• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Triumf

Rolex
2-Faktor
Skrev i en annan tråd men insåg att det kanske behövs en helt ny tråd ändå.
Jag tänkte att det här kan kanske bli den "officiela barn-klocks-tråden" ;) :D
Det är väl ett ypperligt tillfälle att här ställa sina frågor angående köp av klocka till barn. När ska man köpa första klockan? Vad ska man köpa? Är det "värt" att köpa en dyr? Osv.



Här är min fråga:

Syrrans kid fyller 7 år nu på fredag och hon frågade mig om jag hade något tips på en klocka till honom. Det är digitalt som gäller just nu så kriterierna är följande:

  • Digital klocka
  • Pris: max 500 kr.
  • Inte för plottrigt/för mycket funktioner


Frågan är om man kan få detta med den budgeten. Hon vill alltså inte ha någon "värstingklocka" utan bara en enkel digitalklocka till ett barn, kanske med tidtagning eller liknande om det går att få. Visst finns det klockor att få för typ 70 spänn men är det något att ha? Pallar den allt vad ett barn utsätter den för?
Nu gissar jag att det kanske inte är så många på forumet som har stenkoll på detta, men någon som har några tips? Gärna så man hinner få hem den till fredag :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min äldste son fick en basic g-shock när han var i den åldern. Nu kör han ett par olika varianter av Momentum varvat med g-shocks (han är 12 så det går vilt till).
 

Wiliamo

Panerai
Casio F-91W aka terroristklockan är ju det givna svaret! Finns dessutom i massa roliga färger. Bild nedan skamlöst stulen från intranätet.
image.jpeg
 

Lithium

Cartier
Vi köpte en solcellsdriven Casio till mina barns kusin när han fyllde 10 år. Typ 400 kronor på ur&penn (tror att det var extrapris, men det har de väl alltid...). Mottogs mycket väl.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Tack alla för snabba svar! Jag har egentligen ingen koll på Casio men hade efter en snabb sökning här på ks kikat på den som ett alternativ.. Men nu efter era lovord så ser det ut att bli den! Håller på att sälja in den hos syrran bara ;) Det ända hon tyckte var att displayen kanske var lite liten..
Nu återstår egentligen bara: Var kan jag hitta F19W-1 i någon färgglad färg? :)

Min äldste son fick en basic g-shock när han var i den åldern. Nu kör han ett par olika varianter av Momentum varvat med g-shocks (han är 12 så det går vilt till).

Casio har väl en hel drös klockor som passar den beskrivningen? Terroristklockan till exempel :)

Casio F-91W aka terroristklockan är ju det givna svaret! Finns dessutom i massa roliga färger. Bild nedan skamlöst stulen från intranätet.
image.jpeg

Vi köpte en solcellsdriven Casio till mina barns kusin när han fyllde 10 år. Typ 400 kronor på ur&penn (tror att det var extrapris, men det har de väl alltid...). Mottogs mycket väl.

Casio terroristen alla dagar :)
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Tänkte bara berätta vad det blev för klocka tillslut till systersonen.
Eftersom kraven var digital, stryktålig och relativt billig, och efter tipsen från er, så föll lotten på en Casio, närmare bestämt en så kallad terrorist.
Jag hittade den klassiska svarta, turkos/blå och orange på sortiment.se

Sidan var för mig okänd men eftersom det inte rörde sig om några stora summor chansade jag.
Jag beställde söndagkväll och höll tummarna för att den skulle hinna komma innan fredag då han fyllde år. (Torsdag röd dag också:nailbiting:)
Men klockan kom redan på tisdagen. Samt att ett mail jag skickat till dom med frågor på söndagskvällen fick jag svar på måndagen. Bra servic och skulle efter dom erfarenheterna våga rekommendera sidan.

Så, nu till bilderna ;)
image.jpeg

image.jpeg
 

Stålvictor

Breitling
Tänkte bara berätta vad det blev för klocka tillslut till systersonen.
Eftersom kraven var digital, stryktålig och relativt billig, och efter tipsen från er, så föll lotten på en Casio, närmare bestämt en så kallad terrorist.
Jag hittade den klassiska svarta, turkos/blå och orange på sortiment.se

Sidan var för mig okänd men eftersom det inte rörde sig om några stora summor chansade jag.
Jag beställde söndagkväll och höll tummarna för att den skulle hinna komma innan fredag då han fyllde år. (Torsdag röd dag också:nailbiting:)
Men klockan kom redan på tisdagen. Samt att ett mail jag skickat till dom med frågor på söndagskvällen fick jag svar på måndagen. Bra servic och skulle efter dom erfarenheterna våga rekommendera sidan.

Så, nu till bilderna ;)
image.jpeg

image.jpeg
Snyggt, bra val!
Kul med matchen också, kommer bli spännande :D
 

Wiliamo

Panerai
Tänkte bara berätta vad det blev för klocka tillslut till systersonen.
Eftersom kraven var digital, stryktålig och relativt billig, och efter tipsen från er, så föll lotten på en Casio, närmare bestämt en så kallad terrorist.
Jag hittade den klassiska svarta, turkos/blå och orange på sortiment.se

Sidan var för mig okänd men eftersom det inte rörde sig om några stora summor chansade jag.
Jag beställde söndagkväll och höll tummarna för att den skulle hinna komma innan fredag då han fyllde år. (Torsdag röd dag också:nailbiting:)
Men klockan kom redan på tisdagen. Samt att ett mail jag skickat till dom med frågor på söndagskvällen fick jag svar på måndagen. Bra servic och skulle efter dom erfarenheterna våga rekommendera sidan.

Så, nu till bilderna ;)
image.jpeg

image.jpeg
Fantastiskt! Bara att gratulera till såväl systersonen som klockköpet som sådant :)
 

cornil

Cartier
20160818_204814.jpg

Min treåring (som inte ens kan klockan) har två fjantiga kvartsklockor typ ur & penn, så jag kände att det var på tiden att han skulle få en mekanisk riktig klocka. Han kan som sagt inte läsa av tiden men gillar ändå att ha klocka på sig ganska ofta. Hittade denna dam-seikon (ca 30mm) i en låda hemma och "mekade" ihop med ett gummiband från en gammal casio. Blev helt ok tycker jag :pirate::seiko:
 

sweedee

Cartier
20160818_204814.jpg

Min treåring (som inte ens kan klockan) har två fjantiga kvartsklockor typ ur & penn, så jag kände att det var på tiden att han skulle få en mekanisk riktig klocka. Han kan som sagt inte läsa av tiden men gillar ändå att ha klocka på sig ganska ofta. Hittade denna dam-seikon (ca 30mm) i en låda hemma och "mekade" ihop med ett gummiband från en gammal casio. Blev helt ok tycker jag :pirate::seiko:

Väldigt relevant, och även något han kan dra till med på dagis;

 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Tänkte bara berätta vad det blev för klocka tillslut till systersonen.
Eftersom kraven var digital, stryktålig och relativt billig, och efter tipsen från er, så föll lotten på en Casio, närmare bestämt en så kallad terrorist.
Jag hittade den klassiska svarta, turkos/blå och orange på sortiment.se

Sidan var för mig okänd men eftersom det inte rörde sig om några stora summor chansade jag.
Jag beställde söndagkväll och höll tummarna för att den skulle hinna komma innan fredag då han fyllde år. (Torsdag röd dag också:nailbiting:)
Men klockan kom redan på tisdagen. Samt att ett mail jag skickat till dom med frågor på söndagskvällen fick jag svar på måndagen. Bra servic och skulle efter dom erfarenheterna våga rekommendera sidan.

Så, nu till bilderna ;)
image.jpeg

image.jpeg
Gulligaste jag sett på länge! Bra val & fin unge :)
 

Aron72

Cartier
Har vid skolstart gett mina barn sitt första ur. Blivit ana-digi varianter så det finns riktig tavla samt digital visning. Första pojken lärde sig snabbt traditionell tavla men kan fortfarande inte den digitala visningen..
Förra veckan fick lillpojken sin första klocka!
DSC_0445.JPG
 
Topp