• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för max 25k - vad skulle ni rekommendera?

Vad väljer ni?

  • Speedmaster Professional

    Röster: 41 42.3%
  • Heritage Chrono

    Röster: 10 10.3%
  • Äldre Datejust

    Röster: 25 25.8%
  • Valfri Grand Seiko (t.ex. SBGM027)

    Röster: 16 16.5%
  • Annat! (Skrivs i tråden)

    Röster: 5 5.2%

  • Totala väljare
    97

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tudor date/day 38mm eller kanske en skön 76100. En DJ känns väldigt mycket som ren dressare med sina 36mm IMHO. Är du ute efter det, så är det bara att köra, men har haft en handfull DJs i lite olika utföranden, men aldrig riktigt klickat. Har själv knappt 16cm handled btw.
76100, vad skiljer den mot 79090? En äldre Tudor Sub med plexi vore kul faktiskt. Fanns det någon ref med målade index och plexi under sena delen av 90-talet, tex 1997 då jag är född?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
En begagnad Grand Seiko. Då slipper du också mycket av värdetappet om du skulle sälja. Men kollar även in Tudors dykare. Prisvärda och borde kunna hittas för 20k begagnat.
 

sveol

Cartier
Bättre begagnad

TudorPelagos-31.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tack alla för era förslag! Som det ser ut nu ska jag kolla på begagnade IWC och se hur utbudet ser ut där. De som är mest intressanta nu är alltså IWC (någon som passar budgeten), Speedmaster, Datejust och nån äldre Tudor. En liten ändring nu alltså! Måste säga att en gammal Tudor-Sub fångade mitt intresse. Plexi och målade index skojar man inte bort. :) Riktigt i-landsproblem, men fyfan vad frustrerande det här är. Funderar nästan på om man skulle ha som plan att testa sig runt...
 

Icaras

Rolex
En speedy och sub kan ju inte gå fel!
En 1997 fullset kan du hitta för under 25 utan några större problem. Men om du känner att en ny är roligare så går det att få en ny för runt 30k från utlandet, då får du även den enorma lådan ;)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
En speedy och sub kan ju inte gå fel!
En 1997 fullset kan du hitta för under 25 utan några större problem. Men om du känner att en ny är roligare så går det att få en ny för runt 30k från utlandet, då får du även den enorma lådan ;)
Aaaalright! Fan, jag svänger mycket fram och tillbaka jag. Dum fråga då jag har dålig koll på Omega: När lämnade dem tritium? En fullset Speedy från 1997 med tritiumvisare/tavla skulle vara kul. Har du möjligtvis något tips på handlare eller var jag ska hålla utkik?
 
Klart du skall köra på en DJ! Att dem är lite gubbiga är ju bara coolt :cigar:
Finns knappt något som är så skönt att bära som en DJ på jubilee, det är verkligen fantastiskt. Det är en tidlös klocka som funkar bra till i princip allt från en tischa till smoking. Dessutom ser det ut som att de stiger i värde, vilket är ett stort plus.
Oavsett vad det nu blir önskar jag dig lycka till i letandet!
Grattis i förskott :D
 
Topp