• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 15k max

strider

Panerai
Hej!

Vilka klockor rekommenderar ni vid denna pris?
Jag söker en stål klocka helst dykare, men är även öppen för andra alternativ dock ska den inte vara över 43mm.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Longines Heritage
Longines Heritage 1935
Eller lägg till ett par tusen och köp en obefintligt beg Tudor Black Bay Blue/Red (vimlar av sådana JUST nu !)
 

PANI

Cartier
Hade varmt rekommenderat en
Longines Legend Diver.
Väldigt lättburen, passar på flertalet armband och med din budget så kan du tom klämma in en ny :)
 

PANI

Cartier
Hade varmt rekommenderat en
Longines Legend Diver.
Väldigt lättburen, passar på flertalet armband och med din budget så kan du tom klämma in en ny :)
Tvungen att bjuda på min Ledgend Diver med en meshlänk. Otroligt "lätt" att bära och passa vid de flesta tillfällen.
image.jpeg
 

Smulan

Rolex
Eterna Super Kontiki är tung trevlig pjäs.
Lite svårare att hitta men Seiko Samuraj är också en fin klcoka (stål eller titan)
Orient Saturation Diver.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Med lite tur, absolut. Jag sålde en blå full-set på länk i nyskick för 20.000:- nu i dagarna.

Strunta i att dricka öl en kväll annars så är du typ hemma.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Förstår inte varför alla rekommenderar BB när det är max 15k som gäller men visst kan du spräcka din budget med cirka 4k så hittar du säkert en korrekt blå eller röd bb. 17-18k om boxen inte har någon störr är betydelse. De har en tendens att komma med fel boxar från vissa gråhandlare tydligen. Mycket klocka för pengarna.

För att hålla dig inom budget hade jag kört på 2254.50 eller 2264.50 beroende på om du vill ha automat eller kvarts.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Förstår inte varför alla rekommenderar BB när det är max 15k som gäller men visst kan du spräcka din budget med cirka 4k så hittar du säkert en korrekt blå eller röd bb. 17-18k om boxen inte har någon störr är betydelse. De har en tendens att komma med fel boxar från vissa gråhandlare tydligen. Mycket klocka för pengarna.

För att hålla dig inom budget hade jag kört på 2254.50 eller 2264.50 beroende på om du vill ha automat eller kvarts.
Om din såldes på länk för 17.500:-, då borde det rimligtvis gå att hitta en på läder för 15.000:-.
 

Marckus

Panerai
Longines Legend Diver är ju ett kul tips, men den är STOR! En black bay känns rationellt och prisvärt om du inte vill ha gammalt. Höj budgeten någon tusenlapp/vänta på rätt objekt
 

maks

Breitling
Den "nya" speedmaster reduced går väl för runt 15k kanske? Iallafall den gamla. Jag är själv lite sugen på en sån och struntar i om folk säger att det inte är den riktiga klockan som var på månen :) Den är snygg
 
Topp