• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klarlund Fine Watch & Jewellery Exhibition 13-15 nov

Landshark

Cartier
Framför allt ett tips till KS sydliga medlemmar. Stenkast över Sundet.
Öppet även för pöbeln - såsom mig själv - till facila 100 dkr. :)

(Nope, kommer inte att springa runt med mobilkameran i högsta hugg)

http://www.klarlund.dk/expo/

vacheron_logo.jpg

audemars_logo.jpg

rolex_logo.jpg

panerai_logo.jpg


hublot_logo.jpg

tagheuer_logo.jpg

chaumet_logo.jpg

tudor_logo.jpg

chanel_logo.jpg

schoeffel_logo.jpg

klarlund_logo.jpg
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Jag och @Anders Forsberg hade äran att få biljetter till VIP-kvällen idag. Självklart tog vi chansen att åka över sundet och klämma på klockor och dricka champagne!
Lite bilder blev det, kommer direkt från mobilen och är väl det som var mest intressant för mig personligen och inga proffsbilder direkt.. Någon annan ska besöka utställningen?


image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Landshark

Cartier
Har också några bilder.

Börsen:


Medverkande:


Drinktips:


Mingel i ståtlig lokal (usel bildkvalitet):


Fick testat 1665:an som fick godkänt:


Dock åkte axeln som håller kronan av, vilket urmakaren fixade på max två minuter skulle jag säga. Han var mycket trevlig och kunnig. Kul för mig att se urverket för första gången. Han åtog sig också att schyssta till boetten där den fått sina törnar för en billig penning. Han kunde se att klockan var tillverkad sista kvartalet 1979 och att den hade original datumskiva i silver med "öppna" sexor och nior (vilket tydligen var "extra bra"). :)




Fick även testat DSSD:n som också fick godkänt. Dock var amplituden (?) något hög (325 mot optimala 300) vilket indikerade att någon del kunde behöva lite smörjning så småningom.



Det var en trevlig tillställning. Rekommenderas. :)
 
Topp