• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

King Magazine - ingen vidare koll på klockor?

MrPlow

Rolex
Med titeln: Här är världsledarnas klockor så listar King lite klockor...

IMG_0090.PNG


IMG_0093.PNG


Nu har han säkert en Blancpain Grande Date Aqua Lung också men det där mina vänner är en IWC Pilots Mark XVII på läder. Ref IW326501.

Visarna är iofs lite lika...
IMG_0094.JPG


Men dumheterna tar inte slut där. IWC är tydligen sålt till Portugal!!!
IMG_0095.PNG


Eller så är det Google translate av IWC Portuguese Regulateur...

Sen orkade jag inte läsa mer... För er som är sugna finns det här: http://www.kingmagazine.se/artiklar/artiklar/20170222/har-ar-lyxklockorna-som-varldsledarna-bar/
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
King's klockrapportering är ju överlag pinsamt dålig. Köpte för ett par månader sedan en tidning med "STOR KLOCKSPECIAL".
Väluppfostrad som man är bläddrade jag ej i butiken utan köpte direkt. Visade sig vara typ 4 sidor med foto på helsida och den lilla text som fanns förklarade vilken modell det var, vart man kan köpa den och vad den kostade.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
King's klockrapportering är ju överlag pinsamt dålig. Köpte för ett par månader sedan en tidning med "STOR KLOCKSPECIAL".
Väluppfostrad som man är bläddrade jag ej i butiken utan köpte direkt. Visade sig vara typ 4 sidor med foto på helsida och den lilla text som fanns förklarade vilken modell det var, vart man kan köpa den och vad den kostade.
Känner tyvärr igen det. Gjorde exakt samma sak.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jisses... :banghead: misstänker dock att svenska magasin av denna typ har rätt dålig ekonomi? Säkert praktikanter från gymnasiet som skriver artiklarna.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Slutade köpa/läsa King för ett par år sedan. Innehåller mestadels ytlig och okvalitativ information och annonser. Har för mig att det var bättre förr, och att de med tiden regressar mer och mer. Läser hellre Hodinkee och Manolo.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Det slutar inte bara med de två


Nog är väl detta en Swatch och inte en Casio?

Skärmavbild 2017-02-22 kl. 22.36.26.png






Och detta är inte heller en klocka ur Donalds "Signature Collection"

Skärmavbild 2017-02-22 kl. 22.36.50.png


Knappt hälften rätt King....
Vet du vad Trump har på sig här? Visste inte han hade en egen kollektion, men man blir ju inte förvånad direkt...
 

Whedda

Rolex
Onekligen, de har uppenbarligen delegerat bort detta...

Den är skriven av vår webbredaktör och inget material från tidningen. Som hon skriver så är den baserad på en text från Fashionbeans. Faktafelen skall dock självklart inte finnas.

Mitt ansvar som klockredaktör fokuserar till papperstidningen även om vi ibland producerar material från print på webben.
 
Topp