• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Så, nu jävlar!
IMG_9172.JPG
Wow fan va kul! Vart gör du detta?! Något lokalt?
 

Golbica

Omega
Har köpt billiga chinos från HM i 97% bomull resten elestan(?) om det nu heter så. Mitt problem är att byxorna luddar så fruktansvärt mkt, varför?
Har precis börjat använda chinos men tänker inte göra de i fortsättningen om alla lufdar så mkt?
Blåa chinos fullt med vitt ludd liksom.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Har köpt billiga chinos från HM i 97% bomull resten elestan(?) om det nu heter så. Mitt problem är att byxorna luddar så fruktansvärt mkt, varför?
Har precis börjat använda chinos men tänker inte göra de i fortsättningen om alla lufdar så mkt?
Blåa chinos fullt med vitt ludd liksom.
Tror snarare att det kanske är byxorna som drar till sig ludd, i synnerhet i samband med tvätt. Om de är otvättade så kanske det är elastanet som gör tyget extra luddbenäget? Jag gillar blå chinos men brukar köra 100% bomull, de blir lite "dammiga" men det syns ju också mycket tydligare på ett slätt mörkt tyg än på ljust eller jeanstyg.
 

Golbica

Omega
Tror snarare att det kanske är byxorna som drar till sig ludd, i synnerhet i samband med tvätt. Om de är otvättade så kanske det är elastanet som gör tyget extra luddbenäget? Jag gillar blå chinos men brukar köra 100% bomull, de blir lite "dammiga" men det syns ju också mycket tydligare på ett slätt mörkt tyg än på ljust eller jeanstyg.
Dom är otvättade så kanske blir bättre när jag tvättat dom?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Min amerikanska favoritbutik, Brooks Brothers, hade rejäl rea (i runda slängar halva priset) så passade på att klicka hem lite.
Blev en kavaj som satt helt perfekt (inga skräddarändringar WTF?):). Enda problemet är att säsongen för denna börjar närma sig slutet. (OBS! Inte jag på bilden!)
Plus en sommarhatt.
tumblr_inline_mmncrd5o1J1roozkr.gif
(Nu ska jag bara övertala mig själv att våga använda den också:nailbiting:)
MM00608_LIGHT-BLUE.jpg
MT00337_NATURAL.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vet någon här ifall det finns en skräddare i Stockholm som har möjligheten att ta in en skjorta genom sidorna samt sy ihop sidorna med samma typ av sömmar som skjortan sys med i fabrik? Syftar just på de "dubbelsömmar" (är ej medveten om den korrekta termen) som finns på skjortor. Jag bad min skräddare att göra just detta, men han sydde ihop sidorna med vanliga overlocksömmar.
 
Senast ändrad:

Skolläraren

Panerai
Någon som har erfarenhet av Oscar Jacobson vs. Suit Supply i storlekar? Har str. 54 i passformen Einar från OJ, och kikar lite på Havana från SS.
 
Behöver någon slags vårjacka, har totalt hjärnsläpp...

Vill gärna att det ska vara lite smådressy eller iaf passa med skjorta och chinos på jobbet. Samtidigt får den gärna funka med jeans och t-shirt också, gärna lite badass.
Bomberjacka är för odressy anser jag.
Skinnjacka har jag sen innan.
Måste kunna stå emot vädrets makter iaf hyfsat.

Kanske en tunn rock?
Kan en snyggare allvädersjacka utan luva funka?
Field-jacka i modernare snitt? Faller kanske på jobbet?

Vad tror ni?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Behöver någon slags vårjacka, har totalt hjärnsläpp...

Vill gärna att det ska vara lite smådressy eller iaf passa med skjorta och chinos på jobbet. Samtidigt får den gärna funka med jeans och t-shirt också, gärna lite badass.
Bomberjacka är för odressy anser jag.
Skinnjacka har jag sen innan.
Måste kunna stå emot vädrets makter iaf hyfsat.

Kanske en tunn rock?
Kan en snyggare allvädersjacka utan luva funka?
Field-jacka i modernare snitt? Faller kanske på jobbet?

Vad tror ni?
Tunn rock skulle funka, jag känner mig alltid extra snygg i rock. Kan absolut vara badass med rätt matchning. Annars passar väl valfri Barbour in, min favorit sedan ett par år är den här: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/barbour-commander-jacket-olive.html
Brukar finnas billigare på ebay, gick en här på Lifestyle i höstas om jag inte minns fel. Liten i storleken, om du bestämmer dig för att prova.
Fieldjacka i "modernt snitt" funkar absolut, typ Aspesi.
 

Owaysis

Cartier
Behöver någon slags vårjacka, har totalt hjärnsläpp...

Vill gärna att det ska vara lite smådressy eller iaf passa med skjorta och chinos på jobbet. Samtidigt får den gärna funka med jeans och t-shirt också, gärna lite badass.
Bomberjacka är för odressy anser jag.
Skinnjacka har jag sen innan.
Måste kunna stå emot vädrets makter iaf hyfsat.

Kanske en tunn rock?
Kan en snyggare allvädersjacka utan luva funka?
Field-jacka i modernare snitt? Faller kanske på jobbet?

Vad tror ni?
En Mackintosh kanske? Står emot vädret väldigt bra, den är dressig samtidigt som den lätt fungerar med t.ex. t-shirt och jeans.
Är själv sugen på en sådan..
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/mackintosh-waxed-cotton-coat-navy.html

jcrew.jpg
 

Zingo

Rolex
Behöver någon slags vårjacka, har totalt hjärnsläpp...

Vill gärna att det ska vara lite smådressy eller iaf passa med skjorta och chinos på jobbet. Samtidigt får den gärna funka med jeans och t-shirt också, gärna lite badass.
Bomberjacka är för odressy anser jag.
Skinnjacka har jag sen innan.
Måste kunna stå emot vädrets makter iaf hyfsat.

Kanske en tunn rock?
Kan en snyggare allvädersjacka utan luva funka?
Field-jacka i modernare snitt? Faller kanske på jobbet?

Vad tror ni?
Kör denna från Snoot, mycket nöjd. Vattentät och lätt. Funkar fint till kostym (blir lite sportigare) och lika bra till jeans.
IMG_0777.JPG
IMG_0778.JPG

(Bilder från hemsidan)
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon här som kan tipsa om t-shirts med djup hals som inte syns under skjortan? Har som vana att alltid bära något under skjortan (förutom när det börjar bli lite varmare på sommaren), men ogillar att rundhalsade t-shirtar syns vid vid kragen. Brukar ta och dra ner t-shirten lite vid halsen, men ibland åker den upp igen.
 
Topp