Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocka i USA

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ohlleeson, 8 maj 2014.

1. Ohlleeson
    Trådstartare

Ohlleeson Bonde

Tja!

Ska ut å resa i USA till sommaren under 4 veckor. Undrar om det finns något man kan fynda i klockväg medans man är där ? Tänker då främst på lite billigare klockor i ca 2000kr klassen (+-) 1000 kr.

2. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Ingen aning egentligen, men Casio, Kenneth Cole, Citizen, Seiko och, och....nä kommer tyvärr inte på några klockmärken till men dom borde väl hålla ett hyfsat pris tycker jag.

Ha så kul under resandet i USA, och lycka till med klock köpandet.

3. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Tror du täckte upp alla viktiga. ;)

Finns mer eller mindre allt i USA, så bara att shoppa loss. Se till att ha bra koll på priserna dock, t.ex. så kan du få betala mer för en lätt repad i en "Seiko Outlet" butik än den kostar ny på andra ställen. Många s.k. "outlet" butiker idag säljer antingen tveksam andrasortering eller sänker priserna från nåt skyhögt "listpris" så det ser billigt ut, och det gäller inte bara klockor!

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Begagnat är i allmänhet överlag billigare i USA.
    Varför inte kolla på Hamilton när du är på plats…?

bartoldous gillar detta.
  5. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Det finns en Swatch-butik på Times Square. De kanske har fått in Sistem 51 (eller är det bara schweiziska återförsäljare?), som jag tycker är fräck. Annars finns väl bland annat Andrew Shear som jag vet säljer vintage-Rolex. Huruvida de har klockor i lägre prisklasse (typ vintage-Omega), vet jag dock inte.

6. Timex är mitt tips!

7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Vintage Bulova

8. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Hamilton har väl några fina, dock inte den senaste flygaren med fejkpatina!

9. swemax

swemax Torpare

Luminox är billiga i USA men dom har bara quartzur

Mårtenssons ur Brookfield