Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klock renovering i Norr

Diskussion i 'Vintage' startad av jonas_ehnström, 16 september 2016.

1. jonas_ehnström
    Trådstartare

jonas_ehnström Torpare

Hej.

Vet någon vart man kan lämna in klocka för renovering i Norr, Har en liggandes hos Klockslaget men det tar tiiiid och är ganska dyyrt. Alternativ!!

2. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    bor du nära Sundsvall kan jag rekommendera Zanders ur

3. Gentle_Giant

Gentle_Giant Friends of KS

Antar att du menar Klockslaget i Luleå. Det finns det inte fler alternativ än Klockslaget i staden. Har själv lämnat in två klockor där, inte för service men annat pill. Min uppfattning är att arbetet blir väl utfört och att prisbilden är schysst, möjligt att det tar lite lång tid. Man kanske kan söka sig ned mot Skellefteå eller Umeå, men där har jag dessvärre inga erfarenheter.

4. Ormet

Ormet Bonde

Var ligger Klockslaget i pris? Nu handlar det inte om service men jag fick ett prisförslag för att fixa med packningar som inte kändes helt orimligt.

5. BlindAnders

BlindAnders Torpare

Från:
    Norra Norrland
    Jag har servat flera klockor där. Alltid väl utfört till priser som verkar vara storstadsekvivalenta. Det tar relativt lång tid.

6. jonas_ehnström
    Trådstartare

jonas_ehnström Torpare

Han är duktig men som sagt är man själv på en ort tenderar priset att bli där efter. Googlade runt på Klocksnack och fick upp Utvintage.se men där får jag inget svar på min förfrågan.

7. Renstroom

Renstroom Friends of KS

Från:
    Norrbotten
    Du har även P.A - Urmakare i Piteå som servar de flesta klockor, han servar även åt boströms i Luleå :) har lämnat några klockor där, rätt schyssta priser!