• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för golfbanan?

Brunleif

Panerai
Jag skulle ta det säkra före det osäkra och köra på quartzur. En Aerospace till exempel. Helt i titan, väldigt lätt och smidig
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Om man vill ha lite hjälp med att räkna slag så kanske denna Cartier Pasha Golf vara nått?
20170516_224021.jpg

Bild från WatchWorld 40/2016
 
Senast ändrad:

Såkkett

Omega
Har en gång fått en Tissot gå från +2 till -20 per dygn med en inte allt för välriktad järnåtta som tog i en stenjävel, efter det slutade jag använda klocka på banan tills förra året då jag skaffade mig en
image_zpsdmsi5bzq.jpeg

ville egentligen ha en S5 men som vänsterspelare med klockan på vänster så blir det knas när man inte kan styra touchskärmen när man har handsken på.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har en gång fått en Tissot gå från +2 till -20 per dygn med en inte allt för välriktad järnåtta som tog i en stenjävel, efter det slutade jag använda klocka på banan tills förra året då jag skaffade mig en
image_zpsdmsi5bzq.jpeg

ville egentligen ha en S5 men som vänsterspelare med klockan på vänster så blir det knas när man inte kan styra touchskärmen när man har handsken på.
Sådan har jag också. Den är bra, väger ingenting och tydlig skärm :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vad använder ni under golfrundorna, och varför?
I dagsläget tar jag av mig klockan och lägger i bagen.

Känns inte helt riktigt.

edit: är det skadligt för urverket att golfa med klocka?
"Vanlig" klocka både värde- och meningslöst. Garmin golfklocka var ordet :)
Edit: ser att den är på tapeten.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig hört att det ska vara skadligt för urverket men misstror er såklart inte även om jag inte förstår vad det skulle vara som skadade. Jag lämnar dock klockan i bilen under rundorna för att det är enda gången då jag faktiskt tycker den är i vägen (bortsett från mer fysiska sporter som fotboll, innebandy o.l.). Från och med denna säsong kommer jag nog ändå ha med mig min Garmin 735xt vilken jag tror det finns en enklare variant av också. Den tänker jag inte ens på när den är på armen och som nån innan mig sa så är det ju kul att få lite data med sig från rundan avseende längd, steg och framförallt att kolla kartan hur man virrat fram och tillbaka på banan i efterhand.
Känner flera som spelat med automatur där rotorn hängt sig och fastnat. Enkelt att fixa för en uris, men trist. Då har det visserligen handlat om slag i rot eller kraftig duff, men det händer ju..:)
 

Thursday

Omega
2-Faktor
Har en gång fått en Tissot gå från +2 till -20 per dygn med en inte allt för välriktad järnåtta som tog i en stenjävel, efter det slutade jag använda klocka på banan tills förra året då jag skaffade mig en
image_zpsdmsi5bzq.jpeg

ville egentligen ha en S5 men som vänsterspelare med klockan på vänster så blir det knas när man inte kan styra touchskärmen när man har handsken på.
Mardrömmen!
 
Nu är det här inte helt hundra att det här är anledningen men golfade men en vintage automatkronograf ifrån Seiko för ett par veckor sedan, gick inom 10-20s/dag. Efter några hinkar på rangen samt en 9-hålare började den dock gå drygt 90 sekunder snabbt. Ett par veckor efter har även ena subdialvisaren hoppat av...
Har dock kört med min Seiko Skx013 utan problem men har nu gått över till en Casio A158W.Hellre det säkra före det osäkra!
Phil Mickelson kör ju dock med en Rolex Cellini så moderna klockor tror jag tål det mesta!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nu är det här inte helt hundra att det här är anledningen men golfade men en vintage automatkronograf ifrån Seiko för ett par veckor sedan, gick inom 10-20s/dag. Efter några hinkar på rangen samt en 9-hålare började den dock gå drygt 90 sekunder snabbt. Ett par veckor efter har även ena subdialvisaren hoppat av...
Har dock kört med min Seiko Skx013 utan problem men har nu gått över till en Casio A158W.Hellre det säkra före det osäkra!
Phil Mickelson kör ju dock med en Rolex Cellini så moderna klockor tror jag tål det mesta!
Jo, men den är mekanisk, inte automat ;)
 
Topp