• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

galácticon

Patek
2-Faktor
Behöver lite input beträffande näthandel... Har inte riktigt kunnat släppa tanken på en mockajacka från RL som jag provade när den fanns i butik för något år sedan. Kostade runt 17 k så det fanns inte på kartan att köpa den då. Finns fortfarande att få på bukten från Canada för lite rimligare 7 k plus moms, men det är ju fortfarande rätt styvt för en jacka som jag verkligen inte behöver för att överleva. Efter lite surfande hittade jag den så på en obskyr australiensisk sida, för au$ 360 vilket motsvarar 2,4 k. Den rationella delen av min hjärna sorterar ju detta under "för bra för att vara sant", och sidan inger ju inget större förtroende. Har försökt maila dem frågor utan resultat. Men samtidigt, tänk om...:hungry: Så, övertala mig nu om att det här är ett bombsäkert sätt att skänka bort 2,4 k till en amatörbedragare downunder, tack. Jag behöver stöd för att inte göra något dumt.
Jackan:
IMG_9130.JPG

Sidan: http://www.bootybeauty.com.au/polo-ralph-lauren-suede-skeet-jacket-brownstone-snuff-p-1089.html

Antar att man inte kan betala via PayPal?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Behöver lite input beträffande näthandel... Har inte riktigt kunnat släppa tanken på en mockajacka från RL som jag provade när den fanns i butik för något år sedan. Kostade runt 17 k så det fanns inte på kartan att köpa den då. Finns fortfarande att få på bukten från Canada för lite rimligare 7 k plus moms, men det är ju fortfarande rätt styvt för en jacka som jag verkligen inte behöver för att överleva. Efter lite surfande hittade jag den så på en obskyr australiensisk sida, för au$ 360 vilket motsvarar 2,4 k. Den rationella delen av min hjärna sorterar ju detta under "för bra för att vara sant", och sidan inger ju inget större förtroende. Har försökt maila dem frågor utan resultat. Men samtidigt, tänk om...:hungry: Så, övertala mig nu om att det här är ett bombsäkert sätt att skänka bort 2,4 k till en amatörbedragare downunder, tack. Jag behöver stöd för att inte göra något dumt.
Jackan:
IMG_9130.JPG

Sidan: http://www.bootybeauty.com.au/polo-ralph-lauren-suede-skeet-jacket-brownstone-snuff-p-1089.html

Noterade också att de har 999 jackor i lager... Du har nog svaret på din egen fråga, inom dig ;)
 

WiktorK

Omega
De har faktiskt en paypal-logga i nederkanten på sidan... Har inte orkat skriva in kontaktuppgifterna för att ta reda på om det är ett alternativ. Du tänker att man kan chansa då eller? :rolleyes: Att paypal löser en blåsning?
Finns ingen information om fraktsätt etc, finns ingen som helst information om företaget bakom att läsa sig till.. Sätt över 1200 kr till mig istället så spar du själv 1200 på kuppen :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
De har faktiskt en paypal-logga i nederkanten på sidan... Har inte orkat skriva in kontaktuppgifterna för att ta reda på om det är ett alternativ. Du tänker att man kan chansa då eller? :rolleyes: Att paypal löser en blåsning?

Finns ingen information om fraktsätt etc, finns ingen som helst information om företaget bakom att läsa sig till.. Sätt över 1200 kr till mig istället så spar du själv 1200 på kuppen :)
Att spara 1200:- är onödigt. Sätt in de resterande 1200:- till mig istället. ;)
 

Wboy

Panerai
Behöver lite input beträffande näthandel... Har inte riktigt kunnat släppa tanken på en mockajacka från RL som jag provade när den fanns i butik för något år sedan. Kostade runt 17 k så det fanns inte på kartan att köpa den då. Finns fortfarande att få på bukten från Canada för lite rimligare 7 k plus moms, men det är ju fortfarande rätt styvt för en jacka som jag verkligen inte behöver för att överleva. Efter lite surfande hittade jag den så på en obskyr australiensisk sida, för au$ 360 vilket motsvarar 2,4 k. Den rationella delen av min hjärna sorterar ju detta under "för bra för att vara sant", och sidan inger ju inget större förtroende. Har försökt maila dem frågor utan resultat. Men samtidigt, tänk om...:hungry: Så, övertala mig nu om att det här är ett bombsäkert sätt att skänka bort 2,4 k till en amatörbedragare downunder, tack. Jag behöver stöd för att inte göra något dumt.
Jackan:
IMG_9130.JPG

Sidan: http://www.bootybeauty.com.au/polo-ralph-lauren-suede-skeet-jacket-brownstone-snuff-p-1089.html
Det där är en ren scam-sida. Finns drösvis som är självgenererande när man kommer tillräckligt långt ner i sökresultatlistan i Google. De har olika namn men ser ofta snarlika ut.

Detta är inte ett alternativ att handla från.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Behöver lite input beträffande näthandel... Har inte riktigt kunnat släppa tanken på en mockajacka från RL som jag provade när den fanns i butik för något år sedan. Kostade runt 17 k så det fanns inte på kartan att köpa den då. Finns fortfarande att få på bukten från Canada för lite rimligare 7 k plus moms, men det är ju fortfarande rätt styvt för en jacka som jag verkligen inte behöver för att överleva. Efter lite surfande hittade jag den så på en obskyr australiensisk sida, för au$ 360 vilket motsvarar 2,4 k. Den rationella delen av min hjärna sorterar ju detta under "för bra för att vara sant", och sidan inger ju inget större förtroende. Har försökt maila dem frågor utan resultat. Men samtidigt, tänk om...:hungry: Så, övertala mig nu om att det här är ett bombsäkert sätt att skänka bort 2,4 k till en amatörbedragare downunder, tack. Jag behöver stöd för att inte göra något dumt.
Jackan:
IMG_9130.JPG

Sidan: http://www.bootybeauty.com.au/polo-ralph-lauren-suede-skeet-jacket-brownstone-snuff-p-1089.html
Räcker det inte att konstatera att jackan är sketaful som vi säger här i Sydsverige? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Behöver lite input beträffande näthandel... Har inte riktigt kunnat släppa tanken på en mockajacka från RL som jag provade när den fanns i butik för något år sedan. Kostade runt 17 k så det fanns inte på kartan att köpa den då. Finns fortfarande att få på bukten från Canada för lite rimligare 7 k plus moms, men det är ju fortfarande rätt styvt för en jacka som jag verkligen inte behöver för att överleva. Efter lite surfande hittade jag den så på en obskyr australiensisk sida, för au$ 360 vilket motsvarar 2,4 k. Den rationella delen av min hjärna sorterar ju detta under "för bra för att vara sant", och sidan inger ju inget större förtroende. Har försökt maila dem frågor utan resultat. Men samtidigt, tänk om...:hungry: Så, övertala mig nu om att det här är ett bombsäkert sätt att skänka bort 2,4 k till en amatörbedragare downunder, tack. Jag behöver stöd för att inte göra något dumt.
Jackan:
IMG_9130.JPG

Sidan: http://www.bootybeauty.com.au/polo-ralph-lauren-suede-skeet-jacket-brownstone-snuff-p-1089.html
Bror min köpte en sådan för ca 2000kr i usa i deras egen butik. Så visst finns det en möjlighet!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag ville helt enkelt få bekräftelse på att ni höll med. Nu blev det inte så, men det spelar ingen roll. Jag tycker att den sitter bra. I vanliga fall så är ju bomberjackan ett mycket informellt plagg och då kanske det ser bäst ut om jackan slutar vid bältet, men i det här fallet så är jackan gjord i mocka och blir därmed mycket mer välklädd enligt mig och ser då bra ut med denna passformen. Jackan finns inte i mindre storlekar.


De senaste åren har oversize:at varit enormt populärt. Jag har en vän som har ett trendigt jackmärke och jag testade ett par rockar och en bomber (vanlig) så tyckte alla att min skulle sitta som din. Jag tog ner dem 2 strlkar mot vad som var rekommenderat (för att jag föredrar en annan passform).


Med det sagt - det enda som spelar roll är hur du känner dig i den. Inte vad andra tycker

Jag tycker oversize är skitsnyggt på många andra, bara inte på mig. Så mitt förslag - kör!
 

POO

Panerai
De senaste åren har oversize:at varit enormt populärt. Jag har en vän som har ett trendigt jackmärke och jag testade ett par rockar och en bomber (vanlig) så tyckte alla att min skulle sitta som din. Jag tog ner dem 2 strlkar mot vad som var rekommenderat (för att jag föredrar en annan passform).


Med det sagt - det enda som spelar roll är hur du känner dig i den. Inte vad andra tycker

Jag tycker oversize är skitsnyggt på många andra, bara inte på mig. Så mitt förslag - kör!

Var då? Längesedan jag inte såg något som var både kort och trångt.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Var då? Längesedan jag inte såg något som var både kort och trångt.

Inget i modevärlden har varit kort/tight sen ett tag (om du inte menar enstaka byxor och shorts). Det är bara det dressade modet som varit inspirerat av Brunello Cuccinello och kört svin-tight och kort. Kolla Acne, Margiela, Kenzo, commes des garcon, etc. så ser du att det är idel oversize både på överkropp och i byxväg. (Med undantag).

Men även på den dressde sidan tycker jag mig skönja en mindre tight trend komma krypa de sen ett tag tillbaka. (Lite längre byxor, lite mindre slimmade kavajer).
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ska köpa totebag. Sjukt sugen på en Frank Clegg men vet i tusan vilken färg/nyans jag ska ha. Några tips?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det är visserligen en sk skeet-jacket, men det har inget med skit att göra utan lerduveskytte. Som bördig från Bjärred kan jag bara konstatera att den är sketasnygg. :cigar: Fråga @Janne2000 om du inte tror mig!:smug:
Om det är samma typ av mockajacka från RL vi pratat om tidigare så är svaret att den är grymt jävla snygg:)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
IMG_3098.PNG
Vilken ska jag slå till på...
IMG_3097.PNG
Den öfvre tycker jag. Snäppet mer användbar färgton (som i "både hyfsat elegant och avslappnad" och lite smuts-och fläckbeständigare) och framförallt har den axelrem (vilket jag förmodar att den nedre inte har), man tröttnar rätt fort på att gå och dra upp de där öglorna på axeln hela tiden. Visst, att bära runt den med handtagen i händerna ser snyggt ut på bild och verkar manligare men det är rätt opraktiskt. Bägge är snygga!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Den öfvre tycker jag. Snäppet mer användbar färgton (som i "både hyfsat elegant och avslappnad" och lite smuts-och fläckbeständigare) och framförallt har den axelrem (vilket jag förmodar att den nedre inte har), man tröttnar rätt fort på att gå och dra upp de där öglorna på axeln hela tiden. Visst, att bära runt den med handtagen i händerna ser snyggt ut på bild och verkar manligare men det är rätt opraktiskt. Bägge är snygga!
Tack. Bra perspektiv och tankar. Det får nog bli så.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Den öfvre tycker jag. Snäppet mer användbar färgton (som i "både hyfsat elegant och avslappnad" och lite smuts-och fläckbeständigare) och framförallt har den axelrem (vilket jag förmodar att den nedre inte har), man tröttnar rätt fort på att gå och dra upp de där öglorna på axeln hela tiden. Visst, att bära runt den med handtagen i händerna ser snyggt ut på bild och verkar manligare men det är rätt opraktiskt. Bägge är snygga!
Det blev den mörkare nyansen med axelrem. Ska bli kul att testa FC och se om det är så bra som ryktena säger. Stort tack för input
 
Topp