• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har ni missat att 90talesmodet är högaktuellt i Sverige nu?
IMG_9120.JPG

Här Converse platform. Visst, inte i närheten av samma galenskap till höga skor. Men det är tillbaka. (Finns dessutom värre än Converse modell)
Fler 90talsplagg som är högaktuella igen:
Klänning utanpå tröja:
IMG_9121.JPG

Plasthalsband:
IMG_9122.JPG

Dessa hårband:
IMG_9123.JPG


Adidasbyxor med knappar på sidorna:
IMG_9124.JPG

Jazzbyxor:
IMG_9125.JPG


..ja jag kan ju fortsätta hur länge som helst nästan.. vi kan sammanfatta det att 90talet är helt och hållet tillbaka. Något jag inte trodde skulle hända på vääääldigt länge.

Edit:

Reflektion: Verkar bara vara kvinnorna som fallit tillbaka så hårt på 90-talsmodet.
Svagt tjejer, svagt! ;)

Edit 2: ha! Kom på en sak männen återupptagit. Den lilla manbagen! Gärna en sådan här plastig med sportmärke:
IMG_9126.JPG

Det har jag sett en hel del av på senaste tiden.

Och eventuellt kanske hoodisarna med stora sportmärken på:
IMG_9127.JPG


Sådär, det var min 90tals spaning och nu har jag editerat färdigt. Tror jag. ;)

Såg ena halvan av Rebecca&Fiona så sent som igår i Filajacka Adidasbyxor och buffaloskor! :)
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Nu när jag ändå är igång och ska uppgradera min garderob tänkte jag höra om tips på märken för kostymbyxor. Skulle behöva ett grått och ett blått par.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
På tal om byxor.

Behöver ett eller två par byxor till sommaren. Linne, eller något annat gött material.
Typ ett par mörkblå och ett par ljusare.

Någon som har tips?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vad kör ni för jackor när det blir för varmt för skinn/mockajacka osv? Skulle nämligen behöva någon tunn variant som funkar till det mesta
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Gick in i denna tråden för att fråga om var jag köper exakt en sådan haha. Var köper jag den fysiskt och finns den i andra färger? Google ger mig fan noll
Stone Island?

Göteborg: NK och Spiga3 skulle jag tro. Med brasklapp för att de inte har just den modellen.

Jag har förra årets modell i ljusgrått, köpt på just nittygritty.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
På tal om byxor.

Behöver ett eller två par byxor till sommaren. Linne, eller något annat gött material.
Typ ett par mörkblå och ett par ljusare.

Någon som har tips?
Jag sökte detsamma för ett par år sedan. La en hel del tid på att gå runt och leta i flera butiker. Till slut hittade jag både snygga och bra på H&M för inga pengar alls och de är med fortfarande, så det är ett tips.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag sökte detsamma för ett par år sedan. La en hel del tid på att gå runt och leta i flera butiker. Till slut hittade jag både snygga och bra på H&M för inga pengar alls och de är med fortfarande, så det är ett tips.
Köpte ett par mörkblå för typ 300 spänn på HM förra året, men jag har tydligen gått ner i vikt över vintern.
 
Topp