• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kermit (16610LV) vs Hulk (116610LV)

Vilken gillar du mest?

  • Kermit (16610LV)

    Röster: 126 40.5%
  • Hulken (116610LV)

    Röster: 162 52.1%
  • Kan inte välja (ge mig båda!)

    Röster: 23 7.4%

  • Totala väljare
    311

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Trivsamt med RubberB
image.jpeg
Som jag trodde...passar fint på LV. Måste leta vidare efter en till min gröna!
 

Ponlarsson

Panerai
Har aldrig sett Kermit i verkligheten, men på bild tycker jag den är snyggare. Blir lite mindre skrikig än Hulken.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Hulken är ju "fetare" men kermit lite mer nedtonad och klassisk. Vore coolt att äga båda men får jag bara välja en så kör jag på kermit som är "lagom" ball för mig.
Bjussar på några bilder på min random serie :)
20160211_173329-1.jpg

20160409_160558.jpg

20160211_082428-1.jpg

20160326_123218.jpg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Dassig grön färg på ringen, tavlan är fin men det blir för mkt grönt.
Orginalet är skönare, dvs 16610 sitter skönare och är snyggare än nya. Sjukt snygg med maxidial. Länken är bättre på nya men jag gillar de äldre länkarna mer. Haft några under åren och har dessa i dagsläget. Den i lådan är NOS och inte använd. Den över är den jag använder
image.jpeg
Chef!!!
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Ni som äger dessa gröna vackra spapelser, hur tycker ni att detta gröna passar till kavaj, skjorta osv? De flesta klockor har ju svart bezel eller som vissa SS "ingen" alls. Anpassar ni färger på kläder eller "kör" ni bara?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ni som äger dessa gröna vackra spapelser, hur tycker ni att detta gröna passar till kavaj, skjorta osv? De flesta klockor har ju svart bezel eller som vissa SS "ingen" alls. Anpassar ni färger på kläder eller "kör" ni bara?
Brukar oftast köra svart, vitt, grått, grönt, brunt och beige med hulken. Funkar bra tycker jag :)
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Blivit mer och mer sugen på en Kermit ska jag säga men har aldrig riktigt attraherats av Hulken, mest pga boetten men lite kanske för att det gröna lyser mer.
 
Topp