• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för runt 30 k

Wenger

Omega
Hej!

Kanske redan finns någon sån här tråd... I alla fall!

Jag är ute efter en klocka för ca 30 k. Gärna inte mer men det är ju inte hugget i sten som ni kanske redan har varit med om själva..? ;)

Den ska självklart vara automatisk, ny eller begagnad spelar inte så stor roll. Jag tycker gärna om relativt sportiga klockor men inte för mycket, typ Omega Seamaster Diver (svart ej kronograf) med gummiband eller tex Breitling Superocean 42 med gummiband. En annan snygg är Sjöö Sandströms nya Chronograf. Rolex Sub eller Datejust, varför inte?

Som ni förstår, det är ganska stor spännvidd på vad jag kan tänka mig men jag tar gärna emot så mycket förslag som möjligt :) Vill inte ha större än 42 mm då mina handleder endast mäter ca 17-18 cm.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
16570 vore ett utmärkt val.
FashionExIIMedium.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Omega Planet Ocean med 8500 verket givetvis. Valfri färg.
Explorer 1 elr 2 går ju att klämma in.
Omega Aqua terra 38.5mm 'skyfall', blå tavla givetvis. Porr.
Tudor black bay. Mycket pang för pengen, får du en sprillans.
Tudor pelagos, bästa dykaren under 30k.
 

Robin

Omega
Rolex explorer som föregående postare några rader upp skriver. Mycket trevlig klocka!

Jag föreslår att du tar dig tid och kolla runt lite. Titta på forum, googla lite och bestäm dig längre fram. När du väl köper klockan så kommer du bli så mkt mer nöjd än om du bara köper en via tips.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har själv haft Explorer I, Explorer II, Pelagos, IWC 323906, AquaTerra m.fl och Explorer II samt Pelagosen är de två som jag favoriserar bland dessa i den prisklass du söker.

Pelagosen får du för ca 20 bättre begagnad och oftast är dessa fullset då det är en relativt ny modell och då ingår också ett gummistrap som är jäkligt bekvämt. Länken på Pelagosen är dessutom den bästa i sällskapet med sin flexibla lösning vid claspen/låset vilket gör att länken aldrig upplevs för tight eller för slapp utan den justeras efter hur armen sväller osv beroende på om det är varmt eller kallt :)

Slår nog ett extra slag för just Pelagosen då du får en modern klocka med garanti i bästa fall och lume som man kan bli bländad av till ett pris som är 5-10k under en Explorer II.

Bilderna på mina tidigare..

pelagos_14-jpg.38019

pelagos_38-jpg.38022

pelagos_16-jpg.38020


Explorer II som nämnts tidigare.
1-kopia-jpg.96111


Explorer I
7_1-jpg.56240

C2uYRTa.jpg


Spänner du bågen något mer så får du in en Sea-Dweller i din budget.. 35k och uppåt.
j0M8YBE.jpg

9cKL7HM.jpg


IWC 323906
FX0dxg0.jpg

24qKlmD.jpg

uHckt94.jpg


Sen har du förstås ett wildcard i IWC Awuatimer.
01012008247-2.jpg
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Som du beskriver det, sport och dressat, så Omega AT Blå tavla, och gärna 41,5 mm. Kommer du att bära kalas. Du får en flång ny för 27-28 000:- via Chrono24.
 
Topp