• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Keramisk beater - beaten

CLT

Rolex
Enligt Omega ska det vara omöjligt att boetten går av. Tydligen så har dom en keramisk boett på utbildningar som dom kastar i golvet osv.

Helt omöjligt påstod Omegas representant, men han skrattade lite åt Panerai och deras keramik.....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hårt men sprött, känns sådär att en solid boett i detta material. Koolt är det dock och risken kanske inte är så stor trots allt.
 

POO

Panerai
Finns det någon mening med boetter i keramik? Eller det är utveckling för utvecklingens skull?
 

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jag är en aning keramikreserverad efter det att en pam292 jag hade fick en spricka i boetten runt kronan. Hur Panerai står sig mot andra tillverkare vet jag inte...
 

Kson

Patek
2-Faktor
Hände väl med någons IWC också boetten sprack när den föll i backen..


ewLKbXW.jpg


Denna du tänkte på?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Porslinsklockor. Reptåliga men osköna dings. Synd när DSOTM är så fin (även om jag föredragit matt urtavla). Sök på "ceramic watch broken" så hittar men lite tråkiga exempel;

imagesUM2LCGKI.jpg
usntitled.png
unstitled.png
untitlded.png
untitdtyiuled.png
untitled.png
L1030244.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Misstror inte dig aosehus och din panna. Men VET vi om omegan är äkta överhuvudtaget? Den typen av skada är ju inte vettig.
 
Topp