• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka från USA - att göra rätt för sig med tull, moms och FedEx international priority?

Per

Björklövens finest
2-Faktor
det var nåt med armen ;)
Jaja, jag kan skicka en bild till dig imorgon om du vill och om det är viktigt.
Som du säger i pmet så kanske även Apansdob göra detta?
Det tror jag inte att han gör men det vore onekligen spännande att se.

Angående att hämta på Arlanda så är det möjligt. Blir dock ingen större tidsvinst. Vanligtvis så klareras paketen tidigt på morgonen och läggs på budbilen kl10. Har man osis så blir paketet släppt från tullen efter kl10 så då körs det ut först dagen därpå. I dessa fall så kan man hämta på Fedex terminal samma dag men i 99% av fallen så kommer budbilen samma dag som paketet tullats.
 

Tärnan

Cartier
Du kan absolut få en print på momsfakturan sen när den anlänt om det känns viktigt. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag använder KS till att ställa frågor. Den något skitnödigt präktiga approachen i titeln är för att kommentarer som "du måste betala moms" "fuska inte" m.m inte ska behöva förekomma. Jag hade en fråga, men som vanligt måste folk hoppa på :)
Tråkigt att ytterligare en tråd i slutändan blir pannkaka. Vissa kommentarer är enbart till för att göra sig rolig på annans bekostnad och de saknar helt relevans för trådskaparen. Att vara rolig på annans bekostnad är inte svårt, det är den lättaste komiken att ta till för den som saknar andra verktyg att föra en social konversation. Men det är också någon enstaka idiot som inte har självinsikt i att denne uppfattas som översittare och saknar förmågan att förstå att man ställer frågor på forumet för att få svar, inte för att bli nedtryckt.
 

Apansson

Torpare
Tråkigt att ytterligare en tråd i slutändan blir pannkaka. Vissa kommentarer är enbart till för att göra sig rolig på annans bekostnad och de saknar helt relevans för trådskaparen. Att vara rolig på annans bekostnad är inte svårt, det är den lättaste komiken att ta till för den som saknar andra verktyg att föra en social konversation. Men det är också någon enstaka idiot som inte har självinsikt i att denne uppfattas som översittare och saknar förmågan att förstå att man ställer frågor på forumet för att få svar, inte för att bli nedtryckt.
Rätt standard här vid det här laget tyvärr.
 
P

Philippe Stern

Guest
Tråkigt att ytterligare en tråd i slutändan blir pannkaka. Vissa kommentarer är enbart till för att göra sig rolig på annans bekostnad och de saknar helt relevans för trådskaparen. Att vara rolig på annans bekostnad är inte svårt, det är den lättaste komiken att ta till för den som saknar andra verktyg att föra en social konversation. Men det är också någon enstaka idiot som inte har självinsikt i att denne uppfattas som översittare och saknar förmågan att förstå att man ställer frågor på forumet för att få svar, inte för att bli nedtryckt.
image.jpeg
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att ytterligare en tråd i slutändan blir pannkaka. Vissa kommentarer är enbart till för att göra sig rolig på annans bekostnad och de saknar helt relevans för trådskaparen. Att vara rolig på annans bekostnad är inte svårt, det är den lättaste komiken att ta till för den som saknar andra verktyg att föra en social konversation. Men det är också någon enstaka idiot som inte har självinsikt i att denne uppfattas som översittare och saknar förmågan att förstå att man ställer frågor på forumet för att få svar, inte för att bli nedtryckt.

Så spårad är ändå inte tråden, har funnit guldkorn både här och där, som så ofta i dessa trådar.
Allt behöver inte vara socialt tillrättalagt. Så funkar inte världen utanför KS och så kommer det nog aldrig fungera här heller.
 

Tärnan

Cartier
Spela du på bara ..... När du ser såna trådar , där du tolkar dom så allvarligt, så tänk på att det är medlemmar som har varit långt tid på KS ock dom känner varandra. Det kan bli lite högt i tak, men det är ingen dagis heller.

Sluta lipa! Tänker att det är roligare om alla skiter på alla. Gör som Yonsson bara; tryck på Ignore knappen!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har någon här beställt från Jomashop i USA ?
Förstår inte riktigt hur denna tråd kom att handla av Jomashop men det är givetvis många som handlat därifrån, oftast med bra resultat utifrån vad jag läst. De har funnits länge och är ibland billigare än vanliga gråhandlare eftersom de på vissa klockor bara ger sin egen inhousegaranti.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Förstår inte riktigt hur denna tråd kom att handla av Jomashop men det är givetvis många som handlat därifrån, oftast med bra resultat utifrån vad jag läst. De har funnits länge och är ibland billigare än vanliga gråhandlare eftersom de på vissa klockor bara ger sin egen inhousegaranti.
Ah det har du rätt i, jag har en tendens att gå OT lite för ofta.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Bumpar den här lite. Står att min klocka varit hos tullen sen i fredags. Köpt på eBay från USA. Hur länge är praxis att de håller på den?
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Bumpar den här lite. Står att min klocka varit hos tullen sen i fredags. Köpt på eBay från USA. Hur länge är praxis att de håller på den?

Antingen så ligger den hos posten och det är dom som segar med avi, eller så har den fastnat hos Tullverket och du kan vänta dig en lapp hem i brevlådan inom de närmsta dagarna..
 

Depp-Erik

Cartier
Av nyfikenhet, om man inte kontaktar dem, hur lång tid brukar det ta innan de skickar ut betalningsföreläggande?
Köpte några tröjor från USA i vintras, vill minnas att det i alla fall tog ett par veckor innan jag hade en faktura i brevlådan. Använde fedex som också skötte all meck med tullen. Kan här åter igen ge cred till fedex (som jag gjort tidigare i tråden), tog typ 2 dagar från Kalifornien till Malmö, trots att jag i sista stund bytt leveransadress från hemmet (i Lund) till jobbet, sug på den Postnord.

[EDIT]: Ett par veckor efter leverans alltså.
 
Senast ändrad:

Freddie L

Panerai
Hämtade ut ett litet paket från amerika på DHLs obemannade utlämning igår. Funderade på hur de skulle lösa tull och moms när det inte fanns någon där att betala till. Idag kom ett SMS om att de skulle skicka faktura. Det löser sig alltid!
 
Topp