• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kermit (16610LV) vs Hulk (116610LV)

Vilken gillar du mest?

  • Kermit (16610LV)

    Röster: 126 40.5%
  • Hulken (116610LV)

    Röster: 162 52.1%
  • Kan inte välja (ge mig båda!)

    Röster: 23 7.4%

  • Totala väljare
    311

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Dassig grön färg på ringen, tavlan är fin men det blir för mkt grönt.
Orginalet är skönare, dvs 16610 sitter skönare och är snyggare än nya. Sjukt snygg med maxidial. Länken är bättre på nya men jag gillar de äldre länkarna mer. Haft några under åren och har dessa i dagsläget. Den i lådan är NOS och inte använd. Den över är den jag använder
image.jpeg
Bra, utförligt svar!
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Jag gillar länken på nya. Dock vinner Kermit, tycker den har bättre proportioner, lagom med grönt, länken är väldigt skön (saknar dock glidefunktionen).
Sen gillar jag att den 5-siffra LV bara producerades 2003-2010.
Här är en bild på min 2010 random series som levt ett hårt liv :)
Kermit.JPG
 

azcii

Patek
2-Faktor
Såg att Rolex för nästan exakt 3 år sedan postade detta om Hulk-tavlan på Facebook. Intressant!

In 2010, Rolex introduced a stunning new version of the Submariner Date with a green Cerachrom bezel. Its ceramic bezel insert is manufactured with a mix of metal oxides in exclusive proportions developed by in-house engineers. The “green gold” coating on the dial is achieved via another exclusive technique of co-deposition of pure gold and another metal by means of Physical Vapour Deposition (PVD) carried out in a vacuum chamber.

https://www.facebook.com/rolex/phot...8607211258386/359418930843880/?type=1&theater

 

demondave

Rolex
Såg att Rolex för nästan exakt 3 år sedan postade detta om Hulk-tavlan på Facebook. Intressant!

In 2010, Rolex introduced a stunning new version of the Submariner Date with a green Cerachrom bezel. Its ceramic bezel insert is manufactured with a mix of metal oxides in exclusive proportions developed by in-house engineers. The “green gold” coating on the dial is achieved via another exclusive technique of co-deposition of pure gold and another metal by means of Physical Vapour Deposition (PVD) carried out in a vacuum chamber.

https://www.facebook.com/rolex/phot...8607211258386/359418930843880/?type=1&theater

Brukar inte forumkonsensus vara att PVD:ade rollar är bajs? :D

Coolt!
 

Genta

Cartier
Tycker proportionerna är bättre på Kermit-boetten, men vill ha den nya länken. Summa summarum dock Kermit.
 
Topp