• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

E.Z.

Panerai
Tack för tipset, har dock redan köpt väskan (ljusbruna).

För er som är intresserade har Mulberry-butiken på Birger Jarlsgatan 40% rabatt på några herrmodeller (gäller bl.a Elkington som jag själv köpte). Även NK-butiken har rea (säkerligen även Göteborgs- samt Malmöbutiken också), men utbudet var mindre än flakskeppsbutiken på Birger Jarlsgatan.

Fanns inga Elkington i Göteborg. Antagligen nån som knipit dem innan mig. Attans också! Man skulle varit i Stockholm!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Inget att rapportera egentligen, halv-lökig service som i de andra butiker jag varit i. Risigt sortiment men gvs ganska häftig butik. Använd hemsidan om du har koll på din fit
Sj har jag bara besökt 1 av deras butiker. Den låg i City of London. Grym service fick jag när jag skulle köpa min kostym o frugan fick en cappuchino medan vi valde bland tyger o passformer..
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Varit i deras butiker i SoHo New York och Cph. SoHo gilla jag inte alls. Gick ut i princip direkt. Tyckte den var rörig och lite väl "hipp".

Cph gilla jag bättre. Som ZQT säger så var utbudet inte det bästa. Men servicen var bra. Köpte en rock som de måtta upp och justera på 1,5 dag.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Sprang på ett par grymt trevliga ullbyxor på mellandagsrean, fick hem dem från skräddaren idag. 650 pix inklusive upplägg kändes helt ok. :)
0O1GXUo.jpg
 

Harley

Omega
Marty (butikskedja som finns i södra skåne) som säljer lite "exklusivare märken" typ Barbour och Poll by RL. Just de här byxorna är från lacrosse. :)
Vilket sammanträffande! Då har vi nog köpt liknande byxor! Tyckte väl dom var extra snygga! :confused: Jag har också köpt mina på Marty (Väla) & märket Lacrosse. Postat en bild tidigare i denna tråden. Dock var där ingen suck till att hjälpa till m upplägg eller annat. Men dom sa visserligen att det fanns gott om skräddare som gör sånt för "bara nån hundralapp"(?!) Synd jag var stressad när jag köpte dom, annars hade jag nig krävt lite mer.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vilket sammanträffande! Då har vi nog köpt liknande byxor! Tyckte väl dom var extra snygga! :confused: Jag har också köpt mina på Marty (Väla) & märket Lacrosse. Postat en bild tidigare i denna tråden. Dock var där ingen suck till att hjälpa till m upplägg eller annat. Men dom sa visserligen att det fanns gott om skräddare som gör sånt för "bara nån hundralapp"(?!) Synd jag var stressad när jag köpte dom, annars hade jag nig krävt lite mer.
Hm, både dem i Malmö och Höllviken där jag bor har skräddare som gör upplägg. Kan tipsa om att Marty på Hansa hade ett gäng andra flanellbyxor i bland annat blått och grönt. :) Upplägget tog de 150 spänn för, det är nog där ett sådant ingrepp ligger hos de flesta skräddare.
 

Harley

Omega
Hm, både dem i Malmö och Höllviken där jag bor har skräddare som gör upplägg. Kan tipsa om att Marty på Hansa hade ett gäng andra flanellbyxor i bland annat blått och grönt. :) Upplägget tog de 150 spänn för, det är nog där ett sådant ingrepp ligger hos de flesta skräddare.
Tack för tipset! Ska se om jag har möjlighet att ta mig ner dit till helgen kanske.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag har nu på senare tid (och för säsongen) snöat in mig på tunnare tröjor av bra kvalitet man kan ha till chinos och/eller under kavaj.
Vill slå ett slag för ett av mina favoritmärken som kanske inte är helt kända som jag gärna delar med mig av, nämligen Ballantyne. Mycket hög kvalitet tillverkade av en blandning av merino och cashmere-ull.

http://www.brancaccioshop.com/en/sw...fw-16-17-modh2p000-12w77-grey-light-grey.html

Köpte precis på mig följande:
Ballantyne cashmere blend pullover v-neck, tabacco
Ballantyne cashmere blend pullover v-neck, Deep red
Ballantyne cashmere blend pullover v-neck, forest green
Ballantyne Pullover Mod. H2P000 Grey
 

Zingo

Rolex
Jag har nu på senare tid (och för säsongen) snöat in mig på tunnare tröjor av bra kvalitet man kan ha till chinos och/eller under kavaj.
Vill slå ett slag för ett av mina favoritmärken som kanske inte är helt kända som jag gärna delar med mig av, nämligen Ballantyne. Mycket hög kvalitet tillverkade av en blandning av merino och cashmere-ull.

http://www.brancaccioshop.com/en/sw...fw-16-17-modh2p000-12w77-grey-light-grey.html

Köpte precis på mig följande:
Ballantyne cashmere blend pullover v-neck, tabacco
Ballantyne cashmere blend pullover v-neck, Deep red
Ballantyne cashmere blend pullover v-neck, forest green
Ballantyne Pullover Mod. H2P000 Grey
Hur upplever du armmudden med skjorta? Ser lång ut.
IMG_0327.JPG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kan även tipsa om motsvarande tröjor från engelska John Smedley. Köpte en Indigo blue Marcus crew neck merino sweater.

och så blev det en Hackett crew neck logo jumper också...
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på work-wearjacka/skjorta? Krav är att det ska finnas minst en större ficka och 1 eller 2 mindre på bröstet.
 
Topp