Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kering Group köper Ulysse Nardin

Diskussion i 'Diskussion' startad av Erik F, 31 juli 2014.

1. Erik F
    Trådstartare

Erik F Stadsbo

Från:
    Skåne
    Ulysse Nardin har som tidigare nämnts i någon forumtråd inte den största exponering på klocksnack, vilket troligtvis beror på att vi är ganska få som har en UN klocka. Oavsett så borde nyheten om att Kering köper upp 100% av UN vara av intresse för klockbranschen som sådan. Jag har själv inte så mycket kunskap om Kering, men jag kan anta att det kommer innebära en del förändringar för det tidigare mindre privatägda Ulysse Nardin.

Finns det någon kunskap på forumet om Kering som bolag och vad man kan tro att de vill göra med UN? Samt om någon har några åsikter om det här är av goda eller ondo för UN som varumärke och tillverkare?

2. David

David Bödeln

De har ju inte någon större klockvana, med tanke på att de sedan tidigare endast har Girard-Perregaux och Jeanrichard (fulmärke) i stallet.

3. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Franskt holdingbolag...
    Gillar UN och hoppas verkligen dom har en bra affärsplan och inte vattnar ur märket.

4. Jone

Jone Bonde

Från:
    Helsingfors
  5. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

På vilket sett är Jeanrichard fulmärkte, speciellt om vi exempelvis tar Tudor som liknelse?

klockodile och JesperO gillar detta.
  6. Erik F
    Trådstartare

Erik F Stadsbo

Från:
    Skåne
    Mmm, har sett den med. Jag var mest nyfiken/orolig över vad som kommer hända med UN som varumärke och producent av klockor. Vet att märket i sig kan uppfattas ganska spretigt men jag tycker själv de har ett fantastiskt utbud av design, innovation och mer vardagliga klockor. Därför dök det naturligt sett direkt upp funderingar kring vad Kering som majoritetsägare kommer innebära. Om de kommer strömlinjeforma produktion, och skära ner modellseriser, ta bort innovation av inhpouseverk etc, eller om det kommer innebära att UN kan få ännu mer muskler att växa.

Givetvis är det på tok för tidigt att svara på det redan nu men om någon på formuet kände till dem som ägare tidigare och hur de brukar sköta sina portföljbolag och varumärken hade det varit intressant att diskutera.

7. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Spännande, jag gissar på en satsning för att utveckla märket.

Mårtenssons ur Brookfield