• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Drake´s A-1 Suede Bomber i samarbete med Valstar. Jävligt bra.
QlcxHZ3bufimRtjUapr_xG30wocnb6XTFRSyaLHDWvMey3JTFCVBbHN80I0l3P85n53ZeW-ZHCoD4aw4U5yTmRqdlWcBFmiJyrNdoXZDMWHP3xw001q5bOHEOfdve1o9uD_3MIyBSVhNmgXlxEQfMzA=s0-d-e1-ft

khFz4PsYRNmFEfRg4Y-n9WsQcgDHJzjutAdTMKsRLsKG1w0UpIDLi6ZIgAc-F-8U0BxoPaMDnHsKlSFjFpW4ABftjL5J-_DRtXKQjthkSRd12ZG_tpCDp24TTqlq9IfzHDZ6dWJJxaVswQwCdTGjAg=s0-d-e1-ft


Based off the A-1 flight jacket, the Valstar for Drake's bomber is impeccably constructed, and just as at home thrown over a t-shirt and jeans as it is paired with knitwear when the weather turns again. Truly, a jacket for all seasons.

https://www.drakes.com/coats/valstar-for-drake-s-light-brown-suede-bomber-jacket?utm_source=Carrington Hull Associates Limited&utm_medium=email&utm_campaign=8040334_Weekly - Valstar/Barre Stripe Shirts&dm_i=1DL4,4SBYM,NTOX0S,I0FKG,1
 

Marquise

Omega
Såg denna sweatern i en av stormzy's videos, diggade den sanslöst mycket och vänder mig hit då KS alltid löser mina problem ;) någon som vet var man kan hitta den?
Screen_Shot_2017_03_02_at_20_14_43.png


Länk video,
 

Calfen

Panerai
Testar kläder inför 30årskalas :)
IMG_2366.JPG

Jacka: Whyred (obehandlad jeans)
Byxor: vintage acne
T-shirt: won hundreds med krage
Skor: platå kängor med flames (6 cm höga)
Klocka: SD

Kör rundaglasögon till detta
IMG_2364.JPG
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag är nog inte riktigt rätt person att uttala mig, har bara haft en skjorta från CT och den är försvunneno_O. Men jag tyckte att kvaliteten var helt ok. Det var en Oxfordskjorta och den var jämförbar eller något lite sämre kvalité än RL's Oxfords. Hyfsat bra skit till bra pris, typ.
På vilket sätt är den sämre i jämförelse med Ralph Lauren?
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Drake´s A-1 Suede Bomber i samarbete med Valstar. Jävligt bra.
QlcxHZ3bufimRtjUapr_xG30wocnb6XTFRSyaLHDWvMey3JTFCVBbHN80I0l3P85n53ZeW-ZHCoD4aw4U5yTmRqdlWcBFmiJyrNdoXZDMWHP3xw001q5bOHEOfdve1o9uD_3MIyBSVhNmgXlxEQfMzA=s0-d-e1-ft

khFz4PsYRNmFEfRg4Y-n9WsQcgDHJzjutAdTMKsRLsKG1w0UpIDLi6ZIgAc-F-8U0BxoPaMDnHsKlSFjFpW4ABftjL5J-_DRtXKQjthkSRd12ZG_tpCDp24TTqlq9IfzHDZ6dWJJxaVswQwCdTGjAg=s0-d-e1-ft


Based off the A-1 flight jacket, the Valstar for Drake's bomber is impeccably constructed, and just as at home thrown over a t-shirt and jeans as it is paired with knitwear when the weather turns again. Truly, a jacket for all seasons.

https://www.drakes.com/coats/valstar-for-drake-s-light-brown-suede-bomber-jacket?utm_source=Carrington Hull Associates Limited&utm_medium=email&utm_campaign=8040334_Weekly - Valstar/Barre Stripe Shirts&dm_i=1DL4,4SBYM,NTOX0S,I0FKG,1


Sjukt snygg! Är galet sugen på en mockajacka till våren..:woot:
 

Glusch

Cartier
Jag har ett problem jag behöver lite hjälp med. De flesta av er forumiter här går ju i skjorta så tänkte att ni nog har koll.

Vill hitta skjortor i Slim fit, med button down samt med extra lång ärm (behöver extra lång ärm på alla mina skjortor). Den här kombinationen verkar bara inte existera.

Smartare (men dyrare) att köpa tailored/custom fit som är button down + extra lång ärm och sen gå till skräddare? Eller någon som vet om märken som har det?
 

Sonos

Omega
Jag har ett problem jag behöver lite hjälp med. De flesta av er forumiter här går ju i skjorta så tänkte att ni nog har koll.

Vill hitta skjortor i Slim fit, med button down samt med extra lång ärm (behöver extra lång ärm på alla mina skjortor). Den här kombinationen verkar bara inte existera.

Smartare (men dyrare) att köpa tailored/custom fit som är button down + extra lång ärm och sen gå till skräddare? Eller någon som vet om märken som har det?
Provat Shirtonomy? Tar visserligen lite tid att få skjortorna men jag är ändå nöjd med kvalitén för det man betalar för en skjorta.
 

Zingo

Rolex
Jag har ett problem jag behöver lite hjälp med. De flesta av er forumiter här går ju i skjorta så tänkte att ni nog har koll.

Vill hitta skjortor i Slim fit, med button down samt med extra lång ärm (behöver extra lång ärm på alla mina skjortor). Den här kombinationen verkar bara inte existera.

Smartare (men dyrare) att köpa tailored/custom fit som är button down + extra lång ärm och sen gå till skräddare? Eller någon som vet om märken som har det?
Låter som Eton, alltis extra lång ärm.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ja för 1750kr så är det en riktigt schysst jacka. Nackdelen är att man automatiskt blir medlem i miljöpartiet... :D
Även jag är medl i MP, tur att ingen ser vad man röstar på...........
X-postar en bild på min (i ärmarna) förlängda beaufort, en chamois från ll bean, en opinel och ett äpple från kivik. Och en rålecks. Lite semihipster men snyggt.
IMG_2454.JPG
 

Rearden

Cartier
Ni här känns som ni har bra koll, vilka butiker i stockholm brukar ni besöka/handla på? Känns som jag hamnar i en rutt och gör samma besök på A days march, boggi, zara, JL, NK och sen åker hem.. Måste ju finnas roligare?
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Ni här känns som ni har bra koll, vilka butiker i stockholm brukar ni besöka/handla på? Känns som jag hamnar i en rutt och gör samma besök på A days march, boggi, zara, JL, NK och sen åker hem.. Måste ju finnas roligare?
SkoAB om du gillar skor. Sen finns väl Lund & Lund, Hans Allde, Gabucci, Rose & Born, Ströms. Stror Manolo har en shoppingguide för Stockholm om det är den typ av kläder som du är ute efter. Behöver du skjortor rekommenderas Shirtonomy. :)

Edit 1: http://www.manolo.se/kategorier/butikskollen/, där har du för andra städer också!
Edit 2: http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20161004/manolos-guide-till-det-skraddade-stockholm
Edit 3: http://www.kingmagazine.se/artiklar/manual/20120126/kings-stora-stockholmsguide/, den var dock från 2012 så vet inte riktigt hur bra den stämmer idag.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ni här känns som ni har bra koll, vilka butiker i stockholm brukar ni besöka/handla på? Känns som jag hamnar i en rutt och gör samma besök på A days march, boggi, zara, JL, NK och sen åker hem.. Måste ju finnas roligare?
Jupiter, klar favorit. Deras egna märke är bra prissatt och riktigt schysst. Personalen är kunnig, hjälpsam och trevlig. Relativt litet utbud men väldigt välvalt så man vill egentligen köpa typ allt.
 

Rearden

Cartier
SkoAB om du gillar skor. Sen finns väl Lund & Lund, Hans Allde, Gabucci, Rose & Born, Ströms. Stror Manolo har en shoppingguide för Stockholm om det är den typ av kläder som du är ute efter. Behöver du skjortor rekommenderas Shirtonomy. :)

Edit 1: http://www.manolo.se/kategorier/butikskollen/, där har du för andra städer också!
Edit 2: http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20161004/manolos-guide-till-det-skraddade-stockholm
Edit 3: http://www.kingmagazine.se/artiklar/manual/20120126/kings-stora-stockholmsguide/, den var dock från 2012 så vet inte riktigt hur bra den stämmer idag.
Rose & Born har jag sprungit förbi på rean, annars kan jag tycka priserna är något blodiga - men ska kolla länkarna. Tackar och bockar!
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor

Threeone

Omega
Finns det någon vänlig själ som kan ge mig ett bra tips på en klassisk Oxfordskjorta med button down i klassisk ljusblå? Ska gå att köra lite casual till denim mm och inte vara för lång. Har testat RL, Gant, Gant Rugger, Morris, Drakes, Eton, BB, ja hur många som helst och insett att RL sitter absolut bäst på mig men jag vill ha helt utan brandlogo på bröstet.

Allt gott!

Köper sedan några år tillbaka bara skjortor från Rose & Born. Tycker deras OCBD's är grymma; enda klagomålet skulle vara att tyget är lättare än t ex PRL vilket gör att de uppfattas som lite mer dressade.
 
Topp