• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kermit (16610LV) vs Hulk (116610LV)

Vilken gillar du mest?

  • Kermit (16610LV)

    Röster: 126 40.5%
  • Hulken (116610LV)

    Röster: 162 52.1%
  • Kan inte välja (ge mig båda!)

    Röster: 23 7.4%

  • Totala väljare
    311

azcii

Patek
2-Faktor
Det finns redan en likadan tråd som skapades av @Zed för 3 år sedan, men den har ingen poll så jag tänkte att det vore intressant att se vilken av dessa två folk föredrar idag!

Idag äger jag en 116610LV (Hulken) och har egentligen bara sett 16610LV (Kermit) i skyltfönster och på bild. Har alltid tyckt att Kermit gör sig bättre på bild än Hulken. Tyckte alltid Hulken var lite för grön när jag såg olika bilder på nätet. Sen såg jag den där tavlan IRL... Ni vet, den som skiftar färg och karaktär med ljuset i omgivningen.. Jag skulle bara ha den, the rest is history.

Vad det gäller maxicase är jag lite kluven... Många stör sig på att luggarna är för breda, vilket jag instämmer i om man kör klockan på annat än länk. Däremot tycker jag maxicaset ser bra ut på länk, även om harmonin mellan luggarna och caset på 5-siffriga subs är lite bättre. Glidelock-mekanismen och länken på Hulken är asnice.

Trots att jag redan har min Hulk kan jag inte låta bli att bli sugen på en Kermit, gillar framför allt de äldre med en lite mer "olivgrön" färg på vridringen. Att byta min Hulken mot en Kermit är inget jag planerar att göra idag, men skulle ljuga om jag sa att tanken aldrig slagit mig.

Lite bilder lånade från nätet:

KERMIT:
sUl6MQI.jpg


HULK:
Rolex-Submariner-116610-LV.jpg
 
Senast ändrad:

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Inte ägt någon av dem. Provat båda och jag måste säga att jag föredrar kermit, diggar kombon maxi dial och det gamla caset.
 

joF

Panerai
Har funderat över denna fråga själv. För mig blir valet Hulk på grund av länken.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur ska den användas? Min tanke vandrade tidigare till att köpa just 16610LV & komplettera med ett svart insert, men valet föll till slut på 14060M, 116610LV var aldrig på tapeten. Och med det sagt skulle jag garanterat välja 16610LV. Det är en roligare klocka, bättre storlek på caset & den kommer visa spår av användning i form av patina - något som man kan glömma med hulken.

Jag gillar verkligen senaste batchen av Submariner innan maxi caset kom in i bilden (rehaut-framåt). För min del är äldre caset bättre, bättre proportioner & lirar därmed mer OK med ett brett spektrum i garderoben. Toolighetsskänslan är inte där på samma sätt. När jag hade SubC saknade jag alltid just den biten, någonting som jag inte upplever med det mindre caset, även om den är rock n' roll till t-shirt & jeans. Det fixar 16610LV galant i vilket fall.
 

Aje

Omega
Hulken med den något (men fortfarande sanna) uttjatade motiveringen att tavlans färgskiftning är magisk.
 

Johe

Omega
Undrar om någon försökt sig på att göra en inverterad Kermit genom att byta ring till en svart på en 116610LV... Skulle vara intressant att se!

On topic så Hulken. Men det är på håret...
 
Så mycket grönt på hulken att man inte uppskattar det, till skillnad från kermit där färginslaget endast blir positivt!
 

Orson

Omega
2-Faktor
Har bara klämt på Hulken och den blev jag kär i, så måste väl säga hulk tillsvidare då :D
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Hulken med vridningen från Kermit hade varit optimalt, tycker det är bättre lyster i Kermitens vridning. En keramisk Kermit då. :)
 
Topp