• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon som testar Berg & Bergs skjortor?
Funderar på att testa dem, verkar vara schysst kvalitet till ett hyfsat pris :)

Undrar faktiskt detsamma om deras byxor. Är tyvärr lite för smal för deras skjortor, de erbjuder inte mindre storlekar än 38. :( Deras slipsar har jag dock inget negativt att säga om!

Någon som annars har provat deras byxor? Är sugen på ett par i flanell. Tänkte på att priset är ganska så lågt (jämfört med t.ex. Incotex, som de flesta av mina byxor är ifrån) för att vara tillverkade i Italien och om de därav på något sätt har "snålat" med kvaliteten.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Är de någon som bra erfarenheter ifrån Shirtonomy?
Funderar på att boka tid hos dem för måttning.

Håller med Chami ovan. Självklart är Shirtonomy ej i nivå med t.ex. skjortor från Barba eller A.W Bauer (för att nämna två som går att finna i Stockholm), men för cirka en tusenlapp är skjortorna otroligt prisvärda!
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Undrar faktiskt detsamma om deras byxor. Är tyvärr lite för smal för deras skjortor, de erbjuder inte mindre storlekar än 38. :( Deras slipsar har jag dock inget negativt att säga om!

Någon som annars har provat deras byxor? Är sugen på ett par i flanell. Tänkte på att priset är ganska så lågt (jämfört med t.ex. Incotex, som de flesta av mina byxor är ifrån) för att vara tillverkade i Italien och om de därav på något sätt har "snålat" med kvaliteten.
Skulle inte säga att Berg & Bergs byxor i bomull, som de hade förra hösten, vart särskilt prisvärda. Mina slets ut ganska snabbt och tycker inte riktigt om elastane i mina byxor. Jämfört med Luxire så tycker jag att de sistnämda levererar bättre byxor för ungefär samma pris. Problemet är att få till passformen där B&Bs kanske är lättare att pricka rätt samt att det går att byta relativt enkelt. Flanellen har jag dock inte provat samt att du bör ha i åtanke att jag verkar slita ut alla byxor i grenen snabbt, samt att jag köpte en ljus färg vilket gjorde att jag behövde tvätta dom ganska mycket.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Marcus Malmborg fortsätter med sin clearance sale med 50% på alla skor från Christian Kimber - https://marcusmalmborg.com/?shop:shoes

Om inte min garderob med sneakers vore välfylld hade jag garanterat klickat hem det här paret:

1476181747241_1.jpg
 

kalufsen

Panerai
Byxor från Stoffa, mitt första men absolut inte sista, redan lagt en till beställning! Otroligt bra siluett enligt mig, hur rymliga som helst men ändå är siluetten slim, grymt! Hög midja, pleats och sideadjusters.

IMG_6153.JPG
IMG_6154.JPG
IMG_6156.JPG


Blev en kavaj från Eidos i färg Blue Flannel och i modellen Ciro också!

IMG_6157.JPG
IMG_6158.JPG
 

Fredig

Cartier
Byxor från Stoffa, mitt första men absolut inte sista, redan lagt en till beställning! Otroligt bra siluett enligt mig, hur rymliga som helst men ändå är siluetten slim, grymt! Hög midja, pleats och sideadjusters.

IMG_6153.JPG
IMG_6154.JPG
IMG_6156.JPG


Blev en kavaj från Eidos i färg Blue Flannel och i modellen Ciro också!

IMG_6157.JPG
IMG_6158.JPG

Helvete vad bra de satt. Får se till att vara i Stockholm när Stoffa är hos Marcus.:rolleyes:
 

kalufsen

Panerai
Helvete vad bra de satt. Får se till att vara i Stockholm när Stoffa är hos Marcus.:rolleyes:
Det tycker jag absolut! När du sedan har dina mått är det bara att beställa när som, behöver inte vänta på att Agyesh skall komma på besök (skall sägas att han är riktigt trevlig kille dock, tänkte mer på om man är lat eller inte bor i Stockholm) Jag tidigare kört mycket Incotex som kostar i stort sätt detsamma men ett sådant inköp lär det aldrig mer bli igen :D
 

MartinL

Omega
Lyncha mig inte nu... :nailbiting:

...men får jag ha smokingskjorta och fluga till en vanlig kostym..??
Rent etikettsmässigt så finns det väl inget som säger att man inte får, det vill säga du klär inte ner formalitetsgraden på kostymen. I övrigt har jag svårt att tänka mig att det skulle bli snyggare med en smokingskjorta jämfört med en vanlig skjorta till kostym, men har du någon tanke bakom och du känner att det är "du" så kör på!
 

Fredig

Cartier
Det tycker jag absolut! När du sedan har dina mått är det bara att beställa när som, behöver inte vänta på att Agyesh skall komma på besök (skall sägas att han är riktigt trevlig kille dock, tänkte mer på om man är lat eller inte bor i Stockholm) Jag tidigare kört mycket Incotex som kostar i stort sätt detsamma men ett sådant inköp lär det aldrig mer bli igen :D

Låter super. Motiverar ännu mer att ta mig dit då!
 
Topp