• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockåret 2014 samt mitt senaste inköp

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Insane mannen!
Rolig resa år 14, kul att man känner igen alla =)
Rätt så jävla bra bredd du har hemma nu. Nautilus, DD, Chronolink, Seamaster, Plopp och gammal guld månfas omega?
Säkert lite annat med ;) men kul med något för alla tillfällen och både modern och vintage.

Btw, om ploppen ska bort kan jag vara intresserad
Finns som sagt lite annat också, kanske kompletterar tråden sen :) Exempelvis hittade jag tre st årsSeikos under 2014 :)

Ploppen stannar nog ett tag :)
 

Genta

Cartier
Skulle bli extra roligt om du kommenterade hur vacker 5711 är :)

Tack!

Nja, det är ju inte en kvinna vi pratar om men med två års erfarenhet av skönheten 5711 är så vill jag säga att
- den är otroligt bekväm i vardagen. Den tunna boetten vilar på handleden och den följsamma och tunna länken anpassar sig friktionsfritt till handleden
- man försjunker lätt i urtavlan med dess färgdjup och skiftningar i olika ljus
- och vänder man på klockan förlorar man sig lätt i urverket som syns genom safirglasbaksidan. Finishen är helt fantastisk och den håller in i mål när man tar fram luppen för närgranskning
- detaljarbetet med många knivskarpa växlingar mellan borstade och polerade ytor fascinerar ständigt
- jag tröttnar inte på designen, enkel och självklar. Och lite 70-talskänsla som väcker nostalgikänslor.

C'est cool! Helt enkelt
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Stor omsättning under 2014 ;) men likväl många fina klockor som du visar. Budgeten måste nog ökas på till 2015 så jag ser fram emot nästa steg. Tror du behöver ner djupare i vintageträsket. Grattis och tack för året :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ett fantastiskt klockår! det blev en hel del som passerade handleden under 2014:).tar du med PP:n ?
 
Topp