• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Någon här som kan tipsa om t-shirts med djup hals som inte syns under skjortan? Har som vana att alltid bära något under skjortan (förutom när det börjar bli lite varmare på sommaren), men ogillar att rundhalsade t-shirtar syns vid vid kragen. Brukar ta och dra ner t-shirten lite vid halsen, men ibland åker den upp igen.

Ja, synlig t shirt är inte så kul till mer dressade skjortor och kavaj. Jag har några jockey v ringade som jag har haft i 9 - 10 år nu. Har hållit sig bra. Finns bl a här
http://www.peterhahn.se/jockey-v-ringad-t-shirt-fraan-jockey-i-2-pack-vit-427917.html
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Behöver någon slags vårjacka, har totalt hjärnsläpp...

Vill gärna att det ska vara lite smådressy eller iaf passa med skjorta och chinos på jobbet. Samtidigt får den gärna funka med jeans och t-shirt också, gärna lite badass.
Bomberjacka är för odressy anser jag.
Skinnjacka har jag sen innan.
Måste kunna stå emot vädrets makter iaf hyfsat.

Kanske en tunn rock?
Kan en snyggare allvädersjacka utan luva funka?
Field-jacka i modernare snitt? Faller kanske på jobbet?

Vad tror ni?

Som @Grafton säger... Använder min Aspesi Toronto Desafinado till kostym, kavaj, tröja, T-shirt... Ja, allt. Har haft en annan modell från Aspesi som heter Minifield, dock i syntet och lite kortare som inte funkade med kavaj under. Så titta noga på modellen ifall det skulle bli en Aspesi.

image.jpeg


Nuvarande i bomull är mycket bättre. Så pass tätt vävd så att jag har kunnat ha den senaste veckorna, men ändå inte så varm att den inte funkar till våren. Det blir mer liv i bomull också! På bilden ovan har jag haft den till och från jobbet en gång, numera har det blivit lite härliga veck i ärmen som gjort att den smugit upp någon millimeter till en, i mina ögon, bättre ärmlängd.

Vill du komma undan billigare finns Broadway & Sons i Göteborg, har själv inte handlat där men sett utbudet online. Däremot har @Vincent och @christian-h handlat!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon här som kan tipsa om t-shirts med djup hals som inte syns under skjortan? Har som vana att alltid bära något under skjortan (förutom när det börjar bli lite varmare på sommaren), men ogillar att rundhalsade t-shirtar syns vid vid kragen. Brukar ta och dra ner t-shirten lite vid halsen, men ibland åker den upp igen.
Kör också (nästan alltid) t-shirt under skjortan.
Bäst hittills (i bambu, bästa materialet för underkläder): http://shop.shirtfriend.se/product/kortarmad-v-ringad (inga problem med att ha de två översta knapparna uppknäppta)
Budgetalternativ: http://www.asos.com/asos/asos-t-shirt-with-deep-v-neck/prd/2009008?iid=2009008&clr=White&SearchQuery=deep v&pgesize=5&pge=0&totalstyles=5&gridsize=3&gridrow=2&gridcolumn=2
 

Lorre23

Omega
Tack! Den är från Italenska Danolis och är inköpt på Linnégatan 2.

http://www.danolis.com/

Jag hade hoppats på att se mer ifrån just Danolis och är oerhört nöjd. Det är dock oklart om L2 fortfarande säljer Danolis. Plingar @Singular så får vi se.

Här är en in action-bild ifrån igår.
IMG_9242.PNG
Den var riktigt bra, synd att dem inte hade kvar märket på L2. Får leta vidare, tack för hjälpen!
Edit: är safari-jacka korrekt benämning?
 

Vincent

Cartier
Som @Grafton säger... Använder min Aspesi Toronto Desafinado till kostym, kavaj, tröja, T-shirt... Ja, allt. Har haft en annan modell från Aspesi som heter Minifield, dock i syntet och lite kortare som inte funkade med kavaj under. Så titta noga på modellen ifall det skulle bli en Aspesi.

image.jpeg


Nuvarande i bomull är mycket bättre. Så pass tätt vävd så att jag har kunnat ha den senaste veckorna, men ändå inte så varm att den inte funkar till våren. Det blir mer liv i bomull också! På bilden ovan har jag haft den till och från jobbet en gång, numera har det blivit lite härliga veck i ärmen som gjort att den smugit upp någon millimeter till en, i mina ögon, bättre ärmlängd.

Vill du komma undan billigare finns Broadway & Sons i Göteborg, har själv inte handlat där men sett utbudet online. Däremot har @Vincent och @christian-h handlat!
Japp den är dock inte alls lika dressad så jag hade nog kört på aspesi.
IMG_0284.PNG
 

WiktorK

Omega
Jag behöver köpa på mig ett gäng med nya vita skjortor. Jag känner inte för att betala Eton / Stenströms-priser för vanliga vita twill-skjortor. Men vad har vi för alternativ som är vettiga? Shirtonomy känns som ett alternativ, är det någon som har erfarenhet av skjortor från Andrew Ties? Vad mer bör jag titta på?
 

Psykel

Patek
Tankar om Dents handskar? Bra pris och tillverkade i England, om jag inte missat nåt uppenbart? Är dock lite osäker på färgen English Tan. Kollar man Dents hemsida så ser den väldigt röd ut på vissa bilder. Nån som har erfarenhet av dom? Alla tre nedan ska vara i färgen English Tan.
image.php

image.php

image.php
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Why?

Känner att jag liksom tydligen postaren missat något här.
Det är sen gammalt.

;)

Nja alltså det är egentligen min egna åsikt, baserad helt och hållet på egna preferenser osv. Jag växte upp med en "beef" mellan dessa olika märken och det har väl präglat min syn på detta. Jag tycker tex det ser cleanare och mer genomtänkt ut med ett par Adidassneakers till dem där Adidasbyxorna.

Btw, du vet väl vad FILA står för?
Finally I Left Adidas ;)
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Tankar om Dents handskar? Bra pris och tillverkade i England, om jag inte missat nåt uppenbart?

Bra kvalité, men den modell jag har (driving gloves) var alldeles för breda i relation till längden för att passa mig. Har låtit sy in och är numera nöjd. Så se upp med passformen är min enda tanke.
/B
 
Någon här som kan tipsa om t-shirts med djup hals som inte syns under skjortan? Har som vana att alltid bära något under skjortan (förutom när det börjar bli lite varmare på sommaren), men ogillar att rundhalsade t-shirtar syns vid vid kragen. Brukar ta och dra ner t-shirten lite vid halsen, men ibland åker den upp igen.
Jag brukar köra vanliga v-kragade tishor under men testade för ett tag sen att köpa en Thompson tee. Det är en undertröja med insydda pads(typ bindor...) i armhålorna för att undvika svettringar. Funkar över förväntan och är inte obekvämt alls. Stor i storleken tyckte jag dock. Rekommenderas om man har ljusa skjortor och inte vill riskera att svetten går igenom.

Köpte min härifrån:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00CIZLO8C/ref=oh_aui_detailpage_o00_?ie=UTF8&psc=1
 

kabro

Cartier
Fint! Köpt i affär då förmodar jag? Hur är passformen och kvalitekänslan? Är lite sugen på att klicka hem någon pullover eller dyl men tveksam pga hört lite olika passform/kvalité.

Yes, från deras flagship store på 5th ave, lätt att fylla en korg där!
Jag skulle nog säga att passformen är motsvarande H&M's plagg. Är själv 198cm lång, 90kg och denna XL sitter varken för tight eller som ett tält.
Gällande kvalité på cashmere kan jag inte säga mer än att den känns fin i tyget än så länge.
Har bara haft t-shirts, strumpor och en regnjacka från Uniqlo tidigare, tycker samtliga håller sig bra!
 

Wboy

Panerai
Jag brukar köra vanliga v-kragade tishor under men testade för ett tag sen att köpa en Thompson tee. Det är en undertröja med insydda pads(typ bindor...) i armhålorna för att undvika svettringar. Funkar över förväntan och är inte obekvämt alls. Stor i storleken tyckte jag dock. Rekommenderas om man har ljusa skjortor och inte vill riskera att svetten går igenom.

Köpte min härifrån:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00CIZLO8C/ref=oh_aui_detailpage_o00_?ie=UTF8&psc=1
T-shirt under skjorta är galet i sig och det syns alltid och ser konstigt ut (vad ni som har det än tror). Det är bara en fråga om var skarvarna ska synas i hals och ärmar. Den t-shirt som beskrivs ovan låter ju som sann gubb-mundering.
 
T-shirt under skjorta är galet i sig och det syns alltid och ser konstigt ut (vad ni som har det än tror). Det är bara en fråga om var skarvarna ska synas i hals och ärmar. Den t-shirt som beskrivs ovan låter ju som sann gubb-mundering.
Jag föredrar gubbmundering som knappt syns över lökringar 10 av 10 gånger. :D

Dessutom håller skjortorna sig fräscha längre om man har en undertröja.
 

Wboy

Panerai
Jag föredrar gubbmundering som knappt syns över lökringar 10 av 10 gånger. :D

Dessutom håller skjortorna sig fräscha längre om man har en undertröja.

Har aldrig haft något problem med lökar, men tvättar alltid skjortor efter en dags användning. Har väldigt svårt att ta på mig redan använda kläder närmast kroppen. Sliter väl lite mer på skjortorna å tvätta ofta, men det är värt det för ritualen. :pompus:
 

Lyfali

Cartier
Rexona 24h for women deostick med aloe vera, bästa skiten, å andra sidan svettas jag inte särskilt mycket vad jag tror.
 
Topp