• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Andrew

Cartier
Colin bloggar ju på samma sätt som tjejbloggarna. Vuxna män klär sig inte så.


fit_zps8a792a56.jpg

Men kardborrskor går bra?
 

Maxim

Cartier
Ja för fan, den där bloggen var perfekt, Rose&Born, precis vad jag ville ha. Få lite inspiration av färkombinationer och olika plagg, perfekt!
 
  • Like
Reactions: ZQT

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vill ni kunna köpa kläder och samtidigt få inspiration rekommenderar jag Gabucci i Stockholm. Casual (sprezz) på övervåningen och dressat på nedervåningen. Dessutom nyrenoverat, kaffe och bra personal! Lalle Johnson var även modell för deras senaste kollektioner. Klass!
 

Maxim

Cartier
Har plockat hem lite från MQ rean att testa hemma i lugn och ro, vad tycker ni?

21618086_431500Worker%2520Bl_FRONT_1772.png

Denna blir nog för kort för mina 186cm, men tyckte den var fin nog att prova ut hemma.

21718062_914330Black_FRONT_1772.png

Tyckte dennna var lite rolig, eller är det töntigt med kragen? Sen är jag tveksam till kvaliten på yttertyget vad gäller vind och vattentäthet.

m-lambswool-r-neck-2836289-1000x1000.jpg

En liten julig tröja till nästa höst/vinter?

large.jpg


Denna såg lite rolig ut, men blir tveksam nu när jag googlat fram andra bilder och ser det vita i sömmarna.

Vad tycker ni, är det något att slänga i granen för mig som fortfarande är på rätt sida av 30?
 

Hardy

Thug
Vad tycker herrskapet om Tiger/Sir vad gäller kavajer alternativt annat? Bra eller anus? Filippa K för annat?

Tycker tiger är hur bra som helst. Perfekt passform och mina 4 kavajer ser inga spår av slitage. En tweekaktig harva nästan dagligen och den ser ny ut. Jag har en i 100% nya zeeländsk merinoull som är oslagbar :)

Även haft massa bra jeans. Kör dock endast Abercrombie & Fitch Jeans nu eftersom kvalitén är helt otrolig
 

Maxim

Cartier
Har provat en hel del kavajer från Tiger och har kommit fram till att de enbart görs för normallånga, samma gäller derax byxor. Är ca 186cm och deras kavajer och byxor är tyvärr för korta för mig. Filippa K byxor är lagom långa för mig, så jag har en del av deras modeller, passar även bra då jag är ganska smal i midjan.

Sir passar mig lite bättre då jag brukar hitta deras modeller i stl 150 även i udda kavajer utan kostymbyxor till och har för mig att kvaliten är likvärdig med Tiger då de har något form av samarbete. Pappa har sålt mycket Sir tidigare när han var skräddare i Malmö och tycker det är ett bra märke.
 

Maxim

Cartier
Finns väldigt sällan hundrastorlekar i kavajer och blazers, åtminstone i de märken jag har tillgång till. Hittar bara hundrastorlekar i kostymer.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Har provat en hel del kavajer från Tiger och har kommit fram till att de enbart görs för normallånga, samma gäller derax byxor. Är ca 186cm och deras kavajer och byxor är tyvärr för korta för mig. Filippa K byxor är lagom långa för mig, så jag har en del av deras modeller, passar även bra då jag är ganska smal i midjan.

Sir passar mig lite bättre då jag brukar hitta deras modeller i stl 150 även i udda kavajer utan kostymbyxor till och har för mig att kvaliten är likvärdig med Tiger då de har något form av samarbete. Pappa har sålt mycket Sir tidigare när han var skräddare i Malmö och tycker det är ett bra märke.


Jag är 186 men har inga som helst problem med Tiger. Tycker nästan 50 är lite för långa i ärmarna till och med.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Som TS skriver "Kläderna gör mannen". Kika in på Manolo.se. Sveriges i särklass bästa stilguide för män. Täcker allt ifrån klockor till split toes från Edward Green. Weinås och Olof gör ett bra jobb!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tycker Manolo är lite väl gubbigt och dyrt, men lite inspiration har jag hittat där tidigare.

Jag kan inte hålla med om att det är gubbigt, eftersom att den dressade stilen intresserar olika målgrupper. Bara att titta på bilder på internet! Det finns en del i vårt avlånga land. Men du får givetvis ha den åsikten!

Dyrt eller inte, exempelvis "fredagsinspiration" är precis som namnet säger just inspiration. Om den inspirationen gör att du vill köpa ett par monks från Laszlo Vass eller Meermin spelar mindre roll, bloggen har ändå inspirerat dig och förhoppningsvis gett dig mer kött på benen för att vilja köpa ett par monks. Kul att du hittat inspiration tidigare!
 

Maxim

Cartier
Då har vi olika definitioner av dyrt - fortsätt gärna med SIR, Tiger eller Filippa K om det är vad du anser prisvärt.

Det är de märkena jag har tillgång till för bra priser i de outlet butikerna som ligger nära till hands. Finns annat också, men de har mer modekläder typ Scotch and Soda osv.
 

DrDre

Patek
Visst kan det vara dyra prylar på Manolo. Men man behöver ju inte köpa allt de visar. Jag tittar ofta deras inspirationssidor och man kan ju se dem som just det, dvs inspiration för att få lite nya ideer.

Ang gubbigheten, tycker jag väl snarare att vi har ett stilproblem i Sverige med att vuxna män tenderar att klä sig som dagisbarn. Men smak är ju alltid personligt och var och en gör ju som man vill.
 

Hardy

Thug
Har provat en hel del kavajer från Tiger och har kommit fram till att de enbart görs för normallånga, samma gäller derax byxor. Är ca 186cm och deras kavajer och byxor är tyvärr för korta för mig. Filippa K byxor är lagom långa för mig, så jag har en del av deras modeller, passar även bra då jag är ganska smal i midjan.

Sir passar mig lite bättre då jag brukar hitta deras modeller i stl 150 även i udda kavajer utan kostymbyxor till och har för mig att kvaliten är likvärdig med Tiger då de har något form av samarbete. Pappa har sålt mycket Sir tidigare när han var skräddare i Malmö och tycker det är ett bra märke.


prova tiger 150 så ska du se att det passar.
jag är 197 och kan ha 50 om jag lägger ner ärmar. 150 sitter som en smäck från start
 

SSL

Audemars
Fifaan för REA.

Ä, gå lite utanför ramarna. Man måste ju inte köpa exakt samma märken som alla andra.

Själv kör jag inte så mycket dressat, men har ändå Manolo som en av mina inspirationssidor. Sen är det bara att börja jobba internet. Lite ordning o reda måste det va'.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
det är kul att vi alla prioriterar olika! men att yttra sig om att manolo är dyrt på ett klockforum är rätt befängt. precis som en rolex är bra investering är kläder lika så. och då menar jag självklart inte att klädernas värde är bestående utan snarare att den högre kvalitén gör te.x skor mer hållbara.
 
Topp