• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klassar ni detta som hommage/kopia?

Whedda

Rolex
Då du själv ställde frågan...i mina ögon hade den klockan direkt fallit under "wannawearrolexbutcantaffordit"

Sen om du gillar den och är bekväm med det är det skall du självklart inte bry dig om vad jag eller andra tycker.

Jag tror oavsett vad folk påstår att anledningen att man gillar estetiken i dessa "hommager" snarare har med originalets image/storhet än någon form av ren och skär estetik.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men snälla...Blancpain må varit först med vridring men här har man kopierat typsnitt, index, visare, case etc...Ingen har sagt något om Omega SMP, JLC Deep Sea eller andra dykare med EGEN design av vridring och boett.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mitt gamla flygarur från 30-40-tal har vridring, så det är aldrig så enkelt att dra slutsater. Det är helt enkelt inte svart på vitt. Vem stod förövrigt för designen på FF? Gruen var väl före Blancpain?

Men som du säger är det inte funktionen vi diskuterar här, utan kopieringen av det visuella.
 
Topp