• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka i stål med halsband i guld

daveid

Cartier
2-Faktor
Hur väl tycker ni en klocka i stålfärg gifter sig med t.ex en tunn guldkedja eller en vigsel/förlovningsring i guld? Funkar det ihop eller går det helt bort?
 

tissoter

Audemars
image.jpeg
 

isbjörn

Panerai
Gult och vitt tillsammans stör mig inte alls. Men själv är jag ingen gulguldare och absolut ingen tt-man. Så jag bär vitguldsring (alltid) och stålklockor (oftast).
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vigselring eller halsband i guld och klocka stål funkar alldeles utmärk, ingen tvekan om det!
 

point1

Cartier
Om du har ett halsband i guld så kan du väl ändå inte bry dig så mycket om vad som ser bra ut så då borde det väl inte spela någon roll?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Tack för alla svar! Tänkte på ett sånt kors man får när man döper sig, även om jag är tveksam till att använda det. Får köra ring i vitguld för att matcha någorlunda eller undvika att gifta mig. :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tack för alla svar! Tänkte på ett sånt kors man får när man döper sig, även om jag är tveksam till att använda det. Får köra ring i vitguld för att matcha någorlunda eller undvika att gifta mig. :)
Att du orkar bry dig om en sån sak...
Skall du tänka så begränsar du ditt val av klockor till den ring du väljer initialt, för att byta vigselring är nog inget att rekommendera...frugan kommer nog inte att köpa förklaringen om att du inte kan ha din ring för att den inte matchar klockan.
 

RobVintage

Panerai
Tack för alla svar! Tänkte på ett sånt kors man får när man döper sig, även om jag är tveksam till att använda det. Får köra ring i vitguld för att matcha någorlunda eller undvika att gifta mig. :)
Jag tror att en grov tumring skulle passa annars, så slipper du vänta tills du gifter dig:D:D
 

rotvold

Friends of KS
Jag personligen hade haft svårt för att blanda t.ex. guldring och stålklocka. Men då är jag extremt petig med sådana detaljer :)
 
Topp