• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka från USA

Jodisalt

Rolex
Hej alla klockälskare!

Tidigare ägde jag en Seiko SKX007K2 som jag aldrig använde och sålde snabbt efter inköp här på klocksnack. Den var för stor för mina smala handleder. Älskar fortfarande modellen och allt som har med SKX-modellen att göra. Kände att jag saknade SKX007 strax efter att jag sålt den men "kunde" inte köpa en till på grund av storleken.

Jag följer The Urban Gentry på youtube och i ett avsnitt där han diskuterar moddade SKX tog han plötsligt fram en ny SKX modell, nämligen Seiko SKX013. Den var mindre, snyggare sekundvisare (enligt mig) och jag blev genast besatt. Jag googlade skiten ur google för att hitta SKX013 på svenska hemsidor men lyckades inte hitta klockan. Självklart blev ha-begäret starkare och nu var jag tvungen att hitta klockan... jag SKA ha en SKX013, tänkte jag. Kollade Säljes/Bytes här på KS och missade just en SKX013 med några timmar. Kontaktade säljaren här på KS för att ta reda på var han köpte klockan. Fick svar väldigt snabbt... Longislandwatch. Gick snabbt in på hemsidan och klickade hem den (innan andra köper upp dem, ironisk).

Nu har det gått en vecka sedan jag beställde klockan, ser på parcel-tracker att den är på väg, dock behöver jag er hjälp.
Jag har läst lite kring tull och moms. Först och främst handlar tråden INTE om att jag ska undankomma moms- och tullavgift, jag visste att jag skulle betala moms- och tullavgift. Det hade jag räknat med.
Jag skulle vilja fråga er om hur mycket jag kommer att få betala. Klockan kostade 219 dollar och jag fick betala 14,99 dollar i frakt. (värt varenda dollar)
Min andra fråga är hur jag betalar avgiften.

Når ut till er som köpt klockor i USA och/eller köpt en klocka från Longislandwatch.com.

Jag tänkte också att det kunde vara bra det finns en tråd som denna om det är någon annan som letar svar när det kommer till att köpa från Longislandwatch + tull + moms.

Bästa hälsningar
Sebran

Tack för ett fantastiskt forum!
 
Senast ändrad:

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Hej alla klockälskare!

Tidigare ägde jag en Seiko SKX007K2 som jag aldrig använde och sålde snabbt efter inköp här på klocksnack. Den var för stor för mina smala handleder. Älskar fortfarande modellen och allt som har med SKX-modellen att göra. Kände att jag saknade SKX007 strax efter att jag sålt den men "kunde" inte köpa en till på grund av storleken.

Jag följer The Urban Gentry på youtube och i ett avsnitt där han diskuterar moddade SKX tog han plötsligt fram en ny SKX modell, nämligen Seiko SKX013. Den var mindre, snyggare sekundvisare (enligt mig) och jag blev genast besatt. Jag googlade skiten ur google för att hitta SKX013 på svenska hemsidor men lyckades inte hitta klockan. Självklart blev ha-begäret starkare och nu var jag tvungen att hitta klockan... jag SKA ha en SKX013, tänkte jag. Kollade Säljes/Bytes här på KS och missade just en SKX013 med några timmar. Kontaktade säljaren här på KS för att ta reda på var han köpte klockan. Fick svar väldigt snabbt... Longislandwatch. Gick snabbt in på hemsidan och klickade hem den (innan några andra köper upp dem, ironisk).

Nu har det gått en vecka sedan jag beställde klockan, ser på parcel-tracker att den är på väg, dock behöver jag er hjälp.
Jag har läst lite kring tull och moms. Först och främst handlar tråden INTE om att jag ska undankomma moms- och tullavgift, jag visste att jag skulle betala moms- och tullavgift. Det hade jag räknat med.
Jag skulle vilja fråga er om hur mycket jag kommer att få betala. Klockan kostade 219 dollar och jag fick betala 14,99 dollar i frakt. (värt varenda dollar)
Min andra fråga är hur jag betalar avgiften.

Når ut till er som köpt klockor i USA och/eller köpt en klocka från Longislandwatch.com.

Jag tänkte också att det kunde vara bra det finns en tråd som denna om det är någon annan som letar svar när det kommer till att köpa från Longislandwatch + tull + moms.

Bästa hälsningar
Sebran

Tack för ett fantastiskt forum!
Hej! Skickas den med DHL kommer en faktura snart efter lev. Moms 25%, tull avg. några kronor & DHL's kostnad för hantering en hundring.
 
När jag beställde från Longisland fick jag problem med leveransen inom Sverige då jag har åäö u adressen hade Longisland bytt ut detta till konstiga tecken vilket gjorde att posten fick hjärnsläpp. Fick vänta någon vecka extra. klockan är jag nöjd med den kostade 269 dollar om jag mins rätt räkningen på moms + avgifter kom typ dagen efter klockan och den låg på runt 800kr. Ska bli kul att se bilder på din klocka när den kommer ;)
 

Jodisalt

Rolex
När jag beställde från Longisland fick jag problem med leveransen inom Sverige då jag har åäö u adressen hade Longisland bytt ut detta till konstiga tecken vilket gjorde att posten fick hjärnsläpp. Fick vänta någon vecka extra. klockan är jag nöjd med den kostade 269 dollar om jag mins rätt räkningen på moms + avgifter kom typ dagen efter klockan och den låg på runt 800kr. Ska bli kul att se bilder på din klocka när den kommer ;)

Ja, att postnord får hjärnsläpp är jag van vid. Gick leveransen bra i övrigt, hade Longislandwatch packat klockan ordentligt? @Stefan Elfström
 

Rivalen

Rolex
Sebrans borde bli. Moms ca 500:- Tull 8:- Fraktbolagets administrativa avgift 100-250:-. Jag vet inte om den avgiften är detaljreglerad av berörda myndigheter. Om inte kan den säkert variera en del mellan olika bolag.
 

Jodisalt

Rolex
Hej!
Fick en uppdatering att klockan är i Sverige 18/4. Strax därefter blev den stoppad (med all rätt, eftersom den ska tullas). Nu har den varit där i några dagar... och på PostNord appen står det "Under tulllbehandling hos posten AB". Jag som trodde att jag skulle få hem klockan innan veckans slut. Får hoppas posten får jobba extra idag så den kommer på måndag! :)
 
Topp