• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Key holders

K-S

Rolex
2-Faktor
Sugen på en premium "nyckelhållare" släng in era förslag, sneglat på Bottega mm,,
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag letade länge, men ville inte betala dyra pengar för en sådan grej. Här är min lösning:

IMG_9079.JPG


Kass bild, men dog tag och nyckelring.
 
  • Like
Reactions: K-S

Peter K

Panerai
2-Faktor
Om man är skraj för att beställa från US, fann jag någon firma i Svedala som hade Key smart. Exempelvis Knivbutik.se.
Conrad.se (tyska) har dem också.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
inte den mässingsfärgade, eller dödskallen. Key smart finns i två längder. En för US, och en längre för oss euro´s. Den rymmer typ ASSA + några millimeter.
Hmmm. Faller på om inte typen av den mässingfärgade funkar...
Man skulle nog ifs kanske testa att köpa spacers från dem. men då får man nog offra motsvarande utrymme på andra sidan då den ser rätt lång ut.
Tror inte spaders kommer hjälpa, som jag uppfattar det bidrar dem bara till en ökning av bredden så att fler nycklar får plats. Mitt fall rör ju egentligen längden...
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Mellanrum mellan skruvarna i ändarna är ca 7 cm. Man måste om man har en jättelång nyckel sätta in spacers i motsvarande ände så den inte krockar.
 

Broke

Omega
2-Faktor
Hmmm. Faller på om inte typen av den mässingfärgade funkar...

Tror inte spaders kommer hjälpa, som jag uppfattar det bidrar dem bara till en ökning av bredden så att fler nycklar får plats. Mitt fall rör ju egentligen längden...
sant, den ser lite lång ut. Extended är tänkt för nycklar upp till 80mm.
"The standard KeySmart was designed around the common US length keys (10mm to 55mm). At the request of our customers, we created an extended version (EXT model) to accommodate larger maintenance and international style keys (56mm-80mm)."
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en kineskopia bara för att testa hur det var. Och jag gillade konceptet. Smidigt och skönt att slippa skramlet med nycklar. Problemet som jag upplevde med kopian, var att skruvarna tenderade att åka upp. Så man fick skruva åt dem emellanåt. Gör man inte det, ja då åker allt ut. Hur är eran Keysmart? Antar att skruvarna är mycket bättre gängade och bra åtskruvad? Var nära på att köra superlim. Kom på att det kunde vara dumt också.
 

Hutti

Cartier
Köpte en kineskopia bara för att testa hur det var. Och jag gillade konceptet. Smidigt och skönt att slippa skramlet med nycklar. Problemet som jag upplevde med kopian, var att skruvarna tenderade att åka upp. Så man fick skruva åt dem emellanåt. Gör man inte det, ja då åker allt ut. Hur är eran Keysmart? Antar att skruvarna är mycket bättre gängade och bra åtskruvad? Var nära på att köra superlim. Kom på att det kunde vara dumt också.

Kan man inte köpa sådan tejp, för att gängorna skall bli mycket trögare?

Edit: Kallas gäng tejp typ
 

Broke

Omega
2-Faktor
Köpte en kineskopia bara för att testa hur det var. Och jag gillade konceptet. Smidigt och skönt att slippa skramlet med nycklar. Problemet som jag upplevde med kopian, var att skruvarna tenderade att åka upp. Så man fick skruva åt dem emellanåt. Gör man inte det, ja då åker allt ut. Hur är eran Keysmart? Antar att skruvarna är mycket bättre gängade och bra åtskruvad? Var nära på att köra superlim. Kom på att det kunde vara dumt också.


Gänglåsning/Locktite skulle funka med.
 

Edin

Panerai
Varför inte något Svenskt? Jag kör med en nyckelring från silversmeden Rey Urban sedan tio år tillbaka.

IMG_0014.JPG


Mamma har en med om än sådär 30-40 år äldre än min. Hade med mig den när jag beställde min då de inte längre tillverkades så det bör inte vara problem att få en gjord.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Louis Vuitton har endel snygga asså.. men verkar va svårt att beställa online, även Bottega Veneta har en klassiker!
 
Topp