• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 15000

Makkanxd

Rolex
Snart en sida och ingen har nämnt Tudor Black Bay? En begagnad och du hamnar ett par tusenlappar över budget men tappar förmodligen knappt något i värde. Och du får "nästan" en Rolex :)
image.jpeg
Finns en anledning till att ingen nämnt bb..om du läser ts första inlägg :)
 

manekin

Omega
Köpte min Aquis (grön vit text på bezeln) med länk via Chrono 24 från en handlare i Tyskland (Trusted Seller med checkout osv) för 9.5' . Det blir med andra ord lite pengar över
 

Jerry

Omega
Snart en sida och ingen har nämnt Tudor Black Bay? En begagnad och du hamnar ett par tusenlappar över budget men tappar förmodligen knappt något i värde. Och du får "nästan" en Rolex :)
image.jpeg
Dom är riktig najs, men tyvärr utanför budget


Du får tänka till lite när du funderar mellan nytt och begagnat. Är du av med problem om du köper begagnat eller ökar risken för nya? Om det var jag som i nästa steg som skulle köpa din klocka skulle jag vara benägen att betala mer om du köpt den ny. Är du en av flera ägare till en klocka, minskar intresset och därmed priset. Du behöver bara en köpare. Förstår den sig på att uppskatta att klockans historik är känd så är du i hamn. Då kan alla som vill betala mindre stå med lång näsa.
Jag skulle absolut kunna köpa begagnat, men det gäller ju då o hitta något vettigt begagnat o köpa

Köpte min Aquis (grön vit text på bezeln) med länk via Chrono 24 från en handlare i Tyskland (Trusted Seller med checkout osv) för 9.5' . Det blir med andra ord lite pengar över

Oj, 9500 för en helt ny? Inklusive allt?

Omega Seamasters kanske? 50 anniversary GMT borde kunna förvärvas för runt 15.000

Hade jag hittat en vettig så kan det absolut vara ett alternativ!

Och lite uppdatering, har varit o pillat på en Oris, inte rätt färg men iaf.
Mycket trevlig och den kändes bra på armen! I morgon om tiden räcker till ska jag testa en Aquaracer.
 
Topp