• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 4412

Guest
Det är väl nån som brukar länka till en web-shop där Private White VC brukar finnas på rea. Vilken var det?
Regga dej på deras hemsida, får du alla erbjudanden. De ytterst få dom har iaf..
Sällan rea nånstans på deras grejer tyvärr men jag klippte min kashmir väst från CoC på rean:)
 

Oew

Rolex
Espadrillos är världens bästa sämsta skor. Älskar dem, men oavsett prisnivå faller skiten samman på en sommar...
Det är därför man inte ska betala mycket för dem. Köper några par per år billigt för 2-300 som jag kan slita på. Sen kan man ha ett par lite schysstare som man är mer försiktig med.
Tycker inte det finns en bättre sko till sommaren!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det är därför man inte ska betala mycket för dem. Köper några par per år billigt för 2-300 som jag kan slita på. Sen kan man ha ett par lite schysstare som man är mer försiktig med.
Tycker inte det finns en bättre sko till sommaren!

Har exakt samma inställning. Men köpte dyra versioner i början och va lika sur i slutet av Augusti varje år när skräpet fallit samman totalt.
Bästa var när jag köpte ett par fina och halvdyra (1000 spänn typ) inför en resa till Asien. På flyget svällde mina fossingar upp och skorna sprack när jag började gå :-(

Har du några bra (billiga) espadrillo-märken?
 

Oew

Rolex
Var det såna Peter Magnusson ville köpa?
Ingen aning, följer inte honom.
Har exakt samma inställning. Men köpte dyra versioner i början och va lika sur i slutet av Augusti varje år när skräpet fallit samman totalt.
Bästa var när jag köpte ett par fina och halvdyra (1000 spänn typ) inför en resa till Asien. På flyget svällde mina fossingar upp och skorna sprack när jag började gå :-(

Har du några bra (billiga) espadrillo-märken?
Haha aj inte så kul, har länge varit sugen på ett par Chanel espadrilles men vet att de bara kommer gå sönder och jag kommer bli arg. Brukar köpa utomlands, aldrig köpt I Sverige, men tänker att det borde gå att hitta vettiga på ebay. Ska ner mot rivieran nästa vecka så kan ev köpa med mig några par ifall jag hittar något bra ställe.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Kan någon rekommendera ett par vettiga sandaler?
Adidas. Typ 150 spänn och hur sköna och hållbara som helst!
IMG_0229.JPG
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Har exakt samma inställning. Men köpte dyra versioner i början och va lika sur i slutet av Augusti varje år när skräpet fallit samman totalt.
Bästa var när jag köpte ett par fina och halvdyra (1000 spänn typ) inför en resa till Asien. På flyget svällde mina fossingar upp och skorna sprack när jag började gå :-(

Har du några bra (billiga) espadrillo-märken?
Köpte ett par espadrillos på H&M för en hundring i Florens. Håller än, trots många kilometer. Inte säkert att de finns i svenska utbudet dock...
 

Hugii

Audemars
Ingen aning, följer inte honom.

Haha aj inte så kul, har länge varit sugen på ett par Chanel espadrilles men vet att de bara kommer gå sönder och jag kommer bli arg. Brukar köpa utomlands, aldrig köpt I Sverige, men tänker att det borde gå att hitta vettiga på ebay. Ska ner mot rivieran nästa vecka så kan ev köpa med mig några par ifall jag hittar något bra ställe.
Espadrillos ska inte kosta mkt. Enkelt hantverk mao.
Jag har några par från OAS. Kostar runt 300kr och oftast går att hitta på rea.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
För mig blev det dessa
IMG_4716.PNG
Riktigt bra! Jag har sneglat på både Eidos Ghurka och Chimala Railroad. Samma röda tråd.

829704_mrp_in_xxl.jpg








Någon borde i alla fall klippa denna. Eidos Work Shirt.
827742_mrp_in_l.jpg


https://www.mrporter.com/en-se/mens/eidos/washed-cotton-twill-shirt/827742?ppv=2

Eidos founder Mr Antonio Ciongoli describes the label's garments as "things that are soft, a little slouchy, have natural dyes and fabrics, and get better the more you wear them". This rugged shirt has been made in Italy from cotton-twill that's washed for a supple handle. It has a spread collar and is slit at the sides for more room through the body.
 
Topp