• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tack!:) Nu har jag militärplagg så det räcker och blir över. Jag funderar till och med på att lägga upp det som inte används på köp & sälj.

Kass bild...

IMG_6298.JPG
Najs! Eftersom du också har herrstorlekar får du gärna säga till om du ska avyttra ;)
Har haft problem med att hitta fler jackor/skjortor i militärstilen..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Najs! Eftersom du också har herrstorlekar får du gärna säga till om du ska avyttra ;)
Har haft problem med att hitta fler jackor/skjortor i militärstilen..
Den jungle jacket som eventuellt lämnar har en bra passform. Bra ärmlängd, axlar och plagglängd - men väldigt generös passform.

En passform som du kan svinga en driver med helt enkelt!;)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vad säger ni? Kvarts-brouge på begravning - do or don't?
IMG_7215.JPG


Bild lånad från nätet.
Funkar absolut. Förstår att frågan delvis ställs rent principiellt, men du kommer att hisna över mängden oputsade konsultdojjor och grovsulade fritidsskor matchat med dammiga illasittande kostymer. Ingen, säger ingen, kommer att notera dina kvarts-brogues. :) Och för att återknyta till principerna, en kvarts-brogue är ju den mest formella av brogues.
 

Räven

Cartier
Funkar absolut. Förstår att frågan delvis ställs rent principiellt, men du kommer att hisna över mängden oputsade konsultdojjor och grovsulade fritidsskor matchat med dammiga illasittande kostymer. Ingen, säger ingen, kommer att notera dina kvarts-brogues. :) Och för att återknyta till principerna, en kvarts-brogue är ju den mest formella av brogues.
Haha, sant. Tack för ett uttömmande svar:)
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Jakob95

Omega
Tycker det ser skitbra ut. Gillar den längre modellen, men det brukar vara illavarslande när man själv börjar tvivla på ett köp...
Tack! Jag tycker inte att den sitter dåligt, tvärt om faktiskt. Det är inte särskilt snyggt, eller bekvämt för den delen när jackan slutar precis vid midjan.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tack! Jag tycker inte att den sitter dåligt, tvärt om faktiskt. Det är inte särskilt snyggt, eller bekvämt för den delen när jackan slutar precis vid midjan.
Allt är ju tycke och smak. Men meningen med den modellen är att den ska sluta precis under midjan. Därför är det konstigt ut när den inte gör det. Men det är ju du som ska trivas i din jacka. :)
 

Jakob95

Omega
Allt är ju tycke och smak. Men meningen med den modellen är att den ska sluta precis under midjan. Därför är det konstigt ut när den inte gör det. Men det är ju du som ska trivas i din jacka. :)
Jag håller med om att jackan ser något lång ut på den andra bilden, men på den första så ser det väl inte så jätteilla ut?
 

Jakob95

Omega
Hur kommer det sig att du då frågar?
Jag håller med i kören om att den är för stor, och för lång. En strlk mindre lär inte vara så många cm kortare?
Jag ville helt enkelt få bekräftelse på att ni höll med. Nu blev det inte så, men det spelar ingen roll. Jag tycker att den sitter bra. I vanliga fall så är ju bomberjackan ett mycket informellt plagg och då kanske det ser bäst ut om jackan slutar vid bältet, men i det här fallet så är jackan gjord i mocka och blir därmed mycket mer välklädd enligt mig och ser då bra ut med denna passformen. Jackan finns inte i mindre storlekar.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Behöver lite input beträffande näthandel... Har inte riktigt kunnat släppa tanken på en mockajacka från RL som jag provade när den fanns i butik för något år sedan. Kostade runt 17 k så det fanns inte på kartan att köpa den då. Finns fortfarande att få på bukten från Canada för lite rimligare 7 k plus moms, men det är ju fortfarande rätt styvt för en jacka som jag verkligen inte behöver för att överleva. Efter lite surfande hittade jag den så på en obskyr australiensisk sida, för au$ 360 vilket motsvarar 2,4 k. Den rationella delen av min hjärna sorterar ju detta under "för bra för att vara sant", och sidan inger ju inget större förtroende. Har försökt maila dem frågor utan resultat. Men samtidigt, tänk om...:hungry: Så, övertala mig nu om att det här är ett bombsäkert sätt att skänka bort 2,4 k till en amatörbedragare downunder, tack. Jag behöver stöd för att inte göra något dumt.
Jackan:
IMG_9130.JPG

Sidan: http://www.bootybeauty.com.au/polo-ralph-lauren-suede-skeet-jacket-brownstone-snuff-p-1089.html
 
Topp