• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Whedda

Rolex
Tittar jag på Zalando modellerna har många också kortare ärmar. Vad tror ni, behöver jag förlänga dem?

MR822H001-702@3.2.jpg



GE022H002-604@3.1.jpg
PE122H00G-907@1.jpg
Det där är perfekt längd om du frågar mig. Mycket värre med för långa ärmar som går ner en bit över handen. Det ger intrycket att rocken/kavajen är för stor även om den i övrigt sitter perfekt.
 

Maxim

Cartier
Jag tar den till skräddaren och ser vad han tycker, men rocken är så jäkla skön kvalitet och sitter bra på kroppen!

Sen var den jäkla billig också tycker jag! 800kr, så det finns utrymme för skräddare!
 

Maxim

Cartier
Blev ett par nudie jeans på Spirits konkursutförsäljning. Hittade mina modeller i rät storlek, så var bara att slå till.

Men så undrar jag om det är värt att tvätta dem en gång innan jag börjar använda dem. Nudie säger att tvätt innan användning gör dem mörkare och att den så kallade "brean-in process" inte blir lika prominent. Eller är det bullshit?
 

Boris Balkan

Fark you!
Blev ett par nudie jeans på Spirits konkursutförsäljning. Hittade mina modeller i rät storlek, så var bara att slå till.

Men så undrar jag om det är värt att tvätta dem en gång innan jag börjar använda dem. Nudie säger att tvätt innan användning gör dem mörkare och att den så kallade "brean-in process" inte blir lika prominent. Eller är det bullshit?

Ingen aning hur en tvätt påverkar processen men jag tvättar alla kläder (som inte kräver kemtvätt) i ett kort 30 gradersprogram utan tvättmedel. Vet inte hur mycket det hjälper men jag vill inte ha en kemikaliebomb direkt mot huden om jag kan undvika det.
 

Chattras

Cartier
Har köpt ny skjorta som jag gillar som faen, men funderar vilken färg på slipsen jag skall köpa så det piffar upp lite?!.
f16faa528e56736957f766d1bef6a4a9_zpse7bdf2f9.jpg
:D:cool::hungry::smug::rolleyes:
Dom där skjortorna är så fula att man tror det är ett skämt. Undra om dom kommer att säljas på H&M efter OS? För dom borde ju komma där ifrån eftersom dom är klädsponsor. Om dom gör det kanske man skulle köpa ett gäng och göra ett gammalt klassiskt kläd-bål.
 

SSL

Audemars
Men så undrar jag om det är värt att tvätta dem en gång innan jag börjar använda dem. Nudie säger att tvätt innan användning gör dem mörkare och att den så kallade "brean-in process" inte blir lika prominent. Eller är det bullshit?

Så du vill att dom ska bli mörkare, eller?
Aldrig testat att göra så men jeans tvättar jag alltid ut-å-in i handtvätt (30 grader) utan sköljmedel. Aldrig riktigt fastnat för det här med att jeans ska vara som ett andra skinn som man aldrig tvättar.
 

Maxim

Cartier
Så du vill att dom ska bli mörkare, eller?
Aldrig testat att göra så men jeans tvättar jag alltid ut-å-in i handtvätt (30 grader) utan sköljmedel. Aldrig riktigt fastnat för det här med att jeans ska vara som ett andra skinn som man aldrig tvättar.

Inte jag heller. Gillar att tvätta mina jeans då och då, men då jag har ett gäng används de max en gång i veckan då jag varvar dem. Samtidigt tvättar jag dem inte jätteofta, blir när de börjar lukta efter några månader eller får fläckar, alternativt blir för slafsiga. Gillar när jeansen ser rediga ut till finskjorta, att ha massa märken från mobiltelfoner och lagningar gör istället att de hamnar i ful-högen jag använder när jag mekar.
 

SSL

Audemars
Hmmmmm märke på jackan? Känns som att du måste ha ordentliga kängor till den där. Har du strl 48 i pjucksen?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ah gött, det fanns en mode-tråd.

Jag brukar ofta tänka på vilka kläder som matchar klockan bäst. Om man har en snygg klocka så vill man ju gärna se fräsch ut i övrigt. Skjortor går ju aldrig fel men är sjukt jobbiga att hålla skrynkelfria så nu på vintern är det skönt att kunna dra en snygg tröja över skjortan så bara skjortkragen och längst ner på ärmarna syns.
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Blev ett par nudie jeans på Spirits konkursutförsäljning. Hittade mina modeller i rät storlek, så var bara att slå till.

Men så undrar jag om det är värt att tvätta dem en gång innan jag börjar använda dem. Nudie säger att tvätt innan användning gör dem mörkare och att den så kallade "brean-in process" inte blir lika prominent. Eller är det bullshit?


Hej

Min klädbutik säljer mycket jeans och är ÅF av Nudiejeans m.fl. och har mycket god insikt i Nudies sortiment och kan försöka svara på dina frågor.

Jag antar att du köpt ett par Nudie i rådenim? Det finns några olika kvaliteter i rådenim av dessa men generellt kan man säga att
Vill du få bäst kontraster som mustascheffekter på framfickorna, ljusare slitning på lår och i knävecken så skall du vänta med att tvätta jeansen. Beroende på hur mycket du använder dem så tar det ca 6 månader för att slita in dem innan första tvätt.

Har du inte något intresse av att slita in dem och vill tvätta jeansen så kommer de att bli något blåare i färgen. Tvätta dem ut och in. jag tvättar jeans i 40 grader och använder tvättmedel för färgade plagg och inget sköljmedel! När du torkar dem vänder du dem rätt igen och hänger dem från midjan.Torktumlar du dem kommer de krympa på längden.

Har du ytterligare frågor om jeans eller kläder kan du PM:a mig.
 

Maxim

Cartier
Tack för det utförliga svaret. Jag är inte ute efter att få några kontraster eller slitningar, utan ser det som att jeansen bara blivit äldre. Köpte ett par Grim Tim i rådenom samt ett par Thin Finn som jag tror är lite tunnar och har lite mer stretch.

Ska ta och tvätta dem som du föreslagit. Brukar vanligtvis använda sköljmedel, men kanske är dags att lägga av med det.
 

Maxim

Cartier
Minns ej, det är något från vinter 2013/2014 kollektionen. M Christian tror jag modlen heter.
 
Topp