• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 25 år i företaget, vilka ?

robyl

Omega
Satt och luråkade här på forumet och ramlade in på den här tråden. Kom på att jag hade ju guldklocka liggandes någonstans i lådorna. Hittade 25-åringen med fullt set och dött batteri, hade visst kostat 9990 kr när det begav sig. Har nog bara använt den en gång.

20170409_185746.jpg
 

ittam

Audemars
Hittade en gammal tråd och vill sparka igång den igen... Här är klockan jag fick efter 25 år i kommunens tjänst. Den används OFTA, därför skicket den har. Har slitit ut två tidigare armband, så jag hoppas Nato'n är tåligare ;-)
IMG_7033.JPG
 

GWD

Panerai
På min arbetsplats får jubilaren välja en klocka för ett pris upp till 15000 kr hos en icke namngiven guld och ur affär. Om jubilaren vill ha en dyrare klocka säg att den kostar 26000 kr så får jubilaren om den vill skotta upp mellanskillnaden.
 

Sideshow Bob

Cartier
På min arbetsplats får jubilaren välja en klocka för ett pris upp till 15000 kr hos en icke namngiven guld och ur affär. Om jubilaren vill ha en dyrare klocka säg att den kostar 26000 kr så får jubilaren om den vill skotta upp mellanskillnaden.

Låter mer vettigt, så får de som vill ha en finare klocka chansen att lägga till, istället för att alla blir tilldelade något som i slutändan kanske bara ligger och skräppar i byrålådan
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Min farfars Genève som för tillfället är i min farbrors ägo, det kommer bli jag som tar över den efter honom.
Extra roligt är att jag fick min farfars förnamn som mellannamn, därmed kommer initialerna stämma även för mig.
Klockan kommer givetvis fortsätta gå i arv till mina barn och/eller barnbarn :)
IMG_1790.JPG

IMG_1794.JPG
 
Senast ändrad:

Qvarna

Omega
Hos oss så får man en middag med chefen samt en extra månadslön. Frugan jobbar för Coca Cola och där får man fortfarande guldklocka efter 25 år i bolaget.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hos oss så får man en middag med chefen samt en extra månadslön. Frugan jobbar för Coca Cola och där får man fortfarande guldklocka efter 25 år i bolaget.

En extra månadslön känns väl okej - men en middag med chefen(??)

Det där var ju en riktigt rolig kandidat!

Ja, fast denna är guld på stål. Men i och med att IWC utvecklats hyggligt över tid så bör denna väl vara värd samma (mer?) än en Certina/Tissot guldare.
 
Topp