• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för en pensionär :)

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Okej klocksnackare nu har jag en uppgift till er!

Min far som är 65 vårar gammal och som i dagsläget äger en zenith defy har märkt mitt plötsliga intresse för klockor och har blivit mer och mer intresserad själv och efter lite snack ikväll sa han att han vill investera i en ny klocka.

Jag visade honom lite olika alternativ på olika klockor så tugget är igång, men tänkte även höra med er här vilken klocka anser ni en 65-åring skall bära i de allmänna pensionärssysslorna?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
En beggad Zenith Pilot Big Date på brunt läder!
tumblr_m4yglfwZRF1qzns6no1_500.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hobby brunbränd som B. Ranelind, då skall han köra DD i gulguld eller varför inte en i Roséguld!

Samma stuk som Leffe g.w Persson = skiter hur han ser ut, en stål Datjust på raslig jubilee!

Och du behöver inte tacka mig kompis ;) , jag hjälper mer än gärna en klocknörd!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hobby brun bränd som B. Ranelind, då skall han köra DD i gulguld eller varför inte en i Roséguld!

Samma stuk som Leffe g.w Persson = skiter hur han ser ut, en stål Datjust på raslig jubilee!

Och du behöver inte tacka mig kompis ;) , jag hjälper mer än gärna en klocknörd!
Vet inte om jag skall säga tyvärr eller inte men är nog mer GW style på farsloken så datejust är ett av förslagen jag visade! Dock har även OQ kommit på tal för då kan han även höra vad klockan är har jag förstått!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Köpte jaeger master ultra thin till min fars 65, han blev väldigt glad!:)
image.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Håller med tidigare talare, DJ är ett perfekt val! Köper han dessutom en bättre begagnad och budgeten var max 40 så kan han ju vara lite wild and crazy och köpa typ en Black Bay för resten av pengarna.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
klart "grabben" ska ha en TT DJ på snyggt kroko/struts. (förklaring till detta följer annan dag).
 
Topp