• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockåret 2014 samt mitt senaste inköp

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Stiligt leben men du sitter väl på en del fina seikos också? Bra bredd på din samling
Sant. 3 st årsSeikos köptes under året. Borde visat dessa direkt. Förlåt yonsson

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
BullsEye! Bra jobbat broder Lebisch, mycket fina klockor som kommit in och och även lämnat, PP och Rollen borde vara keepers ellé?! Håller med, års redovisning av sina klockor är underhållande ;)!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
grym tråd och precis som många andra, missade jag också ploppen. välkommen in i gänget! vi kör plopp-gtg i sommar.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Vänner!

Själv tycker jag att dessa "mitt klockår" är lite roliga så tänkte bidra med mitt eget. Om inte annat är det alltid kul med bilder.

Vill passa på att höja ett varningens finger till er som är nya på forumet. Med kunskap kommer ett djupare intresse. Detta intresse tenderar till att göra din hobby dyrare. Inte nödvändigvis men högst sannolikt.

Det hela började med en Omega Seamster 300 Bond i slutet av 90-talet och nu i början av 2015 spårade det ur helt :)

Har fortfarande kvar klockan. Fantastisk ljusblå patina. Den röda visaren är ett minne blott:



Under 2014 såldes några klockor. Exempelvis denna fantastiska Rolex 16613 som jag tror jag ägde i nästan 2 år:






Även en Jaeger Le Coultre Reverso Duo lämnade. Fantastisk klocka men passade mig inte helt. Länken var underbart skön men gjorde i ärlighetens namn klockan ful.




Här tillsammans med en s.k. "målarklocka :)


Även min Day-Date i Rosé, ref 118135 fick stryka på foten. Fantastisk urtavla.




Så kom hösten. Man kan klart fråga sig vad som hände. Provade många klockor under hösten, exempelvis en grym Panerai 231 i rosé. Den var dock lite för stor samt min DD 18078 kände sig utkonkurerad :)



Kommit och försvunnit under hösten har även en Daytona 116520. Verkligen inte min grej.


Passade på att byta tavla på ännu en Chronolink. Den är fortfarande kvar:



Köpte även en Ploprof 600 och renoverade. Magisk klocka. Fortfarande kvar i samlingen efter en långdragen renovering av AD.


CC8D7BE5-8C4B-4898-8327-25230CA81037_zps8djjyrap.jpg


En Rolex 1680 "rödsub" ramlade in och finns kvar (men måste nog lämna). Tavla, case, visare och vridring är mysiga. Skadan 5-7 är mindre mysig men kul att prova rödsub.





Så igår hände det. Jag klev med en något märklig känsla in i klockvärldens finrum. Jag blev med Patek.
En forumbroder stod i kö länge men när han väl hämtade ut den innan jul så blev det inte helt rätt. Något jag tackar för :)
Igår köptes en i det närmaste ny Patek Philippe Nautilus ref 5711.
Lite sjukt att ha en stålklocka som är värd mer än min helgulds DD 18078 men hey, vem är jag att
berätta för världen att utbud och efterfrågan inte är "rätt" :)
Håll till godo med lite bilder
Fin bild från säljaren, hoppas ok att jag använder den.


Imorse


På Plattan :)


Finns inte mycket som blir bättre i mina ögon. Eventuellt 5712 eller Platina DD.

Mysigt gruppfoto:


Kanske lite väl stor egotrippstråd men va 17. Får passa på när första Pateken sitter på armen.

Väl mött
Leben

Var tog bilderna vägen??!!
 
Topp