• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka i USA

Ohlleeson

Omega
Tja!

Ska ut å resa i USA till sommaren under 4 veckor. Undrar om det finns något man kan fynda i klockväg medans man är där ? Tänker då främst på lite billigare klockor i ca 2000kr klassen (+-) 1000 kr.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ingen aning egentligen, men Casio, Kenneth Cole, Citizen, Seiko och, och....nä kommer tyvärr inte på några klockmärken till men dom borde väl hålla ett hyfsat pris tycker jag.

Ha så kul under resandet i USA, och lycka till med klock köpandet.
 

leicaphile

Panerai
Ingen aning egentligen, men Casio, Kenneth Cole, Citizen, Seiko och, och....nä kommer tyvärr inte på några klockmärken till

Tror du täckte upp alla viktiga. ;)

Finns mer eller mindre allt i USA, så bara att shoppa loss. Se till att ha bra koll på priserna dock, t.ex. så kan du få betala mer för en lätt repad i en "Seiko Outlet" butik än den kostar ny på andra ställen. Många s.k. "outlet" butiker idag säljer antingen tveksam andrasortering eller sänker priserna från nåt skyhögt "listpris" så det ser billigt ut, och det gäller inte bara klockor!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Begagnat är i allmänhet överlag billigare i USA.
Varför inte kolla på Hamilton när du är på plats…?
 

Galaxy

Rolex
Det finns en Swatch-butik på Times Square. De kanske har fått in Sistem 51 (eller är det bara schweiziska återförsäljare?), som jag tycker är fräck. Annars finns väl bland annat Andrew Shear som jag vet säljer vintage-Rolex. Huruvida de har klockor i lägre prisklasse (typ vintage-Omega), vet jag dock inte.
 
Topp