• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag köpte i höstas min första rock. Nu när temperaturen börjar sjunka mot några minusgrader inser jag att den enkelknäppta ganska tunna rocken som slutar mitt på låren inte värmer tillräckligt trots två lager med skjorta och ulltröja (ofta dock tunn merinoull) under.

Är den logiska investeringen för mig nu en dunväst att ha under eller en andra längre, tjockare dubbelknäppt rock att ha vintertid? Tips på detta? Budget på det senare helst under 5 000 kronor. Tack välklädda KS.
 

Harley

Omega
Fick precis hem ett par skinnhandskar fr Hestra. Riktigt nöjd med färg & passform.
Min fråga: ska jag göra något med dom innan användning? Dvs. Ska dom smörjas in m t.ex läderbalsam / -fett eller liknande?
Har förstått att man inte är så glad för impregneringsspray här på KS?
IMG_6430.JPG
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag köpte i höstas min första rock. Nu när temperaturen börjar sjunka mot några minusgrader inser jag att den enkelknäppta ganska tunna rocken som slutar mitt på låren inte värmer tillräckligt trots två lager med skjorta och ulltröja (ofta dock tunn merinoull) under.

Är den logiska investeringen för mig nu en dunväst att ha under eller en andra längre, tjockare dubbelknäppt rock att ha vintertid? Tips på detta? Budget på det senare helst under 5 000 kronor. Tack välklädda KS.

I ärlighetens namn är det bara parkas eller tjockare dunjacka som hållet en varm med så få lager när temperaturen faller. Får du plats med en dunväst - köp! Annars hade jag satsat på något mer varmt alternativ än de vanliga rockorna som säljs på stan (varför jag skriver "vanliga rockorna" är för att det självklart finns undantag med pälsfoder osv).
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fick precis hem ett par skinnhandskar fr Hestra. Riktigt nöjd med färg & passform.
Min fråga: ska jag göra något med dom innan användning? Dvs. Ska dom smörjas in m t.ex läderbalsam / -fett eller liknande?
Har förstått att man inte är så glad för impregneringsspray här på KS?
IMG_6430.JPG
Renovateur från saphire använder jag på alla produkter i läder jag har. Handskar, bälten, plånbok och som grund vid skovård.
 
T
I ärlighetens namn är det bara parkas eller tjockare dunjacka som hållet en varm med så få lager när temperaturen faller. Får du plats med en dunväst - köp! Annars hade jag satsat på något mer varmt alternativ än de vanliga rockorna som säljs på stan (varför jag skriver "vanliga rockorna" är för att det självklart finns undantag med pälsfoder osv).

Tack för svar. Jag får helt enkelt leta lite efter en lite längre snygg parka och testa mig fram med en dunväst.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Fick precis hem ett par skinnhandskar fr Hestra. Riktigt nöjd med färg & passform.
Min fråga: ska jag göra något med dom innan användning? Dvs. Ska dom smörjas in m t.ex läderbalsam / -fett eller liknande?
Har förstått att man inte är så glad för impregneringsspray här på KS?
IMG_6430.JPG
Skötselråd från våra vänner på Hestra i snyggt format.
 

Portofino

Panerai
Så fort våren börjar nalkas kommer jag definitivt klippa en dubbelknäppt likt bilderna nedan.

image.jpeg

Tom Ford SS 2008

image.jpeg

Sir David Frost och Richard Nixon
 

Schildfat

Cartier
Vad gör man med bröstfickan som finns på rockar? Bröstnäsduk? Vissa säger att man ska ha handskarna där, men när jag har dem på mig då?
 
Topp