• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är lite sugen på en jacka från J-crew när det snart våras. Går det att beställa från någon webbshop i Europa? Om inte ska man räkna med moms och tull om man beställer från deras officiella hemsida? Det står i deras beskrivning att inga avgifter ska tillkomma men tolkar det att det är från deras sida. Om någon handlat nyligen så är jag tacksam för svar.
Glöm mitt svammel om moms och liknande. J-Crew hade en alldeles utmärkt förklaring på detta på sin hemsida. Det var bara jag som inte läste ordentligt. Den andra frågan kvarstår dock, finns det andra webbshops inom EU som har märket?
/Magnus
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag ska på en intervju för en trainee plats hos en av storbankerna i sthlm nästa vecka som "junior projekt leader" från IT-sidan.
Hur skulle ni klä för en sådan intervju?

Skjorta-pullover är alltid ett säkert kort. Det kan man både klä upp med pressveckade byxor och finare skor eller klä ner med jeans och sneakers.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag ska på en intervju för en trainee plats hos en av storbankerna i sthlm nästa vecka som "junior projekt leader" från IT-sidan.
Hur skulle ni klä för en sådan intervju?
Uddabyxor (ej jeans eller "coola" stuprörschinos), kavaj och en ljusblå el vit skjorta. Ej slips.
Om du inte pallar stilmatcha så kör grå/blå kostym utan slips och lätta upp det genom att inte ha en vit stram skjorta. Ta av kavajen omedelbart om du möts av rekryterare i skogshuggaroutfit.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Skjorta-pullover är alltid ett säkert kort. Det kan man både klä upp med pressveckade byxor och finare skor eller klä ner med jeans och sneakers.
Sneakers på en jobbintervju skulle jag avråda från. Likaså jeans. Skjorta-pullover, fine men då kan man lika gärna skippa pullovern.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet jag inte om kombinationen bank/IT innebär några speciella utmaningar men annars är mitt råd att undvika ytterligheter åt endera hållet. Skippa sneakers och slitna jeans och bröllopskostymen är mitt tips. Jag tycker skjorta o pullover funkar, känner du dig bekväm i en udda kavaj så kör det. Lägg ned några minuter på att få skorna rena o snygga och se till att komma i tid.
Har du bestämt vilken klocka du ska ha?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Uddabyxor (ej jeans eller "coola" stuprörschinos), kavaj och en ljusblå el vit skjorta. Ej slips.
Om du inte pallar stilmatcha så kör grå/blå kostym utan slips och lätta upp det genom att inte ha en vit stram skjorta. Ta av kavajen omedelbart om du möts av rekryterare i skogshuggaroutfit.
Tack för svaret, blir blåa chinos, grå kavaj och ljusblå BD skjorta
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu vet jag inte om kombinationen bank/IT innebär några speciella utmaningar men annars är mitt råd att undvika ytterligheter åt endera hållet. Skippa sneakers och slitna jeans och bröllopskostymen är mitt tips. Jag tycker skjorta o pullover funkar, känner du dig bekväm i en udda kavaj så kör det. Lägg ned några minuter på att få skorna rena o snygga och se till att komma i tid.
Har du bestämt vilken klocka du ska ha?
Det är ju ändå det viktigaste!:D
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Nu vet jag inte om kombinationen bank/IT innebär några speciella utmaningar men annars är mitt råd att undvika ytterligheter åt endera hållet. Skippa sneakers och slitna jeans och bröllopskostymen är mitt tips. Jag tycker skjorta o pullover funkar, känner du dig bekväm i en udda kavaj så kör det. Lägg ned några minuter på att få skorna rena o snygga och se till att komma i tid.
Har du bestämt vilken klocka du ska ha?
Ifall jag får platsen kommer jag tillhöra PPM-enheten och kommer ansvara för hanteringen av deras projektportfölj, det ska drivas effektivt osv osv.
Se svaret ovan om vad jag hade tänkt att ha på mig, skjortan funkar även alldeles perfekt utan kavajen ifall jag känner att det är lite för strikt.

Gällande klocka, antingen denna;
p1010862-jpg.344832

Eller en kostymklocka, Tissot Tradition
 

Calfen

Panerai
Skjorta-pullover är alltid ett säkert kort. Det kan man både klä upp med pressveckade byxor och finare skor eller klä ner med jeans och sneakers.

Bank tänker jag kostym och vit skjorta men samtidigt lever IT-avdelningen sitt eget
Skjorta-pullover är alltid ett säkert kort. Det kan man både klä upp med pressveckade byxor och finare skor eller klä ner med jeans och sneakers.

Bank tänker jag kostym och vit skjorta men samtidigt brukar IT-avdelningen ha sin egna dresskod :) Lycka till och kom förbered samt taggad! Det ska synas att du vill ha jobbet!!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Bank tänker jag kostym och vit skjorta men samtidigt lever IT-avdelningen sitt eget


Bank tänker jag kostym och vit skjorta men samtidigt brukar IT-avdelningen ha sin egna dresskod :) Lycka till och kom förbered samt taggad! Det ska synas att du vill ha jobbet!!
Antar att jag kommer jobba åt och med de som förvaltar portfoliorna och då är det mer ekonomer/jurister samt kunder så tror att udda kavaj eller pullover kommer vara okej.

Tackar, om jag är taggad. deras traineeprogram ska tydligen vara väldigt efterfrågat så det är kul att jag gick vidare i processen:)
 

zeke_varg

Omega
Antar att jag kommer jobba åt och med de som förvaltar portfoliorna och då är det mer ekonomer/jurister samt kunder så tror att udda kavaj eller pullover kommer vara okej.

Tackar, om jag är taggad. deras traineeprogram ska tydligen vara väldigt efterfrågat så det är kul att jag gick vidare i processen:)

Lycka till!

Var påläst. Våga ha tystnad i rummet.

Klart. Jobbet är ditt :)
 

Camo00

Patek
Sorry men det är inte som för 25 år sedan att ett märke var ett märke var ett osv
I dag görs allting av olika underleverantörer och de kommer och går.
Lasse på http://www.screentees.se har alltid haft bra kvalité på sina tröjor som han trycker på, kolla vilka märken han använder.
Så sant! Händer rätt ofta att man köper två plagg från samma märke, samtidigt, och de är i helt olika kvalitet. Speciellt kedjor och modemärken...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Men vad fasen, nu förstörde du ju jackorna för mig :banghead:
Jag räddade dig och fick dig att spana vidare, förhoppningsvis. :) Jag är lite intresserad av skinn som funktion främst då det i människans historia alltid varit ett av de de viktigaste plaggen. Det ska värma, följa dina rörelser, andas, hålla i evighet eller i alla fall i generationer. Malung är en skinnmetropol där det finns en enorm kunskap om olika skinnkvaliteter och olika egenskaper beroende på vilket djur det är. Det är när man börjar gräva i den kunskapen man förstår vad lite man får för pengarna.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag räddade dig och fick dig att spana vidare, förhoppningsvis. :) Jag är lite intresserad av skinn som funktion främst då det i människans historia alltid varit ett av de de viktigaste plaggen. Det ska värma, följa dina rörelser, andas, hålla i evighet eller i alla fall i generationer. Malung är en skinnmetropol där det finns en enorm kunskap om olika skinnkvaliteter och olika egenskaper beroende på vilket djur det är. Det är när man börjar gräva i den kunskapen man förstår vad lite man får för pengarna.
Ja, tack får man väl säga trots allt. ;) Klart bättre att inse saker man stör sig på innan man köper. Att små detaljer kan göra så stora skillnader...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kvalitén på OJ o de tyger dom använder håller god standard enligt mej iaf;)
Men visst vore det roligare om dom tog tebax märket genom att köra produktionen i Sverige istället för Baltikum! Tror inte priserna skulle påverkas så mycket heller, typ 25-30%...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Så 30% ökning av pris är "inte så mkt"...?
Med tanke på att priserna är relativt moderata samt att märket isf skulle återgå till sitt ursprung? Näe...
Det handlar ju trots allt om att märket skulle få ett rejält uppsving och bli rejält stärkt!!
Nu är visserligen Baltikum inte "kattpiss" jämfört med Sydostasien tex men klart som 17 att det klingar betydligt böttre med ett svenskt märke med stark tradition och historia som är Made in Sweden!!
 
Topp