• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka + glasögon

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Fortfarande Panerai & Ray Ban som toppar hos mig.

RB10.jpg


Ha en trevlig Påsk
//S
 

SSL

Audemars

Någon som har nåt förslag på en lite rundare variant av mina Gucci? Inga nördrunda bara :angel:

Synd att Bågar och Glas inte har lite bilder på sitt sortiment på hemsidan. Gillar att kolla runt lite på nätet innan besök. Verkar vara en trevlig butik, och tids nog blir det ett besök oavsett.
 

adress

Friends of KS
Var försiktig bara. Billigare solglasögon har ofta sämre UV-skydd, vilket kan leda både till katarakt och andra ögonproblem om man har otur. Kan varmt rekommendera Ray-Ban och solglasögon från Maui Jim om man föredrar polariserade glas. :)
Helt rätt - och viktigt ! Har dom UV skydd är dom märkta. Vet inte om HM har någon policy där.
Lite off topic;
Alla Ray- Ban är bra. Likaså mängder med polaroid. Bra på sjön bla. Fejkas där också - men är lättare att kolla. Ta 2 likadana bågar och håll dom mot varandra. Vrid på den ena - glaset skall då i princip bli svart - om det är bra polaroid. Vad gäller icke UV skyddade glas och risken för skador så är den stor. Ögat " luras" att öppna pupillen - som annars skulle slutas
- vilket gör att UV ljuset går rakt in i ögat.
Katarakt är den " lindriga" risken. Kan bli mycket värre än så. Speciellt viktigt om ni har småbarn - och leker på stranden ex. Ögat är inte färdigutvecklat förän vid 20-25 års ålder. Finns mycket att riskera - så skydda barnen - helst utan solglasögon. Då verkar åtminstone det automatiska skyddet genom att pupillen drar ihop sig - vilket är bättre för barnet - än ett dåligt solglas.
Det var som sagt lite OT - men ville ändå passa på efter "jhm" bra varning i inlägget.
 
  • Like
Reactions: jhm

hollow123

Rolex
För att fortsätta på ert spår jhm & adress så är det lag i sverige på att alla solglasögon som säljs skall ha ett fullgott uv-skydd.
Sen släpper vissa självklart in mer och andra mindre uv-strålning, beroende på vad man betalar.
 

ozzyozzy

Cartier
Helt rätt - och viktigt ! Har dom UV skydd är dom märkta. Vet inte om HM har någon policy där.
Lite off topic;
Alla Ray- Ban är bra. Likaså mängder med polaroid. Bra på sjön bla. Fejkas där också - men är lättare att kolla. Ta 2 likadana bågar och håll dom mot varandra. Vrid på den ena - glaset skall då i princip bli svart - om det är bra polaroid. Vad gäller icke UV skyddade glas och risken för skador så är den stor. Ögat " luras" att öppna pupillen - som annars skulle slutas
- vilket gör att UV ljuset går rakt in i ögat.
Katarakt är den " lindriga" risken. Kan bli mycket värre än så. Speciellt viktigt om ni har småbarn - och leker på stranden ex. Ögat är inte färdigutvecklat förän vid 20-25 års ålder. Finns mycket att riskera - så skydda barnen - helst utan solglasögon. Då verkar åtminstone det automatiska skyddet genom att pupillen drar ihop sig - vilket är bättre för barnet - än ett dåligt solglas.
Det var som sagt lite OT - men ville ändå passa på efter "jhm" bra varning i inlägget.


Ni har säkert rätt bägge två, men för en person som jag som: hänger solglasögon i skjortan och böjer mig fram, sätter mig på dem, har små barn som tycker att bågarna ska bilda en rät linje och som dessutom säkert slirar bort ngt par på krogen per säsong så måste styckepriset vara lågt ;)
 

adress

Friends of KS
Ni har säkert rätt bägge två, men för en person som jag som: hänger solglasögon i skjortan och böjer mig fram, sätter mig på dem, har små barn som tycker att bågarna ska bilda en rät linje och som dessutom säkert slirar bort ngt par på krogen per säsong så måste styckepriset vara lågt ;)
Det köper jag - men bra glas i bågarna - behöver inte göra dem dyrare. Märket där emot.....
 

adress

Friends of KS
Apropå detta med märken och tillverkare. Här är en lista på tillverkare /ägare till alla dessa märken. Det är en del som synes. Luxottica på alla märken.
image.jpg
 
Topp