• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

galácticon

Patek
2-Faktor
Apropå det vi diskuterat här tidigare, fick idag hem en bröllopsinbjudan...
PSX_20170510_181958.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Just det här med budget o köp av kostym brukar alltid spricka. Man glömmer lätt bort kostnaden för justeringar samt de nödvändiga accessoarerna man vill ha till sin nya kostym..
Kanske tom en ny vit skjorta och vips så blev det typ 3000kr dyrare (skräddaren, slips, näsduk och skjorta):banghead:
 
D

Deleted member 4412

Guest
Börjat min jakt på en casual (ljus)grå sommar kavaj. Några bra tips?
Finns hur mycket som helst. Bara att antingen gå in på några av de bättre hemsidorna där kvalitetskläder säljes eller nån bättre herrbutik:)
Men ett bra tips är ju om du letar efter en ljusgrå kavaj att köpa en i nån form av mönster typ Prince of Wales och i antingen i tunnare ull eller linne.
Typ nåt liknande:
IMG_7199.JPG
 
D

Deleted member 4412

Guest
Börjat min jakt på en casual (ljus)grå sommar kavaj. Några bra tips?
Rättar mej själv när jag såg att du mer var ute efter något casual.
Då är ju en mjuk jersey kavaj från Circolo 1901 det du letar efter;)
IMG_7201.JPG

IMG_7200.JPG

Har du även gaddningar och en vintage DJ så är du hemma både på Rivieran och på dansgolvet i Karlstad:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Funderade på det. Trodde att de hade butik i Sthlm, men insåg att den inte öppnat än. Känns lite meckigt att köpa utan att prova?
Prova innan är ett gott råd även om dom har öppet köp:)
Då får du även chansen att prova de olika modellerna, känna på tygerna samt se färgerna irl..
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Rättar mej själv när jag såg att du mer var ute efter något casual.
Då är ju en mjuk jersey kavaj från Circolo 1901 det du letar efter;)
IMG_7201.JPG

Har du även gaddningar och en vintage DJ så är du hemma både på Rivieran och på dansgolvet i Karlstad:)
Denna, den första bilden var riktigt läcker! Ska jag ta o titta mer på. Tackar!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Eller du menade nog den från Morris Heritage, den ligger nog runt 5000:- har jag för mej..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hehe, nej jag menade den från Circolo som dessvärre verkar vara från spring/summer 2016, så den är säkert svår att få tag i nu mer... Fan!
Dom har nog alltid nån i grått eller annan ljus färg men som du noterade så var nog mitt exempel från förra säsongen..
Ett bra tips kan ju isf vara att kolla in yoox.com där dom har tidigare säsonger:)
 

Falken

Panerai
En MTM från Brothers kanske? Är lite sugen på att testa deras MTM tjänst nu när de har fast pris på 6k oavsett tyg... Annars har OJ och Suitsupply rätt trevliga kostymer i den prisklassen.
Jag påbörjade faktiskt MTM från brothers i veckan. Fanns otroligt många olika tyger och diverse val att göra så kändes riktigt kul. Professionell sömmerska också som verkligen lyssnade på vad jag var ute efter. Får återkomma angående resultat men hittills känns det riktigt bra och prisvärt:)
 
Topp