Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klick vid 6

Diskussion i 'Diskussion' startad av cjperry, 6 mars 2015.

1. cjperry
    Trådstartare

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Skulle ställa tid och datum på en av mina vintage Rolexar som stannat efter några dagar i klocklådan.

När jag vrider visarna förbi kl 6 (min på 12 och tim på 6) så känner jag ett litet klick i kronan. Vad kan detta bero på? Den är nyligen servad och fick då ny drivfjäder.

Ska träffa min urmakare imorgon men tänkte kolla här först innan jag ber honom kika på den.

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Vad är det för modell och verk?

cjperry gillar detta.
  3. cjperry
    Trådstartare

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Oyster Perpetual Date ref 1500. Verk är jag osäker på men den är från 1962 och har då kanske ett 1560 eller 1565.

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Vad sa urmakaren? Det låter ju inte som något jättealarmerande, eller så sitter allt i klockan helt snett. :D

5. cjperry
    Trådstartare

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Enligt honom var det spärren för datumskiftningen som klickade vilket jag också hade i bakhuvudet.
    Låter vettigt med tanke på att klicket blir mindre märkbart vid 6 på eftermiddagen än på förmiddagen.

Mårtenssons ur Brookfield