• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Aspesi om du är ängslig och har för mycket pengar. Alpha är bra, men @christian-h har rätt, original är bättre. Och billigare.
Jag har en Aspesi. Väldigt bra, men inte värd pengarna nu när jag känner till marknaden bättre.

I alla fall är den mer lättburen än en original och fungerar bättre i min garbedrob och lika bra sommar som vinter. Jag provade och förmedlade en M65 här på KS. Köpte den för under tusenlappen, jättefin.
 

POO

Panerai
Gamla som i original issued till US army ala OG107?
Jag har ingen aning om vad 0g107 betyder? Samtliga är köpta i diverse loppisaffärer när jag varit över i det stora landet i väst. Absolut inte oanvändbara men man får vara framme och underhålla lite löpande.
Jag har några gamla Levis med, samma där, bomullstråden börjar bli skör. Helt plötsligt är gylfen öppen för då har hela skiten lossnat.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har ingen aning om vad 0g107 betyder? Samtliga är köpta i diverse loppisaffärer när jag varit över i det stora landet i väst. Absolut inte oanvändbara men man får vara framme och underhålla lite löpande.
Jag har några gamla Levis med, samma där, bomullstråden börjar bli skör. Helt plötsligt är gylfen öppen för då har hela skiten lossnat.
Gylfen?
 
  • Like
Reactions: POO

POO

Panerai
Läste hastigt. En bra m65 är i alla fall väldigt vettiga i kvalité. Det finns en hel del NOS fortfarande.

Nu har jag ingen erfarenhet av NOS-prylar men jag tror inte att väder, tvätt, vind och wear påverkar hållbarheten positivt. Men jag misstänker att 50 år gammal tråd kan vara torr och skör även om det är "nytt".
 

mae

Omega
Dagens NOS fynd..
20170219_174330.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Vad tycker folket om en sån här? Kan män bära "guld"smycken? I min åsikt väldigt häftig, Skultuna har man ju stor respekt för och det skulle kännas kul att bära något svenskt runt handleden (drömmer om en Sjöö Sandström).
Jag tycker det passar på rätt person vid rätt tillfälle/kläder. Finns ju även coola armband av elefanthår med silverbeslag som var poppis i Hollywood för några år sedan. Jag gör även egna armband i olika paterial som jag även postat här på forumet (som inspiration enbart).
1828_2319.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Allt är relativt. Har förvisso bara ett par JC men just de är helt fantastiska - lätt mina favoritpar och har varit så sen jag köpte dem för några år sen. Och de har hållit bra. Åh andra sidan får man väl väga det mot x antal andra par för samma peng.
Jag har 3 JC byxor. Jäkligt fint material och mycket detaljer som gör de sticker ut. Köpt mina på reor så kanske inte värde de 5K de har som listpris men helt klart bland de bästa jeans du kan äga IMHO. Otroligt välsydda och desutom färgade med naturliga material...
 

Lowe92

Cartier
Känner att expertisen här kan svara på det mesta och har en fråga angående galgar som jag inte riktigt lyckas googla mig till.

Just nu kör jag Ikeas vanliga trägalgar men dem tar ju ganska mycket plats ändå. Så råkade jag se tunna galgar med sammet på (se bild). Frågan är då om dessa är betydligt sämre för skjortorna än Ikeas lite bredare galge. Har bara tänkt ha skjortor på dem.

384c3e92ab9940f43f0c1ae3782b0f97.jpg
 
Är lite sugen på en jacka från J-crew när det snart våras. Går det att beställa från någon webbshop i Europa? Om inte ska man räkna med moms och tull om man beställer från deras officiella hemsida? Det står i deras beskrivning att inga avgifter ska tillkomma men tolkar det att det är från deras sida. Om någon handlat nyligen så är jag tacksam för svar.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag ska på en intervju för en trainee plats hos en av storbankerna i sthlm nästa vecka som "junior projekt leader" från IT-sidan.
Hur skulle ni klä för en sådan intervju?
 
Topp