Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Keramisk bezel i rött. Innebär detta..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rber, 30 maj 2013.

1. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

..att man kan förvänta sig en GMTIIc á la Pepsi inom snar framtid? Att dela upp i två färger har man ju bevisligen redan löst med årets nyhet i svart/blått.

Såg på Instagram:

2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

ja

urinvånaren och leben gillar detta.
  3. ZQT

ZQT The Banker

Var det den röda färgen som va problemet innan? Hade för mig att det var delningen?

4. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

Jaha, fick för mig att det var den röda färgen som spökade? Då tycker jag att de kan langa fram en pronto! Tyvärr lär det väl dröja till Basel 2014.

5. JS

JS Friends of KS

Delningen har de bevisligen löst... Tror problemet med den röda var att den inte blev så "röd", dvs den blev nog lite mattröd åt det ljusare hållet.

6. JS

JS Friends of KS

Sen kan det ju vara så att Rolex och Hubbe har olika tekniker för att framställa dessa ringar, så bara för att Hubbe lyckas så betyder det ju inte automatiskt att Rolle gör det

7. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Hintade lite i bloggen om det i förrgår - röd (och orange) keramik har hittills varit no go, men nu har man ju lyckats...

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Precis min tanke när jag såg bilden på hubben första gången.

9. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Så skönt att se att Hublot är först ut med lösning..... som vanligt dvs....huhaaaa

10. Per

Per Björklövens finest

GMT:n firar 60 år nästa år så det är väl ingen vågad gissning att den då får en röd gmt-hand och pepsi-keramik. Tror det kan bli ganska snyggt.

Hubben var rätt grym för att komma från Ur & Penn.

Scaramanga gillar detta.
  11. lex

lex Bonde

Jag tror inte att Rolex har några problem att tillverka en ceramic Pepsi bezel om dom vill, hur svårt kan det vara :) men dom avvaktar med flit av någon anledning.

12. JS

JS Friends of KS

Nu finns det väl ett antal källor/artiklar som diskuterat att de hade problem med att göra en tvåfärgad keramisk ring. Nu har de bevisligen löst det - och jo det är faktiskt rätt svårt att göra de keramiska ringarna...

"And for years, we were told that making a two-tone ceramic anything was impossible. But this year, Rolex has gone an built a mono-block cerachrom bezel by a patented process that actually has the bezel start off as completely blue, and while still pourous, add the black coloring. So, this isn't two pieces of ceramic next to each other, it's a singular piece, and Rolex is the only brand in the world to produce something like this. It's so difficult to do that it's actually patented."

http://www.hodinkee.com/blog/hands-...k-cerachom-bezel-live-pics-full-specs-pricing

13. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Perfekt! Solblekt från fabriken :)

14. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag tror mer på coke än på pepsi, om jag ska vara ärlig.

Tror det blir snyggare i keramik helt enkelt.

15. Yes! Fan sjyst! Vad jag längtar! :)

Mårtenssons ur Brookfield