Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klart grabben ska ha en klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av denjohan, 8 juli 2014.

1. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Sonen (fyra och ett halvt) har nu på allvar börjat lära sig klockan och är mycket fascinerad av mina klockor. Han har också antytt att han så småningom vill ha en egen klocka. Och vem är jag att säga nej till något sådant? Så nu går fråga till folket, vad ska grabben ha? Jag var spontant inne på att köpa någon Seiko damdykare eller liknande (vill inte ha för stor klocka, det är trots allt en liten arm vi pratar om här).

Exemplet jag hittade var den här, men det finns givetvis cirka oändligt med variation här: http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-1...236322557?pt=Wristwatches&hash=item1e8e4b5cfd

2. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Gav bort min gamla G-shock till kusinen på 4år, perfekt då den får ta väldigt mycket stryk vid användning :)

Guillbert gillar detta.
  3. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Digitalt är ICKE ett option, det är trots allt min son vi talar om. :) Och någon slags standard får man ändå ha. Quartz är på gränsen, men ok.

Norrlänningen, Vonlind, Bojke och 1 annan gillar detta.
  4. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Någon variant av Seiko kanske funkar... vill minnas att det var någon här på forumet som köpte seikodykare till sina barn som funkade perfekt att använda med natoband! :)

5. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Jo, Seiko på Nato är min första spontantanke. Tänkte kolla om folket hade fler idéer.

6. egbert

egbert Friends of KS

Fin klocka, men bör det inte vara arabiska siffror, han är ju trots allt bara 4 och ett halvt?

7. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Sant. Bra tänkt.

8. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Swatch sistem51?! Billig och schysst automatare med fräck färg!
    Edit: ah, juste, den är typ 42mm :(

9. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Blir väl lagom runt låret på honom. Men en damswatch skulle kunna funka, Swatch har alltid varit en budgetfavorit. En av få kvartsare jag fullt ut är för.

10. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Barn ska leka o käka glass på sommaren inte hålla koll på tiden. Det är föräldrarnas jobb ;)

Fido1 och M.U gillar detta.
  11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Glid in till Richard Dahlgren på Erikson Urhandel i Sundbyberg. Bra sortiment på swatch, samt att det är en "riktig" urhandel.

12. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Sant. Men om han nu uppvisar ett klockintresse så är det något jag inte är sen att uppmuntra.

yonsson, Bojke och Hebbe gillar detta.
  13. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Tack för tipset.

14. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Köp en seiko 5, han kommer att kunna använda klocka som bestick utan att det händer klockan något :D

15. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Hade den inte varit lite för stor var jag annars inne på en Vostok, sovjetisk teknologi när den är som bäst. Enkel, robust, pålitlig och fullständigt jävla oförstörbar.

16. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Köpte en Gul till min grabb. Med karborre.
    Sa till honom att om han använder denna flitigt ska han få en finare klocka nästa år. Funkade sådär.
    Spännande i två veckor. :(

andheg och gerikson gillar detta.
  17. JaTack

JaTack Friends of KS

SKX013 är mindre och borde passa perfa :)

18. Guillbert

Guillbert Friends of KS

4åringen har dock lagt den på ett säkert ställe som ingen hittar :(

B1884 gillar detta.
  19. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag köpte en legoklocka "darth vader edition" till min pöjk när han var 7 månader gammal, så du ligger efter. :)

Icaras och M.U gillar detta.
  20. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  21. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  22. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Den sista vill jag kanske ha själv.

23. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    22 mm kan vara minsta laget. Men visst är den häftig. :)

24. Gustav

Gustav Bonde

Seiko 5 finns i ny och en äldre tappning. Den äldre är något mindre och ser ut såhär på en son
    http://klocksnack.se/threads/första-klocka.15500/page-2

25. nissehult

nissehult Friends of KS

Min grabb fick en Batman-quartz i julas (5,5 år)... Tips från coachen:
    • Arabiska siffror - det är svårt nog att lära sig läsa klockan så krångla inte till det. (Batman har inte sådana siffror, så vi kör med väggklockan)
    • Räkna med att den kommer att ligga i leksakslådan, under byrån, mellan soffkuddarna etc. Så du kanske inte vill skaffa en vintage Rolex som första klocka till grabben...
    • Quartz. Ny klocka är kul i några dagar, så för att slippa ställa klockan varje gång den "skall användas" så är ett batteri att föredra. Såvida du inte kan bygga en en winder med LEGO (helst Chima, Lego-Batman eller liknande). Och det kanske man bör göra... :)
    winder.jpg
    (http://forums.watchuseek.com/f20/need-watchwinder-1594.html)

egbert och denjohan gillar detta.
  26. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Min tvååring har länge haft två armbandsur, två väckarklockor samt en egen låda klockskrot som hon "lagar"... :)

DSC_0692.JPG DSC_0697.JPG

yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield