• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka i stål till vardags!

KarlTor

Omega
Tja!
Letar efter en klocka i stål att ha till vardags och skulle vilja ha lite hjälp!
Den behöver inte ha några speciella komplikationer och med eller utan datum går bra, 36-42mm.
Har en budget på runt 15k.
Har tittat lite på Tudor Heritage Ranger. Tycker den är snygg med ändlänkarna faller mig inte i smaken.
Kom gärna med förslag!
Tudor-Ranger-79910-watch-30.jpg
 
Kanske en Omega? Hypotes ref 2221.80.00 eller Tudor som du redan är inne på :) Spara annars cirka 5k till och köp en Rolex Datejust.
 

Såkkett

Omega
Tudor Ranger är väl ett bra alternativ, kan hålla med om endlinksen är fula så vill man köra länk så kanske den går bort.
Sinn som någon nämner är ju också ett bra alternativ 556a, 556i eller tror till och med 856 går inom budget.
Glycine combat 6 får du för halva din budget
Hamilton khaki field ännu billigare
 

KarlTor

Omega
Tack så mycket för alla bra svar!
Sinn 556 ser riktigt fin ut, men skulle verkligen vilja skaffa mig en Tudor, att skjuta till lite för en black bay skulle inte vara helt omöjligt.
Har även spanat på denna, va tror ni om den?
OfVpOZb.jpg
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket för alla bra svar!
Sinn 556 ser riktigt fin ut, men skulle verkligen vilja skaffa mig en Tudor, att skjuta till lite för en black bay skulle inte vara helt omöjligt.
Har även spanat på denna, va tror ni om den?
OfVpOZb.jpg
En sån har jag haft, den är underbar. Mycket klocka för pengarna.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Runt det priset skulle jag rekommendera att kolla bättre begagnat, företrädesvis här på KS. Man får "mer" för pengarna och tar inte så hård smäll vid ev flipp. Tänker jämfört med att köpa något nytt för 10-15000 från AD.
 

MånsT

Rolex
Tror aldrig jag har hört något negativt om Sinn så det är vad jag röstar på. Utöver 556 finns även 6068 (bild 1) och 104 (bild 2) som är fina.

150320_DSC_6245.jpg

150320_DSC_6241.jpg
 
Topp