• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klart du ska polera klockan......

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tycker att det poleras lite för mycket och ofta. Klart det kan behövas ibland men jag föredrar en och annan repa på en klocka som är över 30 år än att den är "sönder" polerad.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag brukar polera vintageur. Ints så "dingsen" försvinner, utan bara så man får upp glansen. Klockorna är ju designade för att vara blanka.

Polerandet som resulterar i att material försvinner begriper jag mig inte på. Nytt är nytt och begagnat är begagnat, och de ser olika ut.
 

meo_swe

Audemars
helvete!
Sjukt synd på en sådan pjäs.. Borde man inte se det som ett orostecken när bandstiften sticker ut ur boetten?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag brukar polera vintageur. Ints så "dingsen" försvinner, utan bara så man får upp glansen. Klockorna är ju designade för att vara blanka.

Polerandet som resulterar i att material försvinner begriper jag mig inte på. Nytt är nytt och begagnat är begagnat, och de ser olika ut.

Matt stål är charmigare än blankt stål!
 
Lånar tråden: Kronan på tavlan är inte målad, är det standard för modeller med bröstvårte-index (nipple-dial)? Första gången jag observerar att kronan inte är målad på en dykare.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Lånar tråden: Kronan på tavlan är inte målad, är det standard för modeller med bröstvårte-index (nipple-dial)? Första gången jag observerar att kronan inte är målad på en dykare.

Vet inte om det är standard på just subs med nipple Dial men 1675 rootbeer GMT har också levererats med den typ av krona. Däremot finns det nipple-dials som har målad krona med på den modellen så antar att det är som med allt annat - inget är konsekvent.
 

Pope

Cartier
Fan, jag tycker var varannan vintage sub på Chrono är rund-putsade som baby-arslen. Trist!
 
Topp