Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kjell & Co's klockverktygssats

Diskussion i 'Diskussion' startad av rikard454, 31 mars 2013.

1. rikard454
    Trådstartare

rikard454 Bonde

Från:
    Luleå
    Hej alla!
    Jag funderar på att skaffa mig en ultraljudstvätt och Kjell & Company har en på extrapris som jag funderar att handla mig, tänkte ha den till att rengöra lite klockarmband, patronhylsor till "afrikastudsaren", etc.

Men jag ser att samma firma har en verktygssats med olika klockverktyg för 399:- Vad tror ni om den? Man kan ju köpa sådana satser för runt 200:- via Engelska eBay men dessa hamnar väl på runt 250/275:- inklusive frakt. Men jag stöttar gärna lokala förmågor så jag funderar på att handla det där kit'et på Kjelle här i Luleå bara det i alla fall inte är sääämre än dom där kit'en från eBay...

Rikard

2. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Jag köpt ett sånt kit häromdagen. lite småplastig feeling på grejjorna, men överlag så verkar det helt okej för det priset. Har inte provat det än men men =)

3. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    beställde ett kit från ebay, inte swiss made direkt men den heter duga, kostade mig 8 dollar, 12 med frakt.

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ultraljudstvätten kan jag rekommendera men har ingrn koll verktygssatsen. Däremot är det alltid en trevlig upplevelse att att handla på Kjelle och aldrig några problem när man vill reklamera något, bara positiva erfarenheter därifrån. Skulle gissa att du kan hitta samma saker på Ebay för halva priset om anstränger dig och tycker det är värt det.

5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Från Ebay kan det vara mycket billigare,men man får vänta för länge på grejer.Många säljer från Hong Kong,ock det tar ......tid.

6. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag köpte verktyg från ebay. Det är junk men duger till att göra sina första trevande försök med.

7. Crowolf

Crowolf Guest

Re: Kjell & Co's klockverktygssats

Beställde boettöppnare från Hong Kong, fri frakt och jag hade den på 5 dar. Det är acceptabelt! :)

8. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Har en sån. Armbandsverktyget är skräp (IMO) men resten verkar dugligt. Kan dock hitta liknande bra mycket billigare på Amazon UK.

9. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund

Köpt massor från Hongkong - tar oftast 5dagar att få hem, så inget som borde avskräcka från köp!

10. Rber

Rber Biskop

Kolla AliExpress, pyntade en hundring för stor verktygssats + en rejälare öppnare för skruvboett. Hemma på ca 10 dagar, betalningen låses upp men hamnar hos säljaren först när du godkänt varan = Utebliven leverans ger pengarna tillbaka omedelbart, kineserna är riktigt rädda om sina stjärnor i betygssystemet.

11. rikard454
    Trådstartare

rikard454 Bonde

Från:
    Luleå
    Äsch, det är väl mest armbandsverktyget jag kommer att använda mest misstänker jag... Kanske att jag försöker köpa ett hyfsat sånt istället för den där satsen då. Men en ultraljudstvätt blir det i alla fall, har kommit på många användningsområden för den när man har många olika intressen (veteranbilar/motorcyklar, gamla flipperspel, jagar, etc...)

Rikard

Mårtenssons ur Brookfield