• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klock tips!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
hublot skrev:
Jag verken dyker eller kan spara mer, är student för tillfället.
Har snöat in mig på breitling för att jag tror att det är mer lättsålt om man skulle tröttna, eller jag har fel?

Köper du en som är servad och relativt billig, så får du troligtvis igen pengarna, men lättflippade skulle jag inte säga att de flesta Breitlings är.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag får känslan att du köper en "finare" klocka av fel anledning, eller kanske snarare på fel sätt. Det känns ju lite konstigt att andra ska tala om vad du ska köpa. Men som Yonsson sa - gör research, lär dig grunderna om klockor, urverk m.m. Man brukar ofta finna ett märke man känner man kan identifiera sig med, har du ingen sjysst klocka? kör med någon billigare automatare innan du tar steget till premiumklockorna/modellerna. När jag blev intresserad av klockor dröjde det hela 4 år innan jag slog till på en premiummodell. Det är aldrig bra att stressa fram ett köp av en "finare" klocka då man med största sannolikhet kommer sälja av den för nått annat man hellre ville ha i efterhand.
 
V

Viggen

Guest
Som de flesta säger, gör lite research. Vad har du för hobbies och passioner i livet? En klocka som kan gå hand i hand med det gör klockan mer speciell än bara ett fint märke.

Själv kan jag nämna att om jag hade haft 20 papp i näven just nu. Då hade jag börjat leta efter en Lemania Viggen, men det är för att jag är flygtokig och har en kärlek till just vårt gamla stridsplan. Klockan är från 70-talet och var inte känd för sin pålitlighet. Men här kan jag kombinera två passioner i livet, ett armbandsur med historia till vårt svenska flygvapen.

Lycka till med sökandet och jag hoppas att du hittar det du vill ha. :)
 

hublot

Omega
Jag vet vad jag vill ha för klocka men har inte den ekonomin, de är en hublot F1 king power Austin och den är lite för dyr just nu. Precis som när man köper bil så kanske man inte har råd med just den bilen man vill ha så då får man kolla runt vad som mer erbjuds i sin prisklass.

Där av vill jag ha tips på olika klockor, letar efter andra alternativ helt enkelt. Jag har som sagt aldrig haft någon klocka så jag har mycket att lära mig och många frågor.
 
Topp