• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klassisk Seamaster på alligator.

Ministern

Founder
2-Faktor
Hur tänker ni? Skulle ni köpa denna nyservade Seamaster från 60-talet med nytt croco för 4500 kr eller är en Tissot Visodate mer prisvärt enligt er?

A124BA7B-6E6E-4538-91D2-B1CD1FACFA4E-1207-000001D21EEDD1D4_zps8ef11916.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klassisk Seamaster på alligator.

Omegan känns mer prisvärd för min del om den är servad.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skulle köpt en Visodate för ca 400 kronor och satt på ett tunt läderband. När det kommer till Seamasters föredrar jag klart de tidigare då de var mer välbygda. :D

Tissot-Visodate-Mint-vintage-ur-brugte-ure-vintage-watches-sale1-400x400.jpg


Känns dock som du jämför äpplen och päron, dvs ny oversize och gammal man-size, och det är ju bara fel.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Mycket roligare än en Visodate. Men det beror väll mest på om man vill ha helt ny eller begagnad.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klassisk Seamaster på alligator.

Utgår ifrån att jämförelsen gäller Omegan kontra en likvärdigt prissatt, ny Tissot!
 

max

Dancing Queen
Talar vi ny visodate?
Isåfall omegan, dedär billiga hamiton/tissot-dressarna ser finare ut på bild än i verkligheten imo.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Scaramanga skrev:
Fattar inte riktigt, har du 4500 att bränna och har beslutsångest? ;)

Jag hade nog valt omegan!

Nej det är min Omega, det var den första kvalitetsklocka jag köpt och den inhandlades 1989. Den har dock aldrig riktigt fungerat och nu totalservade jag den och bytte balans (ny sådan 3600 kr idag). Sedan satte jag på ett helt nytt alligatorstrapp för 2000 kr. Så skulle jag sälja den så skulle jag vilja ha 4500 kr.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Scaramanga skrev:
Fattar inte riktigt, har du 4500 att bränna och har beslutsångest? ;)

Jag hade nog valt omegan!

Nej det är min Omega, det var den första kvalitetsklocka jag köpt och den inhandlades 1989. Den har dock aldrig riktigt fungerat och nu totalservade jag den och bytte balans (ny sådan 3600 kr idag). Sedan satte jag på ett helt nytt alligatorstrapp för 2000 kr. Så skulle jag sälja den så skulle jag vilja ha 4500 kr.
Kan inte prisbilden på dessa.. Är 4500:- orimligt högt enligt marknaden, men en summa du skulle behöva begära för att täcka upp dina kostnader?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Fin klocka, men jag tycker inte riktigt att bandet gör den rättvisa (nej, jag säger inte att det måste vara av nylon...).
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Får hålla med andra talare om att ett dyrt band inte kan driva upp priset. Sätt hellre på ett svart band från Ebay för 3 Dollar och ta 3800 för den. Jag tycker klockan är superfin (extra kul att någon faktiskt också lämnar dessa mindre värda klockor på service) men bandet skulle inte göra mig mer sugen för en affär.


Edit: har suttit sen kl 10.00 imorse och skrivit arbeten så min hjärna är förstörd. ha överseende för dålig svenska...
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
på siten 1900tal.se brukar de sälja en del klockor, bla äldre omegor. Jämför man med deras priser tycker jag att 4500 nyservat låter bra. Men är du verkligen säker på att flippa den? Den borde ha ett ganska högt affektionsvärde?
Man kan väll aldrig ha en liten diskret kostymdressare för mycket i lådan?

Mina 5 cent.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sälj för fn så du kan täcka din Amex som dyker upp snart :)
 
Topp