• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka i stål med halsband i guld

Apansson

Torpare
För att vara on topic så är det fult att mixa metallfärger, ja. De flesta av oss herrar har väl förlovnings- eller vigselring som enbart är slät med kanske något mönster - det är väl bara skaffa en likadan i vit metall om den nu råkar vara i gul? Så kan man variera.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ni bryr er om vilken tidvisare ni har på handleden men blir förbannade när någon har synpunkter på matchning med andra smycken.
njae för min del så bryr jag mig inte ett skvatt om vilket märke hen föredrar på handleden. Däremot tycker jag att det är fjantigt och löjligt att påpeka felaktigheten att bära gul guldring om man bär en stålklocka. Därmed inte sagt att jag skulle kunna tänka mig köra en vitguldsring. Skål på dig!
 

point1

Cartier
Lite tråkig kommentar, alla har olika preferenser om vad som är snyggt vilket bör respekteras.

Ja och därför finns det ju inte någon poäng med tråden, vissa tycker det är snyggt med halsband i guld till, vissa inte osv. Jag tycker inte det är snyggt med halsband alls, men vad spelar det för roll, viktigast är ju vad TS själv tycker, och om TS tycker det är viktigare med andras åsikt har iaf fått fler nu.
 

MånsT

Rolex
Ni bryr er om vilken tidvisare ni har på handleden men blir förbannade när någon har synpunkter på matchning med andra smycken. Vårat delade klockintresse är ju minst lika löjligt egentligen.
Tagga ner några steg, jag har inte varit förbannad, inte ens i närheten av det. Däremot tycker jag det är märkligt att det ses som "galet" att kombinera stålklocka och guldring. Miljontals män gör det och det är ingen big deal, tycker jag.

För övrigt är olika smak på enbart klockor vs. dess matchning med övriga ting olika saker i min bok.
 

marlun

Rolex
Tagga ner några steg, jag har inte varit förbannad, inte ens i närheten av det. Däremot tycker jag det är märkligt att det ses som "galet" att kombinera stålklocka och guldring. Miljontals män gör det och det är ingen big deal, tycker jag.

För övrigt är olika smak på enbart klockor vs. dess matchning med övriga ting olika saker i min bok.
Men du insåg inte ironin i mitt första inlägg?
 

mahnrub

Trollgubbe
Metaller ska hållas ihop, även om det är en ollonpiercing eller en vigselring. Harmoni grabbar, harmoni...
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om man retar upp sig på så små saker som skillnaden i färg mellan stålklocka och vigselring i guld så lär man aldrig få det problemet och lyckas man ändå så lär det vara ett kortvarigt problem.
Men om det löser någons matchningsproblem så kan jag tänka mig byta min 16710 mot en helguld 1680, skicka PM :)
 

mahnrub

Trollgubbe
Om man retar upp sig på så små saker som skillnaden i färg mellan stålklocka och vigselring i guld så lär man aldrig få det problemet och lyckas man ändå så lär det vara ett kortvarigt problem.
Men om det löser någons matchningsproblem så kan jag tänka mig byta min 16710 mot en helguld 1680, skicka PM :)
@xigzo
 

davvaer

Omega
står faktiskt själv i ungefär samma val.
Inget halsband men väl ett armband.
Tänkte köpa ett cartier love bracelet men nu är frågan om jag ska ta det i gult eller vitt guld.
Mest klassiskt och vad jag egentligen vill ha är gult guld men enda guld dinkan jag har är 116718 och vem vet hur länge den stannar..
Tänkte inte ha det på samma arm som klockan oavsett men gillar inte riktigt att bryta symmetrin..
Vitt guld är också riktigt snyggt och passar ihop med det mesta men man tappar lite klassisk och bling feelingen..
(samma som att gå tillbaka till stålklocka när man haft 116718 på sig ett tag)

Vad tycker ni?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det funkar absolut att blanda guldsmycken med stålklockor. Nästan bättre imo. För mycket guld både på hals, finger och handled kan bli för mycket för många att bära upp värdigt.
 
står faktiskt själv i ungefär samma val.
Inget halsband men väl ett armband.
Tänkte köpa ett cartier love bracelet men nu är frågan om jag ska ta det i gult eller vitt guld.
Mest klassiskt och vad jag egentligen vill ha är gult guld men enda guld dinkan jag har är 116718 och vem vet hur länge den stannar..
Tänkte inte ha det på samma arm som klockan oavsett men gillar inte riktigt att bryta symmetrin..
Vitt guld är också riktigt snyggt och passar ihop med det mesta men man tappar lite klassisk och bling feelingen..
(samma som att gå tillbaka till stålklocka när man haft 116718 på sig ett tag)

Vad tycker ni?
Kör på Cartier i gult guld till din 116718! Det är ju lite enklare om det handlar om vigselring mm då man nog får anpassa klocka lite efter de ringar man har haft sig med, armband kan man ju ha flera olika av och anpassa efter klockan
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det har jag redan! Dock är giftemål något man kan vänta med, det känns mest som kommersiell hets.
Giftemålet är väl i första hand en administrativ formell sak. Väldigt praktisk sak att ha när vildhavren gror. Går inte att ersätta med avtal på något sätt.

OnT har jag inte funderat så mycket på det. Tänk på att man i sverige normalt har smycken i rödguld. Den "svenska" blandningen går det nog inte att få tag på i klockform... Om man nu måste matcha.
 

Psykel

Patek
Det funkar absolut att blanda guldsmycken med stålklockor. Nästan bättre imo. För mycket guld både på hals, finger och handled kan bli för mycket för många att bära upp värdigt.
Indeed. Funkar endast om man är mr T, ärligt talat.
Och sidospåret om smycken i allmänhet är rent skitsnack, tycker jag. Känns väldigt förlegat att påstå att män endast tillåts bära klocka, vigselring och manschettknappar (vilket brukar vara standardcombon när det gäller påhittade stilregler). Själv bär jag flera smycken i mässing.
 

RobVintage

Panerai
Indeed. Funkar endast om man är mr T, ärligt talat.
Och sidospåret om smycken i allmänhet är rent skitsnack, tycker jag. Känns väldigt förlegat att påstå att män endast tillåts bära klocka, vigselring och manschettknappar (vilket brukar vara standardcombon när det gäller påhittade stilregler). Själv bär jag flera smycken i mässing.
Här har vi killen som har både halsband och armband:D
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag valde faktiskt vitguld i ringen för att jag alltid bär stålklocka. Onödigt för de flesta men inte för mig
 

Mudfold

Cartier
Hijckar tråden lite.

En kollega till mig iaktog att jag hade stålbuckle på mitt bälte och guldklocka på armen, enligt honom en rejäl missmatch. Hade inte tänkt på det innan men nu tänker jag på det varje gång.. Vad tycker ni?
 

Oew

Rolex
Kontentan av den här tråden är att man alltid måste matcha sina metaller och därför kan alla på KS skicka sina två-tons klockor till mig :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Roligare att simma mot strömmen
1E8305B9-370C-4BFE-AFA5-6E2B8ABC60DF.jpeg
 
Topp