• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 4412

Guest
IMG_6545.JPG

Brunt o beige idag, kashmir o manchester e alltid mysigt:)!!!
Tröja från Ströms o brallor från Ralphan..
 
Behöver akut kostymhjälp grabbar...

Åker på tjänsteresa tisdag nästa vecka och insåg idag att varken kemtvätt, frysning eller vädring hjälpte att min nuvarande enda presentabla kavaj luktar skit(inte bokstavligt då).
Summa: Jag behöver en ny.

Dock är jag rätt snål på något jag använder en gång varannan månad, så jag skulle helst slippa lägga mer än 2500 på en. Får man något vettigt alls för det och vart bör jag vända mig? Är det dressmann som gäller för de priserna?
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Behöver akut kostymhjälp grabbar...

Åker på tjänsteresa tisdag nästa vecka och insåg idag att varken kemtvätt, frysning eller vädring hjälpte att min nuvarande enda presentabla kavaj luktar skit(inte bokstavligt då).
Summa: Jag behöver en ny.

Dock är jag rätt snål på något jag använder en gång varannan månad, så jag skulle helst slippa lägga mer än 2500 på en. Får man något vettigt alls för det och vart bör jag vända mig? Är det dressmann som gäller för de priserna?
Volt kan ha för det priset, annars Zara, Brothers eller HM?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Behöver akut kostymhjälp grabbar...

Åker på tjänsteresa tisdag nästa vecka och insåg idag att varken kemtvätt, frysning eller vädring hjälpte att min nuvarande enda presentabla kavaj luktar skit(inte bokstavligt då).
Summa: Jag behöver en ny.

Dock är jag rätt snål på något jag använder en gång varannan månad, så jag skulle helst slippa lägga mer än 2500 på en. Får man något vettigt alls för det och vart bör jag vända mig? Är det dressmann som gäller för de priserna?

Beroende på vad du har för storlek så har Best of Brands 50% på kostymer från Boss, Oscar Jacobson och Sand. Om du lägger till 250 sek så har du fem olika modeller att välja på, och om du kan sträcka dig till 3.000 sek så finns det +10.

http://bestofbrands.com/sv/1878/rea-herr?p=70&orderBy=Published
 
Beroende på vad du har för storlek så har Best of Brands 50% på kostymer från Boss, Oscar Jacobson och Sand. Om du lägger till 250 sek så har du fem olika modeller att välja på, och om du kan sträcka dig till 3.000 sek så finns det +10.

http://bestofbrands.com/sv/1878/rea-herr?p=70&orderBy=Published
Inte illa!
Osäker dock på om jag kan klämma in en tur till Göteborg i helgen, fullt upp tyvärr.
I Alingsås finns en del affärer:
Esprit.
MQ
Brothers
Dressmann
H&M

Jag får helt enkelt ta en tur och kolla, för 2500 ska jag väl slippa polyesterblend i vart fall.
 

MartinGFX

Cartier
D

Deleted member 4412

Guest
Inte illa!
Osäker dock på om jag kan klämma in en tur till Göteborg i helgen, fullt upp tyvärr.
I Alingsås finns en del affärer:
Esprit.
MQ
Brothers
Dressmann
H&M

Jag får helt enkelt ta en tur och kolla, för 2500 ska jag väl slippa polyesterblend i vart fall.
Snålhet straffar sej alltid o likaså panikköp! Aldrigen bra idé..
Finns grymt mycket bra på div reor just nu så min fråga är snarare hur man kan ha missat det? Sen är ju nästa fråga om du hinner sy upp ärmarna till korrekt längd? Ytterst få som kan köpa en kavaj idag med perfekt ärmlängd..
Oavsett kavaj, så ser det bara helt fel ut med för långa ärmar.
Summa sumaris, köp ingen "sista-minuten" kavaj där du varken har tidsmarginalen att hitta rätt kavaj o hinna få den korrigerad.
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Så i ditt fall @MikaelAndersson , kolla igen alla hemsidori lugn o ro eller ta en tur till närmaste stad med större utbud. Köp något du verkligen gillar o kommer att använda i framtiden!
En flanellkavaj i grått/brunt/blått är ett säkert kort där bla Oscar Jacobsson är väldigt prisvärda.
Satsa hellre på en bra udda kavaj som du kan använda till en mängd byxor istället för en hel kostym där kavajen får en mer begränsad användbarhet än udda kavajen:).
 
Så i ditt fall @MikaelAndersson , kolla igen alla hemsidori lugn o ro eller ta en tur till närmaste stad med större utbud. Köp något du verkligen gillar o kommer att använda i framtiden!
En flanellkavaj i grått/brunt/blått är ett säkert kort där bla Oscar Jacobsson är väldigt prisvärda.
Satsa hellre på en bra udda kavaj som du kan använda till en mängd byxor istället för en hel kostym där kavajen får en mer begränsad användbarhet än udda kavajen:).
Snålhet straffar sej alltid o likaså panikköp! Aldrigen bra idé..
Finns grymt mycket bra på div reor just nu så min fråga är snarare hur man kan ha missat det? Sen är ju nästa fråga om du hinner sy upp ärmarna till korrekt längd? Ytterst få som kan köpa en kavaj idag med perfekt ärmlängd..
Oavsett kavaj, så ser det bara helt fel ut med för långa ärmar.
Summa sumaris, köp ingen "sista-minuten" kavaj där du varken har tidsmarginalen att hitta rätt kavaj o hinna få den korrigerad.

Nej, givetvis är panikköp ingen bra idé, men att åka på tjänsteresa och möta kunder utan åtminstone en hyfsad kostym är i det här fallet inte bara en ännu sämre idé utan helt otänkbart. Flyget går tisdag morgon och jag hinner inte åka till större stad pga fullt upp i helgen. Det får helt enkelt bli något som är good enough utifrån det utbud och den budget jag har.
 
Det blev en marinblå kostym från Bläck hos MQ, har en svart därifrån sen några år tidigare så jag vet att de är rätt ok. Kavajen satt bra, men byxorna var lite långa. Som tur är finns det en skomakare i stan som är snabb och lovade korta dem tills på måndag eftermiddag. Mission accomplished.

Det meckiga är att jag håller på att gå ner i vikt. -20 kilo sen i Augusti och ska väl ner 5-10 till innan jag är nöjd. Dock satt kavajen bra över armar och axlar så om den blir för stor sen så tar jag den till en skräddare som får ta in den litegrann där det behövs.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nej, givetvis är panikköp ingen bra idé, men att åka på tjänsteresa och möta kunder utan åtminstone en hyfsad kostym är i det här fallet inte bara en ännu sämre idé utan helt otänkbart. Flyget går tisdag morgon och jag hinner inte åka till större stad pga fullt upp i helgen. Det får helt enkelt bli något som är good enough utifrån det utbud och den budget jag har.
Men en hel kostym tom? Hur 17 ska du hinna lägga upp benen, korrigera armar, midja osv?? Kan du sy själv?
Enligt mej är det bättre att skippa en illasittande kostym (oavsett pris o märke) o köra byxor, vit skjorta, slips o rock isf;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det blev en marinblå kostym från Bläck hos MQ, har en svart därifrån sen några år tidigare så jag vet att de är rätt ok. Kavajen satt bra, men byxorna var lite långa. Som tur är finns det en skomakare i stan som är snabb och lovade korta dem tills på måndag eftermiddag. Mission accomplished.

Det meckiga är att jag håller på att gå ner i vikt. -20 kilo sen i Augusti och ska väl ner 5-10 till innan jag är nöjd. Dock satt kavajen bra över armar och axlar så om den blir för stor sen så tar jag den till en skräddare som får ta in den litegrann där det behövs.
Dåså, då klarade du dej men glöm inte att även korrigera ärmarna. För långa ärmar gör att kavajen ser för stor ut;)
 

E.Z.

Panerai
Dags för mig att köpa min första "ordentliga" väska. Har fastnat för Mulberry Elkington, har dock lite problem med att välja rätt färg - ljus- eller mörkbrun?
Har frågat lite om dem runt om mig och det verkar som att majoriteten föredrar den ljusa. Vad tycker ni?

Fördelen med den ljusa är ju att lädret är mer "levande", dels på grund av dess lyster, men även för att den åldras på ett finare sätt (patina) jämfört med mörkare skinn. Är dock lite rädd för att den kan bli smutsig, eller att vattenfläckar (regn) kan uppstå. Har å andra sidan aldrig ägt en läderväska förr, så jag vet inte om skinnet verkligen är så känsligt.

Har tyvärr inga egentagna bilder, men jag hoppas att dessa från "Interwebz" kan vara till hjälp.
mulberry-tan-elkington-satchel-product-2-10115424-246773767.jpeg Mulberry-Elkington-Leather-Briefcase-7.jpeg

20% rea på dessa på mulberry.com
 

stigge

Omega
2-Faktor
Finns de några dressade byxor i ullmix som går att vattentvätta som ni kan rekommendera?

De slaskväder som ofta råder under vinterna gör att man efter 5min är prickig på vaderna och det blir tröttsamt att kemtvätt byxor hela tiden.
Visst, det mesta går bort med en bra borste men inte allt så därför börjar jag fundera lite på byxor i ullmix som tål vattentvätt.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Finns de några dressade byxor i ullmix som går att vattentvätta som ni kan rekommendera?

De slaskväder som ofta råder under vinterna gör att man efter 5min är prickig på vaderna och det blir tröttsamt att kemtvätt byxor hela tiden.
Visst, det mesta går bort med en bra borste men inte allt så därför börjar jag fundera lite på byxor i ullmix som tål vattentvätt.
Lösning:
http://www.silkandclean.com/onthespot
 
D

Deleted member 4412

Guest
20% rea på dessa på mulberry.com
Bästa skiten ever!! Köpte mitt Ipad case för 6år sen, tack vare klagomål/önskemål från bla mej designa dom om caset plus att jag fick ett nytt.
Mitt Ajfån case som är matchande (till 5:an) gör att jag ännu inte uppgraderat min mobil haha
Annars brukar MrPorter ha rea på Mulberry med bättre %..
IMG_6439.JPG

IMG_6543.JPG
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
20% rea på dessa på mulberry.com

Tack för tipset, har dock redan köpt väskan (ljusbruna).

För er som är intresserade har Mulberry-butiken på Birger Jarlsgatan 40% rabatt på några herrmodeller (gäller bl.a Elkington som jag själv köpte). Även NK-butiken har rea (säkerligen även Göteborgs- samt Malmöbutiken också), men utbudet var mindre än flakskeppsbutiken på Birger Jarlsgatan.
 
Topp